címkék: elektromos, polestar, polestar 5, polestar o2, precept, roadster
Elektromos roadstert épített a Polestar
Az elektromos sportautókat alkotó Polestar új tanulmányautóval rukkolt elő, rendhagyó módon egy villanyhajtású roadsterrel, amely lenyűgöző vezetési élményt nyújt.
A Polestar O2-t úgy építették meg, hogy különösen dinamikus kezelhetőségű legyen, élénk visszajelzéseket adjon, kormányzása pedig bámulatosan közvetlen legyen. Ennek érdekében merev, ragasztott alumínium alvázat kapott, amelyet a Polestar 5 modellből vettek át.
Az O2 formájával egyértelműen a Polestar Precept tanulmányautóhoz kapcsolható, s azt mutatja, hogy a Polestar formai nyelvezete milyen más karosszériaformához adaptálható. A lapos és széles test, a kompakt, 2+2-es kabinkialakítás, a rövid túlnyúlások és a hosszú tengelytávolság klasszikus sportautós jellemzők, jelen esetben egy tisztán modern, villanyautós beütéssel.
A karosszériába aktív aerodinamikai elemeket integráltak, amelyek elsimítják a karosszéria körüli légáramlatokat és ezzel növelik valamelyest a hatótávolságot. A hátsó lámpák például pengeként ”vágják” a levegőt és mérsékelik a kocsi mögötti turbulenciát. A fenntarthatóságra is nagy figyelmet fordítottak, az utastér minden elemét például visszaforgatott műanyagból alakították ki.
A Polestar O2 legnagyobb szenzációja mégis az a drón, amelyet a hátsó ülések mögött helyeztek el. Ha az autó mozgásban van, a drón utasítható arra, hogy felszálljon és kövesse az autót, rögzítve a vezetési manővereket. Teljesen önállóan működik, 90 km/órás sebességig automatikusan követi a kocsit és videóklipeket készít, amelyeket a jármű álló helyzetében a központi 15 colos képernyőn rögtön meg is lehet szerkeszteni.
A Polestar közelmúltban bemutatott két tanulmányautója, a Precept Concept és az O2 bizonyos megoldásai feltűnnek majd a következő három év sorozatgyártású modelljein is. A svéd villanyautó-gyártó három új modellt tervez piacra dobni 2025-ig.