2022. június 22. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott a BMW M3 kombi

A BMW M GmbH új karosszéria-kialakítással bővíti nagyteljesítményű portfólióját a prémium középkategóriában. Az első BMW M3 Touring a motorsport hamisítatlan hangulatát markáns stílusjegyekkel és minden korábbinál praktikusabb adottságokkal egyesíti. Az M3 Touring kizárólag 510 lóerős turbómotorral, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltóval és M xDrive intelligens összkerékhajtással, azaz Competition kivitelben válik elérhetővé.

A BMW M divízió megalapításának 50. évfordulóját ünneplő esztendőben a BMW M3 és a BMW M4 palettája – a limuzin, a kupé és a kabrió után – egy negyedik karosszéria-kialakítással gazdagodik. A BMW M3 Touring 2022 júniusában, a Goodwood Festival of Speed sebességfesztiválon ünnepli világpremierjét. A bajor prémiummárka ügyfelei 2022 szeptemberétől adhatják le rendeléseiket az újdonságra, amelynek sorozatgyártása és piaci premierje 2022 novemberében veszi kezdetét. Az első BMW M3 Touring a BMW M3 limuzin otthonában, a BMW Group müncheni gyárában készül majd.

Az első BMW M3 Touring a BMW M modellek lélegzetelállító menetdinamikáját, versenyautós agilitását és mérnökien precíz irányíthatóságát kompromisszumoktól mentes hétköznapi használhatósággal és funkcionalitással egyesíti. Egyedülálló járműkoncepcióját extravagáns formanyelv nyomatékosítja.

A BMW M3 Touring zabolátlan menettulajdonságait a karosszéria határozott stílusjegyei és atletikus formái hangsúlyozzák, mialatt a modell optimális hűtőlevegő-ellátásáról és kiegyensúlyozott aerodinamikájáról M-specifikus kiegészítők gondoskodnak. Ilyenek többek között a függőleges elrendezésű, keret nélküli BMW hűtőrácsok, a nagyméretű légbeömlők, az erőteljes kerékjárati ívek és a fokozatosan szélesedő küszöbtoldatok, amelyek az első és hátsó lökhárítón elhelyezett toldatokkal az egész autót magasfényű fekete keretbe foglalják. További hamisítatlan kiegészítők az első kerékjárati ívekbe vágott M légkivezető nyílások és a sport kipufogórendszer ikervégződései.

Alapfelszereltségként az első BMW M3 Touring magasfényű feketére fényezett tetővel gurul le a gyártósorról, a kiválasztott karosszériafényezési árnyalattól függetlenül. Az alapfelszereltségként kínált tetősínek és a típus-specifikus légterelő szárny szintén magasfényű fekete fényezést visel. Az extrafelszereltség részeként a tető a karosszéria színében is megrendelhető. Az extralistán az M Carbon külső felszereltségi csomag is megtalálható.

A BMW M3 és a BMW M4 Competition kivitelei számára kifejlesztett, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor maximális teljesítménye 510 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 650 Nm.

A motorhoz egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó kapcsolódik, amely háromféle váltóprogramot kínál és a kormány mögötti váltófülekkel is vezérelhető. A hajtásláncban M xDrive intelligens összkerékhajtás dolgozik, a hátsó tengelyen aktív M differenciálművel. Az M3 Competition Touring álló helyzetből 100 km/órás sebességre 3,6 másodperc alatt, 200 km/órás tempóra pedig 12,9 szekundum alatt képes felgyorsulni. A felárért rendelhető M Driver’s Package teljesítménynövelő csomag a 250 km/óránál elektronikusan leszabályzott végsebességet 280 km/órára módosítja.

A hajtáslánc alapbeállításként aktiválódó 4WD összkerékhajtása mellett a vezető a „Setup” menüben a 4WD Sport összkerékhajtást is aktiválhatja, amely még inkább a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint fog dolgozni. A dinamikus menetstabilizáló rendszer kikapcsolásával a hátsókerék-meghajtás is aktiválhatóvá válik.

A kettős ágyazású lengőkarra támaszkodó első kerékfelfüggesztés és az ötkaros hátsó kerékfelfüggesztés egyaránt M-specifikus kinematikai hangolást kapott, könnyűszerkezetes kialakítással és rendkívüli merevséggel. Az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal dolgozó, adaptív M futómű és a változó áttételű M Servotronic kormánymű az alapfelszereltség része. Az integrált fékrendszer kétféle pedálérzet-beállítást kínál. Az alapfelszereltségként kínált BMW M sport fékrendszer plusz pénzért M karbon-kerámia fékrendszerre cserélhető. Az elöl 19”, hátul 20” méretű, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák ugyancsak az alapfelszereltség részei.

Az M3 Touring széleskörű alapfelszereltségének a BMW Ívelt Kijelző is része, amely a bajor prémiummárka által fémjelzett, vezető felé forduló és intenzív vezetési élményt kínáló műszerfalának modern újraértelmezése. A vezető felé forduló, egyetlen üvegfelület mögé épített, teljes egészében digitális műszerfal egy 12,3” képernyő-átmérőjű műszeregység és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző párosából áll. A kormánykerék mögötti műszeregység új kijelző-grafikákkal, M-specifikus stílusban jeleníti meg a vezetéshez kapcsolódó összes releváns információt, miközben a központi kijelző főoldalán M-specifikus ikonok szolgáltatnak információt az autó aktuális beállításairól és a gumiabroncsok állapotáról.

Az első BMW M3 Touring alapfelszereltségként kapja meg a memóriafunkcióval és ülésfűtéssel ellátott, elektromosan állítható BMW M sportüléseket, valamint a Merino bőrkárpitozást is. Extraként persze M Carbon első kagylóülések is elérhetők. A szénszál-erősítésű műanyagból készült váznak és a háttámla-kivágásoknak köszönhetően az M Carbon kagylóülések 9,6 kilogrammal kevesebbet nyomnak a mérlegen, mint az alapfelszereltségként kínált sportülések.

A BMW M3 Touring 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssorában három ülés sorakozik. A hátsó üléssor háttámlája egyben és külön-külön, részekre osztva is lehajtható, amellyel a csomagtér alapesetben 500 literes térfogata akár 1 510 literesre is bővíthető. Alapfelszereltség az automata csomagtérajtó-működtetés és a kettéosztott csomagtérajtó.

Az M-specifikus járművezérlő rendszer része a „Setup” gomb, amely közvetlen hozzáférést kínál a motor, a futómű, a kormánymű, a fékrendszer és az M xDrive intelligens összkerékhajtás beállításaihoz. A kormánykeréken található „M1” és „M2” memóriagombokkal két teljes, korábban elmentett járműbeállítás érhető el és aktiválható egyetlen gombnyomással. Az alapfelszereltségként kínált M Drive Professional csomag része az M Traction Control tapadás-vezérlés, az M Drift Analyser és az M Laptimer funkció is. A középkonzolon elhelyezett „M Mode” gombbal a vezetést támogató rendszerek reakciói, valamint a digitális műszeregységen és a BMW Head-Up kijelzőn megjelenített tartalmak állíthatók be. A BMW M3 Touring vezetői Road, Sport és Track vezetési üzemmódok közül is választhatnak.