2022. június 27. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

Ráncfelvarráson esett át a DS 7 Crossback

A DS Automobiles legelső, teljes egészében saját fejlesztése, a DS 7 Crossback 2017-ben debütált. A modell egyedülálló belső dizájnjának, kivételes kifinomultságának és technológiai megoldásainak köszönhető népszerűsége megnyitotta az utat azon fejlesztések számára, amelyek az új DS 7-ben öltöttek testet.

Az új DS 7 külső megjelenése mind a front-, mind pedig a hátsó részen jelentős fejlődésen ment keresztül. Eleganciájának megőrzése mellett az új DS 7 kontrasztos és strukturált vonalainak köszönhetően dinamizmust sugároz. A karakterisztikus világítás még kifejezőbb tekintetet kölcsönöz az új modellnek. A kifinomult DS Pixel LED Vision 3.0 fényszórók és a DS Light Veil nappali menetvilágítás harmonikus kombinációja az haute-couture szellemében készült.

A DS Wings és a hűtőrács szélesebb lett, az első lökhárító alsó részét pedig újratervezték. A szintén újratervezett, keskenyebb hátsó LED fényszórók örvényszerűen pikkelyezett mintázatukkal és sötét metálos fényükkel kihangsúlyozzák a DS 7 egyedülálló külsejét. A hátsó csomagtérajtó erőteljesebb vonalakat kapott, miközben a „CROSSBACK” feliratot felváltó DS márkajelzést vizuálisan hangsúlyozták.

A kerekek szintén nagy szerepet játszanak a DS 7 karakteres megjelenésében. A speciális betétekkel ellátott, 19 hüvelykes új Edimbourg és Silverstone keréktárcsák optimális aerodinamikai hatékonyságot biztosítanak, stílusos kialakításuk pedig optikailag növeli az átmérőjüket. A DS 7 E-TENSE 4×4 360 csúcsmodell 21 hüvelykes Brooklyn keréktárcsákat kapott. Az új modellen fényes fekete ablakkeretek és tetősínek fokozzák a sziluett dinamizmusát.

Az új DS 7 belső tereinek megalkotásakor különböző univerzumokat álmodtak meg a tervezők, hogy minden utazáshoz egyedi hangulatot teremtsenek. A kifinomultság legmagasabb szintjén az DS 7 Opera áll, melynek nappabőr borítása fekete és szürke színben érhető el. A nappabőrből készített, ráncolt hatású dekorborítás megjelenik a műszerfalon és az ajtópárnákon is. Varrás és toldás nélküli felülete megőrzi a természetes bőr tapintását és látványát. A bőrkárpitot egy dombornyomat gazdagítja.

A legapróbb részletekre is kiterjedő figyelem tetten érhető az új fehér és zafír színű díszvarráson, a bőrrel bevont kormánykerék közepét borító feszített nappabőrön, és a DS Automobiles ikonikus „Clous de Paris” gilosált felületmintázatán át az immár szürke színösszeállításban elérhető óraszíj mintázatáig, a belső tér minden elemében.

A kifinomultság jellemzi a Rivoli fekete színvilágú belső tereit is, a steppelt gyémántmintás bőrüléseinek kárpitja szemcsésebb hatású. A Performance Line belső terek még mélyebb fekete színben hódítanak, mikroszálas puha Alcantara textillel borítva, a dinamikus hatást erősítő aranyszínű és vörös részletekkel fűszerezve.

A Bastille felszereltségű beltér jellegzetes vonásait a speciális felületkezelésű DS vászon és a halpikkelyek inspirálta fekete szemcsés kárpit adja. Mindegyik belső tér hangulatát a személyre szabott világítás teszi még harmonikusabbá.

A DS Automobiles már két egymást követő évben is elnyerte a legalacsonyabb CO2 kibocsátással rendelkező európai autómárka címet, emellett a Formula E többszörös díjazottja. Az új DS 7 modellt többféle típusú hajtáslánccal kínálja, melyek közül kiemelkedik a tölthető hibridek széles választéka háromféle teljesítménnyel: 225, 300, illetve 360 lóerővel.

A DS 7 E-TENSE 225 egy PureTech 180 típusú benzinmotor és egy 110 lóerős villanymotor együttese, melyekről egy nyolcfokozatú automataváltó viszi át a nyomatékot a az első kerekekhez. A DS 7 E-TENSE 4×4 300 és a DS 7 E-TENSE 4×4 360 négykerék-meghajtású modellek pedig már PureTech 200-as benzinmotorral, valamint az első, illetve hátsó tengelyekhez külön-külön kapcsolt 110, illetve 112 lóerős villanymotorral vannak felszerelve.

A csúcsmodell karosszériája 15 mm-el lejjebb került, a nyomtávok kiszélesedtek (+24 mm elöl, +10 mm hátul), a DS Performance által fémjelzett féknyergekkel felszerelt első fékek átmérője pedig 380 mm-re nőtt. A nulla-százas gyorsulás időtartama 5,6 másodperc. Az új, 14,2 kWh-ás akkumulátorral akár 65 km is megtehető vegyes és akár 81 km is megtehető városi üzemben. A töltési idő nagyjából két óra egy 7,4 kW-os töltőre kapcsolva. A kínálatot bővíti még ezenkívül egy BlueHDi 130 típusú dízelmotor. Európán kívül pedig a 130, 215 és 225 lóerős PureTech benzinmotorok is kaphatók.

Az információs és szórakoztató rendszer egyike a DS 7 legnagyobb újításainak. Ez a megoldás egy alapjaiban újragondolt, teljesen személyre szabható, reaktív, rugalmas és természetes hangfelismerő rendszerrel támogatott kezelőfelülettel jelentkezik. Az újratervezett, nagyfelbontású 12”-es érintőképernyő címkézett menürendszert kínál, amelyből egyetlen mozdulattal elérhető minden funkció: online navigáció, légkondicionálás, digitális audio eszközök, és valamennyi, vezetéssel kapcsolatos információ. A könnyen kezelhető kijelző lehetővé teszi ezen felül az új, nagyfelbontású első és hátsó kamerák képének megjelenítését, vagy a Wi-Fi-n keresztül a Mirror Screen funkcióhoz való hozzáférést is.

Az új DS 7 a kényelem és kiegyensúlyozottság biztosítása érdekében olyan technológiákat is kínál, mint a DS Active Scan Suspension és a DS Night Vision. A DS Active Scan Suspension egy elektronikusan vezérelt felfüggesztési rendszer, amelyet az elülső kamera irányít. Minden kerék felfüggesztését egyedileg, az úttest felületének függvényében igazítja. A DS Night Vision infravörös kamerája pedig az úttestet és a széleit pásztázza a biciklisek, gyalogosok és állatok érzékelése céljából 100 méteres hatótávolságon belül. A biztonságot az éberség-felügyelő rendszer és a 2-es szintű, félig automatikus vezetés segítő rendszer, a DS Drive Assist teljesíti ki.

Az új DS 7 egy világpiacra tervezett modell, amelyet a Kínán kívüli összes piacra a franciaországi Mulhouse-ban gyártanak. A kínai piacra szánt modellek a shenzeni gyárból kerülnek ki. Az autó ősztől lesz rendelhető, és az első modellek 2022 októberétől kerülnek a DS Store üzletekbe.