2022. február 22. 18:30   |   Autoblog
címkék:  

Ez az öt dolog idegesíti Badár Sándort az utakon

Dugók, szüntelen dudálás, az utca, amibe előző héten még balra lehetett kanyarodni, de ma már nem, a „felesleges” előzékenység és végeredményben minden más sofőrtárs, aki „éppen akkor jön” – ezek bosszantják a legjobban Badár Sándort vezetés közben a Cristo autós applikáció kisfilmjének tanúsága szerint, amely a „Maradj nyugodt, és vezess biztonságosan” elnevezésű közlekedésbiztonsági kampány keretében készült.

A projekt a stressz káros hatásaira és az azzal való megküzdés lehetőségeire irányítja a figyelmet, ennek keretében Badár Sándor az ideges sofőr példáját mutatja be mindenki által ismert, átélhető példákon keresztül. A Cristo applikáció egy hónapos versenyt hirdet a magyar autósok között, azzal a céllal, hogy kiderüljön: ki vezet a legbiztonságosabban a magyar sofőrök közül.

„A szándék a fontos. Vagy tudod, vagy nem tudod, hogy mi a szándékom” – mondja Badár Sándor egy kockázatos közúti manőver után a Cristo kisfilmjében, amely az autós applikáció „Maradj nyugodt, és vezess biztonságosan” közlekedésbiztonsági kampánya keretében készült. A videó számos stresszforrást sorra veszt, köztük a dugókat, a folyamatos dudálás, a forgalmirend-változásokat, az „indokolatlan” előzékenységet, illetve úgy általában azt a szomorú tényt, hogy a közúti közlekedés egy olyan társasjáték, amelyben másokhoz kell alkalmazkodnunk.

badar_sandor_infografika

A közlekedésbiztonsági kampány keretében készült átfogó reprezentatív kutatás egyértelműen rámutat, hogy nem egyedül Badár Sándor stresszel vezetés közben. A magyar sofőrök nagyjából ötöde, 18 százaléka nem élvezi úgy a vezetést a saját bevallása szerint, mint korábban, ugyanilyen arányban vannak azok, akik azt érzik, hogy folyton rossz sofőrökkel hozza össze őket a sors – derült ki a Smartsurance Kft. által üzemeltetett Cristo applikáció friss felméréséből, amelyet a Pulzus kutatócég készített. Minden tizedik autós szenved rendszeresen attól, hogy vezetés közben szaporább a pulzusa, szívverése, és ilyen arányban jellemző a kormányon való ideges dobolás, a szokatlan forgalmi helyzetekre való lassabb reagálás vagy éppen az, hogy a vezetőket olyan dolgok zavarják, amelyek korábban nem.

Ezek, a közúti közlekedésre szakosodott pszichológus segítségével összeállított válaszlehetőségek egyértelmű tünetei a stressznek, amelytől a megkérdezett autósok közel harmada, legalább 31 százaléka legalább alkalmanként szenved („minden alkalommal” 6 százalék, „sokszor” 8 százalék, „olykor” 17 százalék). Az autósok 36 százaléka vallotta azt, hogy ritkán stresszes vezetés közben, 33 százaléknál pedig a stressz egyáltalán nem jelenik meg az életében vezetés közben. Érdekesség, hogy a felmérésben azonosított stressztünetek közül hat is volt olyan, amelyek a megkérdezettek több 10 százalékra igazak; ezek mindegyike inkább a férfiakra jellemző, miközben éppen ők azok, akik kevésbé látják magukat stresszesnek.

Keressük az ország legbiztonságosabban közlekedő sofőrjét!

A probléma ismeretében március elsejével átfogó edukációs kampányt indít a Cristo applikáció, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet stressz közlekedésbiztonsági kockázataira, és hasznos, pszichológiai és közlekedéstechnikai tanácsokkal segítse a hazai autós közösséget.

Az autós applikációban egy egyhónapos, heti fordulókra bontott közlekedésbiztonsági versenyre hívják az autósokat, a Cristo jelenlegi és leendő felhasználóit, akik pontos képet kaphatnak arról, hogy mennyire vezetnek biztonságosan. Az applikáció a jelentkezés után nyomon követi és elemzi a felhasználó vezetési gyakorlatát, a hirtelen manővereket, az elindulásokat és a megállásokat, és ez alapján pontok formájában értékeli a teljesítményt. A versenyzők minden héten megmérettetnek, és a heti fordulók nyertesei, valamint azok, akik az összesített versenyben a legtöbb pontot szerezték az egy hónap alatt, a verseny utolsó állomásán, április 2-án a drivingcamp vezetéstechnikai tanpályáján mérhetik össze tudásukat és felkészültségüket a győzelemért. A záró rendezvényre bejutók már biztos nyernek valamit, viszont az első három helyezett kapja a legértékesebb nyereményeket.

A versenyben való részvételhez egy telemetrikai eszköz szükséges

A versenyben az applikáció felhasználói vehetnek részt, a regisztráció ingyenes. A vezetési gyakorlat pontos elemzéséhez ugyanakkor – a nevezés feltételeként – szükség van egy Beat nevű telemetrikai eszközre, amely pontos gyorsulási- és lassulási adatokat szolgáltat az applikáció számára. A Beat eszköz a Cristo alkalmazásban, illetve a verseny webes felületén egyaránt megrendelhető. Használatával nem csak a játékban való részvétel, de a Cristo kényelmi szolgáltatásai, például a valós autóhasználat alapján fizetendő casco-biztosítás és a kényelmi díj mentes automatikus parkolás leállítás (okosparkolás) is elérhetővé válnak. A versenybe a játék időtartama alatt bármelyik héten becsatlakozhatnak a felhasználók.

Pszichológus és vezetéstechnikai szakértő is segíti az autósokat

A probléma kutatás segítségével történő mély megértésén és megmutatásán, valamint a vezetési gyakorlatokkal kapcsolatos személyes visszajelzéseken túl a Cristo alkalmazás konkrét tanácsokkal is segíteni fogja a játékban résztvevőket. Ami a stresszel való megküzdést illeti, Dr. Karap Gergő József, közlekedésbiztonságra szakosodott pszichológus ad majd iránymutatást videók formájában az autósoknak, az applikációban pedig konkrét vezetéstechnikai tanácsok jelennek meg rendszeresen a verseny alatt a drivingcamp vezetéstechnikai és rendezvényközpont szakértőinek jóvoltából.