2021. november 30. 14:35   |   Autoblog
címkék:  

Jön minden idők legerősebb BMW SUV-ja

A 2021-es miami Art Basel művészeti kiállításon a BMW M GmbH lerántja a leplet a BMW Concept XM tanulmányautóról, amely a BMW M divízió eddigi legerősebb sportautójának előzetese. A sorozatgyártású kivitel, a BMW XM 750 lóerős plug-in hibrid hajtáslánccal érkezik majd, a jövő év végén.

A BMW Concept XM tanulmányautó karosszériájának merész formanyelve az autó kivételes menettulajdonságait tükrözi: a sportautós agilitás, a mérnökien precíz vezethetőség és az akár 80 kilométer tisztán elektromos hatótávolság páratlan harmóniáját. A BMW Concept XM vadonatúj fejlesztésű M Hybrid hajtáslánca egy V8-as benzinmotor és egy nagyteljesítményű villanymotor kettősét állítja csatasorba, 750 lóerős teljesítményt és 1000 Nm csúcs forgatónyomatékot garantálva. A BMW M GmbH első nagyteljesítményű, hálózatról tölthető modellje a márka jövőjének első hírnökeként érkezik meg az utakra.

A BMW Concept XM tanulmányautóval a BMW M GmbH saját ösvényt nyit a luxusszegmensben. Az autó formanyelve a magabiztosság és az extrovertált kisugárzás kettősét helyezi a középpontba, miközben az ajtók mögött a BMW M modellekre jellemző, vezető felé forduló műszerfal-kialakítás különleges változata és az utastér hátsó felének teljesen új elgondolása találkozik: az M Lounge a páratlanul kényelmes komfortülések és a világító, művészien megformált tetőkárpit harmóniájában kínál a bajor prémiummárka ügyfeleinek luxusminőségű kikapcsolódást.

A tanulmányautó frontrésze a luxuskategóriájú BMW modellek következő generációjának új, progresszív formanyelvébe enged idő előtti betekintést. A végleges kialakítás első ízben 2022-ben debütál majd. A koncepció első fényszóróit két különálló modulra osztották, amely új dizájnelemként már első ránézésre is megragadja a figyelmet. A keskenyre húzott felső modulban a vékonyan megrajzolt nappali menetfény a leginkább feltűnő.

A vízszintesen kialakított hűtőrács merészen tölti ki a fényszórók közötti helyet, a külső élek felé keskenyedve, szinte nyolcszögletű keretet formálva. A hűtőrács-lamellák BMW M-stílusú, duplikált kialakítása a frontrész szélességét erősíti. A kontúrvilágítás kiemeli a hűtőrács vonalvezetését, garantálva, hogy a hűtőrács és a nappali menetfények kompozíciója sötétben is azonnal felismerhető legyen. A hűtőrács-lamellákon elhelyezett új XM logó és a nagyméretű légbeömlők a V8-as motor erejét hirdetik.

A tető színe a feketére fényezett A-oszlopokkal látványos kontrasztot alkot. A tető A-oszlopok feletti széleibe vékony LED-es keresőfényeket integráltak. Az éles vonalvezetésű motorháztető powerdome idomokban nyújtja tovább a hűtőrács által megkezdett kontúrokat. A motorháztető légbeömlő-párja a tető széleibe integrált keresőfények mintáját idézi. Az összetéveszthetetlen frontrész, a hosszú motorháztető és az elnyújtott, ereszkedő tetőív jellegzetes, két határozott részre osztott karosszéria-körvonalat eredményez. Hátrafelé haladva az oldalsó ablaksáv erőteljesen keskenyedik, amely még tovább erősíti a koncepció dinamizmusát.

A különleges vonalvezetést kéttónusú karosszériafényezés hangsúlyozza tovább: a felső rész matt arany-bronz, míg az alsó rész Space Grey metál árnyalatban pompázik. A két színt az oldalsó ablaksáv alatt húzódó széles, magasfényű fekete övvonal választja el egymástól. Az egyedi BMW M külső visszapillantó-házak versenyautósan sportos jelleget kölcsönöznek a koncepciónak. A hátsó lámpák mélyen az autó oldalába nyúlnak. A BMW X modellekre jellemző fekete védőburkolat a kerékíveken és a küszöbtoldatokon terepjárós kiállást adnak. A hosszú karosszéria 23” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul.

 

Hátulról az újdonság alacsony vonalvezetésű, sportos formát mutat. A tervezők a hátsó ablakot szinte észrevétlen illesztések mentén, kecsesen integrálták a karosszéria vonalvezetésébe. A BMW embléma elhelyezése és kiképzése rendhagyó: a logót két oldalt, lézerrel gravírozták bele a hátsó ablakba. A készítők ezzel a stíluselemmel a legendás BMW M1 sportautó előtt tisztelegnek, amely mindeddig a BMW M GmbH egyetlen önálló modellje volt. Az extrém keskeny vonallal megrajzolt, „L” alakú hátsó lámpák kikapcsolt állapotukban sötét burákba burkolóznak, bekapcsolva azonban egységes vörös árnyalatban pompáznak. A hátsó lökhárítót a függőlegesen elrendezett, hatszögletű dupla kipufogóvégek uralják.

A BMW Concept XM tanulmányautó utasterében a vezetőt a rá összpontosító műszerfal-kialakítás BMW M modellekre jellemző harmóniája fogadja. A műszerfal, a középkonzol, az ajtókárpitok és az ülések hangulata, illetve dizájnja az erőteljes formai megoldásokkal és prémium minőségű anyagokkal az utastér első felének progresszív stílusát adja. A barna árnyalatú, vintázs-küllemű bőrözés, a réz és a szénszál elegáns hidat képez a luxus és a motorsport hangulata között. A vezető környezetét egy markáns dekorbetét választja el az utastér többi részétől.

A műszerfalon szénszálból készült és rézszállal átszőtt dekoratív felület ágyaz meg a kijelzők, szellőzőrostélyok és vezérlőelemek egyszerre sportos és exkluzív kialakításának. A BMW Ívelt Kijelző a hagyományos, vezetőre összpontosító műszerfal-kialakítás és a modern digitalizáció egyensúlyát teremti meg, a kormányon és a középkonzolon alkalmazott vörös betétek pedig BMW M-örökségek. A BMW M divízió logójának trikolor árnyalatában ragyogó három függőleges elem a középkonzol látványos éke.

Amíg a BMW Concept XM tanulmányautó utasterének első felét vezetőre összpontosító, sportos elemekkel ruházták fel, addig az utastér hátsó felében az extravagáns, előkelő, tágas lounge-környezet a meghatározó. A különleges anyagok, a magával ragadó felületkezelés és a kellemes részletek egyedülálló M Lounge térré varázsolják a hátsó üléseket. Miközben a műszerfal környezetében a meleg barna bőrözés dominál, addig a hátsó részt az intenzív türkiz árnyalat uralja.

A nagyméretű hátsó ülőlap hívogató, már első ránézésre is pihentető kényelmet sugall. A tervezők itt egyedül a gyémánt alakú hátsó fejtámlákat bőrözték, az ülések többi részét gyémántmintás steppeléssel ellátott, luxusminőségű bársonnyal vonták be. Az ülések így egy exkluzív kanapé kényelmét kínálják, miközben a koncepció exkluzivitását a mély, puha szőnyegek ugyancsak gyémántmintás varrása fokozza tovább. A háromdimenziós hatású, páratlanul ragyogó tetőkárpit az utastér igazi fénypontja. Az eltérő mélységű és más-más fényhatással játszó megvilágítás a tetőkárpit domborzatszerű jellegéből egyedülálló műalkotást varázsol.