2022. június 07. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

Íme, a legszebb mai Maserati

A Maserati bemutatta az MC20 nyitható tetős változatát, az MC20 Cielo spydert. A szépséges, kétüléses középmotoros sportkocsi csak 65 kilogrammal nehezebb a kupénál, így menetteljesítményei nem maradnak el tőle.

Az MC20 Cielo (olaszul égbolt) a maga nemében egyedülálló, hiszen a spyderek közül kiemelkedik a motorosan vezérelhető üvegtetejével. A Webastóval közösen tervezett üvegtető 909 mm hosszú és 615 mm széles, s gombnyomásra tárja fel a kék eget, mintegy 12 másodperc alatt. Egy másik gomb megnyomásával pedig arra is képes, hogy átlátszóból opálossá váljon, és fordítva.

Amikor egy kupéból kabriót építenek, a legnagyobb kihívást a súlynövekedés kordában tartása jelenti. A Maseratinak sikerült a sportos génállomány megtartása: az MC20 Cielo mindössze 65 kilogrammal nehezebb a kupénál, amely a rendkívül körültekintő, pontos tervezésnek köszönhető. A szénszálas karosszéria pedig kiemelkedő torziós merevséget biztosít. Egyedi dizájnelem a polikarbonát motorfedélbe integrált, stiluzált márkaembléma, amely szellőzőként is szolgál.

Az MC20 Cielo számára egy egyedi színárnyalatot is kikevertek, az Acquamarina kéket, amely immár a Maserati Fuoriserie programban is megtalálható. A piaci bevezetés időszakában egy 60 példányra limitált PrimaSerie kiadás is napvilágot lát, amely esetben az Acquamarina külső színhez aranyszínű MM20 felnik és típusfeliratok társulnak.

Az utastérben jégkék Alcantara / bőrkárpitozással találkozunk, szemben a sztenderd verzió fekete huzatjával. Mindezt akvamarin kék szegélyvarrás egészíti ki, a fejtámlák pedig “PrimaSerie” feliratot viselnek. Máskülönben a beltérben két 25 cm átmérőjű képernyőt helyeztek el, az egyik a digitális műszerfal, a másik pedig az Android-alapú multimédiás rendszer érintőképernyője, enyhén a vezető felé fordítva.

A középkonzolra rakták a menetmód-választó tárcsát, az ablakemelőket és a hangerőszabályzást, minden mást a kormánykeréken találunk. Baloldalt a motorindító gomb, jobboldalt pedig a rajtelektronika gombja kapott helyet. Az MC20 Cielo rengeteg vezetői asszisztens rendszert is kapott; a szegmensben egyedülálló módon van benne parkolószenzor, tolatókamera, holttér-figyelő, autonóm vészfékező rendszer, táblafelismerő és 360 fokos kamerarendszer is.

Az MC20 Cielót ugyanaz a 3 literes ikerturbós Nettuno V6-os motor hajtja, mint a kupé modellt. A száraz karteres erőforrás 630 lóerőt mozgósít 7500-as fordulatszámon, maximális nyomatéka pedig 730 Nm 3000-es fordulaton. A gép 3 másodperc alatt gyorsul százra és 9,2 másodperc alatt kétszázra, csúcssebessége meghaladja a 320 km/órát.