2022. április 28. 17:10   |   Autoblog
címkék:  

Porsche 911 Sport Classic: vissza a jövőbe

Az új 911 Sport Classic a második azon négy gyűjtői sorozatból, amelyet a Porsche a Heritage Design stratégia jegyében piacra dob. Az összesen 1250 példányban készülő, limitált modell a Porsche Exklusive Manufaktur valóra vált álma, amely az 1960-as és korai 1970-es évek stílusát idézi.

Hasonlóan közvetlen elődjéhez, a 2009-ben bemutatott, 997-alapú 911 Sport Classic-hoz, a modell megjelenését az eredeti 911 (1964-1973) és az 1972-es 911 Carrera RS 2.7 inspirálta. A 911 Sport Classic már rendelhető, németországi alapára 272 714 euró. A kiszállítások az európai Porsche Centrumok számára 2022 júliusában kezdődnek.

A sorozat részeként a Porsche négy különböző limitált modellt mutat majd be. Az elsőről még 2020-ban hullott le a lepel: a 911 Targa 4S Heritage Design Edition-t az 50-es és 60-as évek ihlették. A Porsche Design csúcsminőségű kronográfot is elérhetővé tesz azok számára, akik megvásárolják a gyűjtői modelleket. Az új karóra számos részletét a 911 Sport Classic kialakítása ihlette. A Heritage Design csomag részeként az új 911 Sport Classic bizonyos belső elemei elérhetőek lesznek a jelenlegi 911 modellek számára is.

A széles karosszéria – amely egyébként a 911 Turbo modellek sajátja –, a Carrera RS 2.7 legendás kacsafarok hátsó légterelőjének modern változata, valamint a kettős domborítású tető adják az új 911 Sport Classic legfőbb ismertetőjegyeit. A 2009-ben bemutatott, első generációs, 997-es 911 Sport Classic modellhez hasonlóan a formatervezőket a korai Porsche 356-ok szürke fényezése ihlette az új, limitált autó exkluzív árnyalatának kiválasztásánál. Az exkluzív sport szürke metálfényezés alternatívájaként az új 911 Sport Classic elérhető hagyományos fekete, achátszürke metál, tárnicskék metál vagy egyedi színekben. Az első fedélen, a tetőn és a hátsó légterelőn végigfutó világos sport szürke fényezésű csíkok kihangsúlyozzák az autó sportos kialakítását.

A belső térben az ikonikus pepita mintás kárpitozás fogad minket az ajtópaneleken és az ülések középső részén, miközben a kétszínű, félanilines fekete/klasszikus konyak bőrkárpitozás elegáns kontrasztot képez a külsővel. A hajtáslánc éppen olyan egyedi, mint a külső: a 3,7 literes, biturbó hathengeres boxer erőforrás 550 lóerőt küld kizárólag a hátsó kerekekre. A hétfokozatú kézi váltóval az új 911 Sport Classic a manapság elérhető legerősebb 911, amelybe manuális sebességváltót szerelnek. A váltó automatikus gázfröccs funkcióval segíti a vezetőt visszaváltásnál. A széria sport kipufogórendszer egyedileg az új 911 Sport Classic számára készült és még érzelmesebb hangaláfestést biztosít.

A futómű alapját a 911 Turbo és a 911 GTS modellek megoldása adja, a megvalósítás pedig minden tekintetben eleget tesz a kimagasló követelményeknek: a széria Porsche Active Suspension Management (PASM) adaptív lengéscsillapítói villámgyorsan alkalmazkodnak az igénybevételhez és különösen gyors reakciókat biztosítanak. Emellett alapfelszereltség a sport futómű is 10 mm-es ültetéssel.