2022. május 25. 16:50   |   Autoblog
címkék:  

Rally-raid versenyautó készült a hibrid Nissan Juke-ból

A tavaly júniusban közzétett képek után, amelyekkel a Nissan 50 évvel ezelőtti Kelet-Afrika Ralin való részvételét ünnepelték, megszületett a Nissan Juke Hybrid Rally Tribute.

A Juke Hybrid Rally Tribute az eredeti koncepcióképek közzétételére kapott elsöprően pozitív reakciókat követően a tervezési fázisból átlépett egy új szakaszba: teljesen működőképes egyedi járművé alakították. Leleplezése a Juke új hibrid változatának az idén nyáron történő európai bevezetését vetíti előre. A prototípus a szériaváltozat hibrid hajtásláncát tartalmazza.

A Juke Hybrid hajtásláncában a benzinmotor 94 LE teljesítményt és 148 Nm nyomatékot ad le, míg a villanymotor 36 kW (49 LE) teljesítményt és 205 Nm nyomatékot tesz hozzá az összteljesítményhez. A nagyfeszültségű generátor 15 kW-os teljesítményt fejt ki, melyet egy 1,2 kWh-s vízhűtéses akkumulátor táplál. A végeredmény egy olyan hajtáslánc, amelynek a teljesítménye 25%-kal magasabb, a fogyasztása pedig városi körülmények között 40%-kal alacsonyabb, mint a jelenlegi benzinmotoros változat.

A Juke Hybrid szériaváltozatából is átvett, fejlett, alacsony súrlódású sebességváltó kulcsfontosságú, amely optimálisan használja a hajtóerőt, legyen az elektromos vagy benzinmotoros vagy akár a kettő együttes működése. A súrlódás csökkentése érdekében ez a motorsport ihlette sebességváltó a hagyományos szinkrongyűrűk helyett körmös tengelykapcsolót használ a 4 belső égésű és a 2 elektromos sebességfokozat váltásához.

A sebességváltót egy fejlett algoritmus vezérli, amely kezeli a váltási pontokat, az akkumulátor energia-visszatöltését, valamint a fejlett soros-párhuzamos architektúrát. A hajtáslánc zökkenőmentesen, vezetői beavatkozás nélkül tud navigálni a különböző hibridizációs típusok között (soros, párhuzamos, soros-párhuzamos) a gyorsulási és teljesítményigényeknek megfelelően.

A Juke Hybrid Rally Tribute az ikonikus 240Z-től vette át a formatervezési mintákat, amely több mint fél évszázaddal ezelőtt oly sikeresen szerepelt a sivatagi ralin. A legszembetűnőbb módosítás a felhizlalt kerékjárati ívek, amelyek nagy terepgumiknak adnak helyet, míg a motorháztetőre és a tetőre szerelt kiegészítő lámpák az 50 évvel ezelőttieket idézik.

Hasonlóképpen, a fekete motorháztető és a fekete kerekek is az 1971-es jármű előtt tisztelegnek, amely a Kelet-Afrikai ralin indult. A régi szponzorok logóinak és a 11-es számnak a használata szintén a 240Z raliautót tükrözi, akárcsak a megerősített lemezek az első és hátsó küszöbök alatt, amelyek védelmet nyújtanak a jármű aljának.

A Juke Hybrid Rally Tribute megerősített és hosszú rúgóúttal ellátott felfüggesztést kapott. A gumiabroncsok mérete 265/70 R16. A belső teret egy csővázas rendszerrel merevítették, amely védelmet nyújt a kihívást jelentő sivatagi környezetben egy esetleges baleset esetén. A hátsó üléseket eltávolították, hogy helyet biztosítsanak a pótkeréknek, és négypontos biztonsági öveket építettek be, hogy a vezető és a navigátor biztonságosan rögzüljön a versenyülésekben.

A belső tér további módosításai közé tartozik a tűzoltókészülék, egy fejhallgatóval ellátott intercom rendszer a vezető és a navigátor közötti kommunikáció megkönnyítése érdekében, az Alcantara díszítés a kormánykeréken, valamint egy hidraulikus kézifék magasan elhelyezett fogantyúval.