2022. március 01. 15:55   |   Autoblog
címkék:  

Továbbfejlődött az Audi A8

Még karakteresebb formavilág és innovatív technológiák egész sora: az Audi tovább erősíti az A8 hangsúlyos jelenlétét és sportos eleganciáját.

Az Audi A8 limuzin átdolgozott külseje most még vonzóbb, magabiztosabb és atletikusabb benyomást kelt. A Singleframe hűtőrács alapja szélesebb lett és lentről felfelé szélesedő króm szegély keretezi azt. Az oldalsó légbeömlő nyílások függőlegesebb helyzetben vannak és újratervezték őket, akárcsak a fényszórókat. Összességében elmondható, hogy az autó orr részének új tervezésű és precízen megalkotott dizájnelemei kifejezetten erősítik az A8 jelenlétét és tekintélyét, még karakteresebbé téve a márka csúcsmodelljének arculatát.

A termékfejlesztés keretében csupán minimális mértékben változtak az Audi zászlóshajó méretei. Az A8 tengelytávja 3 méter, a modell 5,19 méter hosszú, míg szélessége 1,95, magassága pedig 1,47 méter. Oldalnézetből különösen izgalmas a luxuslimuzin progresszív karaktere. A tetővonal alacsonyan ível, a karosszéria feszes vonalvezetése még inkább hangsúlyozza az autó hosszát. Az oldalsó küszöbborítás minden modellváltozaton homorú kialakítású és az útfelület felé pengemotívumban zárul. A hátsó részen meghatározóak a széles króm elemek, az egyénre szabható világítási képet kínáló digitális OLED hátsó lámpák és a több egységre osztott, mégis az autó teljes szélességében folyamatosan futó fénycsík. A lökhárítóban található diffúzorbetét finom kiemelést és vízszintes rácsokat kapott az újratervezés során.

Az alap külső megjelenésen felül az Audi egy króm külső csomagot is kínál ügyfeleinek illetve – az A8 esetében most először – egy S line külső csomag is választható. Ez utóbbi dinamikus érzetet kölcsönöz az autó orr részének, még inkább kiemelve az alapmodellel szembeni különbségeket. Ilyen megoldás például az oldalsó légbeömlő nyílások melletti látványos pengeelem, amely az S8 modellhez hasonló módon teszi teljessé az orr rész megjelenését. Az autó kinézete még határozottabb benyomást kelt az opcionális fekete optikai csomaggal. Az A8 színkínálatában tizenegy szín található, új színként szerepel a palettán a metálfények között a District-zöld, az Égkék, a Manhattan-szürke és az Ultrakék. Szintén újdonság az Audi A8 kínálatában az öt matt fényezés: Daytona-szürke, Tőrezüst, District-zöld, Terra-szürke és Gleccserfehér. Az Audi exkluzív programjában az A8 az ügyfél által választott egyedi színre fényezve rendelhető.

A digitális Matrix-LED fényszórók a projektorokhoz hasonlóan a DMD (Digital Micromirror Device) technológiát alkalmazzák. Mindkét fényszóró mintegy 1,3 millió mikrotükröt tartalmaz, amelyek a fényt apró pixelekre bontva a legnagyobb pontosságú szabályzást teszik lehetővé. Az egyik így kínált új funkció az autópályán használható Sáv- és tájékozódó-megvilágítás, amikor a fényszórók egyfajta “fényszőnyeg” módjára az éppen igénybe vett forgalmi sávot világítják meg különösen erősen. Ez a tájékozódófény mindenekelőtt az útépítési szakaszokon segíti intuitív módon a vezetőt saját sávjának pontos tartásában. Az autó nyitásakor és zárásakor a digitális Matrix-LED fényszórók Dinamikus hazavezető fény funkciója lép működésbe, mégpedig a talajra vagy falfelületre vetített fénygrafika formájában.

A továbbfejlesztett A8 már szériafelszereltségében digitális szerves fénykibocsátó diódákkal (Organic Light-Emitting Diode; OLED) működő hátsó lámpákkal készül. Az autó megrendelésekor kétféle – az S8 esetében háromféle – fénydizájn választható a hátsó lámpák számára. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer dynamic üzemmódjának altiválásakor egy további, kizárólag ebben a módban megjelenő fénygrafika válik láthatóvá. A digitális OLED hátsó lámpák a vezetői segédrendszerekkel együtt közelítésérzékelő funkciót is kínálnak: ha a közlekedés más résztvevője hátulról két méternél jobban megközelíti az álló autót, az összes OLED-szegmens automatikusan működésbe lép. A további megoldások között a dinamikus irányjelzők, valamint a Hazavezető fény funkció fényanimációja is szerepelnek.

Az A8 belseje leginkább tágas, nagyvonalúan méretezett szalont idéz. Felépítését hangsúlyos vízszintes orientáció jellemzi, határozottan kiemelve szélességét, miközben formai nyelvezete mindvégig visszafogott marad. A továbbfejlesztett A8 ülés- és ülésfelszereltség-választéka igen sokrétű, egyben színvonalas kényelem és stílusos egyéniség jellemzi, s különösen a hátsó üléseken kínál számos lehetőséget. A kínálat csúcsán az A8 L nyugágy-ülése áll, amely számos állítási lehetőséggel, az első utasülés hátsó felén pedig lábtámasszal is szolgál, így az utasok több fokozatban melegíthetik, illetve masszíroztathatják talpukat. A nyugágy-ülés csomag része a 18 pneumatikus párnával működő hátmasszírozó funkció, az elektromosan állítható komfort-fejtámlák, kívánságra pedig az elsővel egybeépített, összefüggő hátsó középkonzol is, extraként rendelhető, lehajtható asztalokkal, négyzónás komfort légkondicionáló berendezéssel és új hátsó képernyőkkel. A színvonalas kényelem hangulatát az Audi exkluzív programjában kínált, bárrekesszel kiegészített hűtőszekrény fokozhatja tovább.

Az üléskárpitok anyaga alapkivitelben Valetta bőr, alternatívaként pedig – új Konyakbarna árnyalatában is – a Valcona bőr áll rendelkezésre. Újdonság a programban az ajtókárpitok fenntartható előállítású Dinamica mikroszálas szövetbevonata, amely opcióként az oszlopok és a tető kárpitozásaként is rendelhető. A továbbfejlesztett A8 jellemzője a beltér-konfigurációk széles választéka. Ezek közé tartozik a Pasztellezüst Audi design selection, valamint a fekete, a Merlot-vörös és a Konyak árnyalatú S line utastér-összeállítás. A kínálatot többféle bőrkárpit-csomag, illetve az Audi exkluzív bőrkivitel teszi teljessé. Az extrafelszerelésként rendelhető légminőség-csomag ionizátor- és illatosító funkciót is tartalmaz.

Az Audi A8 MMI touch response kezelési koncepciója két képernyőre (10,1 és 8,6 col képátlóval) és a természetes hangvezérlésre épül, utóbbi használatakor a “Hey Audi!” megszólítással veheti kezdetét a párbeszéd. A kijelzési-kezelési koncepció a teljes egészében digitális Audi virtual cockpit műszeregységgel és az extrafelszerelésként kínált Head-up kijelzővel válik teljessé, a vezetőre összpontosító működést hangsúlyozva. Az MMI Navigációs rendszer plusz a felfrissített Audi A8 alapfelszereltségének része. A navigáció működését az Audi connect szintén az alapkivitelhez tartozó online- és Car-2-X szolgáltatásai egészítik ki, mégpedig két csomagra osztva.

Ugyancsak vonzó lehetőségek állnak rendelkezésre az infotainment hardverkínálatában is. Az új hátsó képernyők immár a hátul helyet foglalók mai igényeire készültek, mégpedig két 10,1 col képátlójú, Full-HD felbontású, az első ülések háttámlájára rögzített monitor formájában. Ezek az utasok külső eszközeiről jeleníthetnek meg tartalmakat, de számos audio- és videostream is élvezhető rajtuk az ismert streaming-szolgáltatóktól vagy épp különböző televíziós médiatárakból. Az igényes Hi-Fi rajongóknak készült a Bang & Olufsen Advanced Sound System, amely a hátsó ülésen is háromdimenziós térhangzással szolgál. Erősítője 1920 watt teljesítménnyel összesen 23 hangsugárzót vezérel, a magassugárzó-lencsék elektromosan emelkednek ki a műszerfalból. A hátsó ülés távirányítója ezúttal a középső kartámaszra rögzítve teszi lehetővé számos kényelmi és infotainment funkció kezelését a hátsó ülésről.

A felfrissített Audi A8 mintegy 40 vezetői segédrendszert kínál, amelyek közül egyesek a szériafelszereltséget bővítik, míg az extrafelszerelésként rendelhető technikák a Parkolás, a Város és a Túra csomagokba rendezve állnak rendelkezésre. A vezetői segédrendszerek plusz csomagja az említett összeállításokat fogja össze. Egyes rendszerek, mint például az Éjjellátó asszisztens és a Környezetmegfigyelő kamerák, önállóan is megrendelhetők.

A továbbfejlesztett Audi A8 ötféle motorváltozatával hajtásrendszerek széles kínálatát biztosítja az ügyfelek számára. Az új V6-os TFSI illetve TDI három liter lökettérfogatból állítja elő teljesítményét, emellett a hálózatról tölthető hibrid TFSI e változat és a 4.0 TFSI aggregát is elérhető az ügyfelek számára.

A 3.0 TFSI 340 LE teljesítményével az Audi A8 55 TFSI quattro és az A8 L 55 TFSI Quattro hajtásáról gondoskodik, Kínában pedig 286 LE-s változatban érhető el. Főtengelyén 500 Nm maximális forgatónyomaték jelenik meg, s álló helyzetből mindössze 5,6 másodperc (L modell: 5,7 másodperc) alatt gyorsul 100 km/órás tempóra.

Az A8 modellekhez készülő változatában a 4.0 TFSI motor 460 LE teljesítményt, illetve 660 Nm maximális forgatónyomatékot produkál, igencsak sportos menetteljesítményeket biztosítva ezzel. Az A8 60 TFSI quattro és az A8 L 60 TFSI quattro egyaránt 4,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. A 3.0 TDI erőforrás az Audi A8 50 TDI quattro és az Audi A8 L 50 TDI quattro modellekben is elérhető. A motor 286 LE-s teljesítményt és 600 Nm forgatónyomatékot kínál, s 5,9 másodperc alatt gyorsít százas tempóra.

Az Audi A8 60 TFSI e quattro és az A8 L 60 TFSI e quattro modellek adják a sorozat hálózatról tölthető (plug-in) hibrid kínálatát, ahol kompakt elektromos motorok segítik a 3.0 TFSI erőforrást. A hátul található lítium-ion akkumulátor nettó 14,4 kWh tárolókapacitással bír. A 340 kW (462 LE) összteljesítményt és 700 Nm össznyomatékot felmutató Audi A8 60 TFSI mindössze 4,9 másodperc alatt teljesíti a százas sprintet. Az Audi A8 minden motorja gyors és finom kapcsolású, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz csatlakozik.

A továbbfejlesztett A8 egyik különlegessége a prediktív aktív futómű, amely elektromos motor segítségével külön-külön szabályozza mindegyik kerék terhelését, minden menethelyzetben aktívan állítva a karosszéria pozícióját. Prediktív aktív felfüggesztései révén az Audi A8 elképesztően széles palettán kínálja a vezetés élményét.