2021. november 19. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

Csak három darab készül ebből a csoda Lanciából

A brit Thornley Kelham céget a világ leghíresebb Lancia Aureliájának a restaurálása sarkallta arra, hogy kerékre állítson egy mindössze kilenc darabos restomod szériát a modellből. Az utolsó három darab még könnyebb és izmosabb European CSL kiadás, amelyek a Lancia Aurelia Outlaw program megkoronázását jelentik.

A Thornley Kelham Lancia Aurelia Outlaw programja a világ egyik legnagyszerűbb GT/raliautójának újraértelmezését jelenti. A modern alkatrészekkel szerelt, eredeti stílusú Aureliákból összesen kilenc darabot építenek; hat már megépült vagy konstrukció alatt áll. Az utolsó három darab teszi fel a koronát a különleges sorozatra: ezek a kocsik még könnyebb és erősebb European CSL kivitelek lesznek.

A European CSL modellek a többi Outlaw modellhez képest lejjebb ültetett futóművet és alacsonyabb tetőt vonultatnak fel, amely megoldásokat a Lancia korhű, 50-es években alkalmazott módosításai ihlettek. Emellett a csúcs Aureliák nem acél, hanem alumínium karosszériapaneleket kapnak, így 75 kilogrammal könnyebbek társaiknál. A folyamat időigényes, egy normál Aureliából 5000 órányi munkával születik meg egy Outlaw Aurelia European CSL.

Az alváz és a karosszéria rekonstrukciója, megerősítése és módosítása önmagában 2200 órát emészt fel. Egyedi jellemvonások a vágott tető, az alacsonyabb első szélvédő, a szélesített sárvédők, az esőcsatornáktól megszabadított tető, a nikkelezett alkatrészek, a motorháztető gyorszárak, a légbeömlős motorháztető, továbbá a Monza-stílusú tanksapka, amelyekhez az inspirációt a Lancia korhű megoldásai szolgáltatták.

A mindössze 1,1 tonnát nyomó European CSL modellt az Alfa Romeo legendás 3,2 literes V6-os Busso motorja mozgatja, amelyet a szakemberek egyedi benzinbefecskendezés, továbbá portolt, kiegyensúlyozott és csiszolt hengerfejek segítségével 300 lóerő fölé húztak. Az első hat Outlaw modell csupán 220 lóerős, míg az eredeti Aurelia motorja 118 lóerőt tudott, így a teljesítmény-gyarapodás jelentős.

A három utolsó modell fő alkatrészeit természetesen felkészítették a több mint 300 lóerő kezeléséhez. A gépek tárcsafék-rendszert, fogasléces kormányművet, sportfutóművet, és korlátozottan önzáró differenciálművet kaptak, felárért pedig szervokormánnyal is rendelhetők. A négypontos övekkel szerelt sportüléseket Connolly bőrbe húzták, a mennyezet Alcantara borítású, de van fakarimájú sportkormány és beépített bukócső is.