Magyar nevet kapott a Lotus első SUV-ja
A Lotus globális márkává alakulási folyamatának egyik legfontosabb állomásaként megszületett az Eletre, a brit-kínai sportautó-gyártó első szabadidő-autója. Az Eletre az Emira szívét és lelkét, valamint az Evija hiperautó forradalmi aerodinamikai megoldásait egyesíti magában; 600 lóerejével egy valódi hiper-SUV. A Lotus Eletre máris rendelhető, a vevők 2023-ban vehetik át autóikat először Kínában, majd az Egyesült Királyságban, végül Európában.
A Lotus Eletre az első a jövőben a wuhani gyártóegységből kikerülő prémium elektromos életstílus modellek sorában, amelyet brit mérnökök terveznek és fejlesztenek, kínai, svéd, illetve német mérnökök bevonásával. Az Eletre a Lotus új, méretezhető Electric Premium Architecture (EPA) padlólemezére épült, amely a kompakttól a nagy méretosztályú elektromos járművekig mindent ki tud szolgálni.
A Lotus Eletre az utóbbi, egy több mint 5,1 méter hosszú, minimum 2,1 méter széles, 1,63 méter magas és 3 méter tengelytávú SUV, amely a “levegő által faragott” filozófia szerint készült. Ez inspirálta az Evija és az Emira modelleket is. Akárcsak az Evija hiperautó, úgy az Eletre karosszériáján is képes áthaladni a levegő. Az Eletre karosszériája egyébként alumínium, csupán a feketére festett alsó részek vannak szénszálas műanyagból.
A külső tükröket kamerákkal helyettesítették, amelyek nemcsak a visszapillantók szerepét látják el, hanem segítenek a 360 fokos környezeti kép létrehozásában és az intelligens vezetői asszisztens rendszerekkel is együttműködnek. Az Eletre különleges LIDAR szenzoraival is összedolgoznak, amelyek az autonóm vezetést teszik lehetővé. Az Eletre egyébként 23 colos kerekeken gördül és kerámia-kompozit fékrendszer lassítja 10-dugattyús féknyergekkel.
Új szinttet képvisel az Eletre belső tere is. A teljesítmény-centrikus és high-tech dizájn vizuálisan könnyed, és első osztályú anyagokkal nyújt egyedüálló felhasználói élményt. Az utastérben négy fotelt helyeztek el (hátulra kérhető hagyományos háromszemélyes pad is), a mennyezet pedig egy óriási üveg panorámatető. A stílusos utastérben kizárólag mikroszálas és gyapjú-szerű szövetet alkalmaztak, a díszítések szénszálas műanyagok. A műszerfal alatt egy fénycsík húzódik végig, amely a HMI (ember-gép interfész) része és változtatni tudja a színét.
A fő műszeregység szerepét egy alig 3 cm magas kijelző látja el, amiről a leglényegesebb információk olvashatók le. Egy ugyanilyen található az utasoldalon is, másféle információkkal. Közöttük pedig a hatalmas, 15 colos érintőképernyő terjeszkedik, amely eltűnik, ha nincs rá szükség. Kiterjesztett valóság szélvédő kijelző is a sofőr rendelkezésére áll. A fejlett infotainment rendszer 5G kompatibilis. Az audiorendszert a híres brit márka, a KEF szállította.
A Lotus Eletre egy kétmotoros, összkerékhajtású, 100 kWh-s akkumulátorral szerelt, 600 lóerő teljesítményű villany-SUV, amely a WLTP ciklus mérései szerint 600 kilométeres hatótávra képes. Az Eletre csúcssebessége 260 km/óra, s kevesebb mint 3 másodperc alatt sprintel százra, tehát méltó a Lotus hírnevéhez. A 800v architektúrájú Eletre 22 kW-os AC-töltést és 350 kW-os DC gyorstöltést is tud. Az agilitást fokozó technológiák között találjuk az aktív csillapítású, légrugós felfüggesztést, az aktív hátsókerék-kormányzást, az aktív stabilizátorrudakat és a nyomatékvektor-szabályozást is.