2022. január 12. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Ezt teszi a profi tuning a Porsche 911 GT3-mal – videóval

A német Friedrich Performance Manufaktur felszabadította az új Porsche 911 GT3-ban szunnyadó vadállatot. A cég az elsők között öltöztette fel a modellt karbon kiegészítőkkel és verseny kipufogórendszert fejlesztett hozzá, amely növeli a teljesítményét és elképesztő hangokat csalogat elő a szívó boxer erőforrásból.

Az 1992-ben alapított Friedrich Performance rengeteg különböző Porsche modellhez kínál kiegészítőket, a közelmúltban pedig felvette a munkái közé a vadonatúj 992 GT3 modellt is. A tuningcég igényes kiegészítői még inkább kidomborítják a stuttgarti gép dinamikus jellemzőit.

Annak érdekében, hogy a négyliteres, hathengeres boxermotor hangját és teljesítményét optimális szintre hozzák, a mérnökök különböző kipufogórendszereket fejlesztettek ki. A skála alján a sima sport hátsó dob foglal helyet 3998 euróért, amihez négyféle 100 milliméteres végcsövet és kétféle hőszigetelést lehet kérni. A legmenőbb és leghatékonyabb az aranyfóliába csomagolt rendszer.

Utóbbi opciók természetesen a csúcs rendszerhez is rendelkezésre állnak, melynek az ára elérheti a 14 496 eurót. A kupás versenyautók hangját megidéző, verseny leömlőkkel és 200-cellás fémkatalizátorokkal ellátott, pillangószelepes rendszer 9 kilogrammal könnyebb a gyárinál és 31 lóerőt hoz a konyhára. A Friedrich 992 GT3 így 541 lóerőt ad le 8500-as fordulatszámnál, 482 Nm kíséretében. A hétfokozatú duplakuplungos váltóművel szerelt GT3 így 3,3 másodperc alatt sprintel százra, 10,3 másodperc alatt eléri a kétszázas tempót és 320 km/órával is képes száguldani.

A megnövelt teljesítményhez és megvadított hangzáshoz remekül passzolnak az egyedi karbon aerodinamikai kiegészítők, amelyek versenyautós kinézettel ajándékozzák meg a GT3-ast. Akárcsak a Formula 1-ben, a komponenseket szénszálból laminálják, majd nyomás alatt autokláv kemencében összesütik. A komplex folyamat eredménye a maximális szilárdság és a könnyű súly. Az első, szellőzőkkel ellátott karbon fedél a hűtőket és a fékeket látja el friss levegővel, míg a karbon első spoiler fokozza a leszorítóerőt.

Új a szénszálas motorházfedél is, amely légkiömlőket és NACA szívónyílásokat is tartalmaz. Az oldalsó légáramlatokat karbon küszöbök simítják el. Rendkívül impozáns a gyári hattyúnyakú hátsó szárny, amihez nagyobb oldalsó lapokat faragtak ki a tuningcégnél. A hátsó tengelyre ható leszorítóerő növelésében pedig kulcsszerepet kap a hat terelőlapos diffúzor. A karosszéria-módosítások sorát a szélső, vízszintes terelőlapok zárják. A teljes karbon aerodinamikai készletért egyébként 35 ezer eurót kérnek. Az egyes elemek külön-külön is megvásárolhatók.

A Porsche extraként roppantul látványos, kovácsolt, központi csavaros kerékszettel is felöltöztethető. Az elöl 9,5 x 20, hátul 12,5 x 21 méretű aranyszínű felnikre 265/35 ZR 20, illetve 325/30 ZR 21 méretű abroncsok kerülhetnek fel. A teljes szett ára borsos 14 500 euró. A különösen sportos ambiciókkal rendelkező tulajdonosok pedig professzionális, minden paraméterében állítható sport felfüggesztést is kérhetnek az autójukhoz.

Ilyen durván szól a felpaprikázott GT3: