2022. február 04. 16:20   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: a Lexus LC speedster

A speedster nyitott, sportos, kétüléses autó, amit száguldásra, a vezetés örömére terveztek. Mai értelmezésben annyiban különbözik a hasonló jellegű roadstertől, hogy a karosszériája lecsupaszított, alacsonyabb a szélvédője (vagy nincs is egyáltalán), és gyakran az ülések vonalához illesztett, hullámosan domborított, kemény anyagú fedél takarja a tetejét, amikor az le van nyitva.

Ezt az építésmódot a Porsche vitte sikerre részben annak köszönhetően, hogy James Dean 1955-ben egy 356 Speedsterrel próbált szerencsét az autóversenyzés világában, meglepően jó eredményekkel. Talán a színészikont övező legendák járultak hozzá ahhoz is, hogy tavaly ősszel a Lexus-átépítések kaliforniai mestere, Gordon Ting is speedsterré alakította át saját Lexus LC 500 Convertible-jét. Természetesen az LCRacerre keresztelt autót a 2021-es Las Vegas-i SEMA show-n láthatta először közönség, Ting mind a 17 egyedileg épített Lexusát ezen a tuning seregszemlén leplezte le az elmúlt években.

Természetesen a megvadított LC 500 Convertible-t nyitott tetővel akarta megmutatni a SEMA közönségének, ami miatt ki kellett találnia, hogyan tudja még jobban személyre szabni a felnik, a gumik, a fékek, a felfüggesztések és a légterelők szokásos módosításain felül. A megoldás egy karosszéria színére fényezett, speedster stílusú merev tetőfedél lett, amely a szénszálas motorháztetőhöz, a titán kipufogórendszerhez, a diffúzorhoz és az egyéb légterelőkhöz hasonlóan Ting régi partnerénél, az Artisan Spiritsnél készült Japánban.

A gyári vászontető még mindig a fedél alatt lapul, mégpedig azért, hogy ha egyszer visszaalakítanák az LC-t gyári specifikációjúra, akkor azt könnyebben tehessék meg. A szárnyak és egyéb légterelők a tuningmágus korábbi LC kupéihoz használt alkatrészekből kerültek ki, még a diszkrét sárvédő-szélesítések is olyanok, mint a legelső, sárga színű, előszériás „Ting LC”-n, amely 2016-ban volt kiállítva a SEMA-n.

A további változtatások némi súlycsökkentést eredményeztek, igaz, alapvetően nem akartak változtatni azon a tényen, hogy az LC Convertible a lelke mélyen inkább egy kényelmes gran turismo, mintsem egy kőkemény sportautó. A gyári könnyűfém felniket Titan7 gyártmányú, 21 colos, kovácsolt, egyrészes motorsport felnikre cserélték, melyekre Toyo Proxes Sport abroncsokat húztak. A Brembo nagyméretű GT tárcsafék-készlete komolyabb lassítások után sem fárad el, a KW rugóstagok pedig állítható magasságúak, akár 4,5 centis hasmagasságot is lehetővé tesznek, ami kifejezetten jól mutat egy SEMA standon. Szinte csak a 464 lóerős ötliteres V8-as motorhoz nem nyúltak, leszámítva a kipufogórendszert.