2022. június 30. 20:28   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Három autótípus egyesült az új Citroënben

A franciák bemutatták a klasszikus középkategóriás szedánok és SUV-k stílusos, vonzó és megfizethető alternatíváját. Az új C4 X és ë-C4 X formatervében egy elegáns fastback, egy korszerű SUV és egy 4,60 m hosszú, tágas négyajtós modell időtlen sziluettje egyesül.

A Citroën bemutatta a stílusos C4 X-et és elektromos változatát, az ë-C4 X-et. A modell azokat a vásárlókat célozza meg, akik a középkategória középmezőnyébe tartozó ferdehátúak és SUV-k helyett más vonzó alternatívát keresnek.

A Citroën C5 X-hez hasonlóan az ë-C4 X és a C4 X stílusa szakít a kompakt karosszériaváltozatoknál megszokott megoldásokkal, és az ügyfeleknek valami egészen újszerűt és különlegeset kínál: egy olyan designt, mely a fastbackek elegáns sziluettjét egy SUV modern fellépésével, valamint a négyajtósok időtlen stílusával és helykínálatával ötvözi.

Mindkét modell nagy hangsúlyt fektet a helykínálatra és általában a jó közérzetre: a fedélzeti élményt nagyban meghatározza a bőséges hátsó térdtér, az 510 literes tágas csomagtartó, a színes head-up kijelző, 360 fokos kamerarendszer, valamint az olyan további rendelkezésre álló funkciók, mint a kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, parkolóasszisztens párhuzamos és merőleges parkoláshoz, visszagurulás-gátló, statikus kanyarfény, automata elektromos rögzítőfék, oldalsó parkolószenzorok.

A piac függvényében a C4 X motorválasztéka három Citroën PureTech benzinmotort és egy dízelmotort, az ë-C4 X-é pedig egy 100%-ban elektromos motort foglal magában. Az utóbbi számos európai piacon az egyetlen elérhető erőforrás lesz.

A 100 kW-os (136 lóerős) és 260 Nm csúcsnyomatékú villanymotorral felszerelt ë-C4 X WLTP szerinti hatótávolsága a 360 km-t is elérheti, és 100 kW-os egyenáramú (DC) töltés esetén 10 perc alatt 100 km hatótávnak megfelelő villamos energiával tölthető fel. Sport üzemmódban 9,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, végsebessége pedig 150 km/óra. Az energiát egy 50 kilowattórás lítium-ion akkumulátor biztosítja, melyre a gyártó 8 év vagy 160 ezer km garanciát vállal (30%-ot meghaladó degradáció esetére).

Akinek nem áll rendelkezésére DC töltés, annak sem kell aggódnia, az alapáras egyfázisú 32A (azaz 7,4kW-os) fedélzeti töltővel is kb. 7,5 óra alatt teljes erejében hadra fogható az előtte lemerített jármű, de az opcionális, 11kW-os biztosító háromfázisú töltési lehetőséggel ez 5 órára redukálható. Jó hír, hogy a konnektoros töltés lehetőségét is meghagyták a franciák, bár így egy teljes feltöltés egy napot is igénybe vehet.

Az ë-C4 X és a C4 X új változatait az összes piacra kizárólag Európában – a Madrid melletti villaverde-i Stellantis-gyárban – gyártják majd. Az értékesítés 2022 végén fokozatosan indul.