2022. július 13. 17:20   |   Autoblog
címkék:  

Mindenhol imádják a Citroën mopedautóját

A Citroën AMI 2020. áprilisi bevezetése óta mindenkit ámulatba ejt a mikromobilitás piacán, köszönhetően megfizethető árának és bármilyen egyszerű fogyasztási cikkhez hasonló online beszerzési lehetőségének. A My AMI Buggy változatot is beszámítva már több mint 23 000 megrendelés futott be rá ; a magánemberek és a szellemi tevékenységet végző kisvállalkozások körében éppoly népszerű, mint a nagy ipari és szolgáltatói csoportok között.

Franciaország a legjelentősebb piac több mint 13 300 megrendeléssel, amelyek 83%-a magánszemélyektől, 17%-a pedig üzleti ügyfelektől származik. Az AMI május végén az elektromos mopedautók piacán az első, az összes hajtástípus között pedig – 26%-os piaci részesedéssel – a második helyet tudhatta magáénak. 2021 májusa és 2022 májusa között a mopedautók piaca 9,7%-kal bővült, leginkább az AMI érkezésének köszönhetően. A forgalomba helyezések száma egy év alatt 47%-kal emelkedett.

Olaszországban az AMI máris igazi sikertörténet. Ez a második ország, ahol bevezették, és egyben a második legnagyobb piac is Franciaország után, több mint 6700 megrendeléssel. 2022 első négy hónapjában az AMI a mopedautók piacának éllovasa volt a forgalomba helyezések 31%-ával, és az elektromos mopedautók körében 65%-ra rúgó piaci részesedéssel.

Spanyolország és Belgium fej-fej mellett halad 780, illetve 724 megrendeléssel. A spanyol piacot 75%-ban a magánügyfelek uralják, míg a belga piacon 42%-ban professzionális ügyfelek képviseltetik magukat, és az AMI már 2022 május végén is piacvezető pozícióra tett szert a mopedautók szegmensében. A portugál piacon az AMI a magán- és az üzleti ügyfelek körében egyformán népszerű (eddig 476 megrendeléssel). Az Egyesült Királyságban május 24-én jelentették be az árát, s rögtön 2000 előrendelést regisztráltak, ami ígéretes kezdésnek bizonyult. Az AMI brit változatai továbbra is bal oldali kormánykerékkel kerülnek forgalomba.

Törökországban 2021 szeptemberében nyitották meg a megrendeléseket a vállalati ügyfelek előtt. Az online értékesítési oldalon közel 400 megrendelést regisztráltak. A török piacon az AMI a legmegfizethetőbb ajánlat, és a vásárlók különösen nagyra értékelik, hogy sokkal hatékonyabb védelmet nyújt, mint az utakon nagy számban közlekedő kétkerekűek. Június 20-án magánszemélyek előtt is megnyílt 50 darab AMI online értékesítése, amelyek mindössze 25 perc alatt elkeltek. A 641 marokkói és törökországi rendelés szinte kizárólag vállalati ügyfelektől származik.

Néhány vállalat gyakorlati szempontokat szem előtt tartva a márka színeibe öltözteti, és egyfajta kommunikációs felületként használja az AMI-t. Példaként a franciaországi Royan város Darty áruházának AMI Cargo járműveit említhetnénk, amelyek az utasülés helyén kialakított 400 literes rakodóterében képesek például háztartási kisgépeket kiszállítani az ügyfeleknek, és menet közben folyamatosan reklámozzák is a céget a városban és annak környékén.

Az AMI Spanyolországban is biztató kilátásoknak örvend. A madridi Warner vidámparknak átadott mintadarab után a Citroën nemrégiben további kilenc példányt szállított az Arcelor-Mittal cég Sagunto városában található üzemének. A fenntartható fejlődés mellett elkötelezett acélipari konszern a zéró CO2-kibocsátású AMI-t választotta az üzem különböző raktárai közötti utakra.

Belgiumban tavaly februárban 15 darab AMI állt forgalomba az Ekoservices cég színeiben. Április 13-án pedig 50 AMI-t szállítottak ki az ADS Carsoft nevű gépjármű-diagnosztikai cégnek is. A mopedautó melletti döntésüket praktikus, gazdasági és környezetvédelmi szempontok indokolták.

Portugáliában mostantól 160 darab My AMI Cargo erősíti a CTT nevű postai kézbesítő cég flottáját. „A My AMI Cargo raktere is remekül alkalmazkodik a jellemzően rövid útszakaszokra épülő tevékenységünkhöz. Hatótávolsága elegendő, sebessége pedig megfelel a városközpontok forgalmának. Rendkívül kompakt méretei megkönnyítik a bejutást a különösen szűk portugál utcácskákba is, ahol a postások könnyedén manőverezhetnek és parkolhatnak” – emelte ki Joao Bento, a CTT cég vezérigazgatója.

A következő sem kevésbé eredeti ötlet: a Citroën partnerségi megállapodást kötött a Habitat Invest ingatlanbefektető céggel, ami potenciálisan több, mint 400 AMI megrendelését jelentheti. Egy lourès-i ingatlanfejlesztés népszerűsítése keretében ugyanis minden egyes adásvételi szerződésben – az ingatlan mellett – egy Citroën AMI is szerepel. „A projekt kezdetétől fogva az volt a célunk, hogy az Aurya programhoz egy másfajta terméket is csatoljunk, amely a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontokat hasznos szolgáltatással ötvözi ügyfeleink számára.” – mondta el Luis Corrêa de Barros, a Habitat Invest alapítója és vezérigazgatója.

A Portway, a portugál repterek árufuvarozási szolgálatainak földi kiszolgáló cége 11 My AMI Cargót és 2 AMI-t vásárolt. Ezek a járművek napelemmel vannak felszerelve, amely áramot biztosít egy belső dugaljhoz, valamint egy PDA, egy nyomtató és egy jeladó csatlakoztatásához. Az AMI-flotta egyelőre a lisszaboni repülőtéren tevékenykedik, de várhatóan hamarosan Porto, Faro és Funchal repülőterén is megjelenik.

Marokkóban a Barid Al Maghrib – a nemzeti postaszolgálat – és a Stellantis cégcsoport között 2020-ban, az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium támogatásával létrejött megállapodás folyományaként napvilágot látott az AMI egy olyan változata, amely kifejezetten segíti a levél- és csomagkézbesítő hálózat korszerűsítését és bővítését. Június 14-e óta így 42 városban immár 225 marokkói postás cserélte le kétkerekű járművét egy nagyobb védelmet és láthatóságot biztosító AMI-ra. A posta ezzel a legnagyobb elektromos flottára tett szert a marokkói királyságban, és egyben a legnagyobb AMI flottával büszkélkedhet az egész világon.

A görögországi Halki szigete a közelmúltban úgy döntött, hogy nulla károsanyag-kibocsátású, fenntartható járművekkel szerelkezik fel. A Citroën 6 elektromos járműből álló flottát bocsátott a helyi hatóságok rendelkezésére, melyek közül egy-egy AMI-t a rendőrség és a parti őrség használ járőrözési és bűnmegelőzési célokra. Emellett a szigetlakóknak is lehetőségük lesz arra, hogy megfizethető áron tegyenek szert elektromos járművekre.

Hasonló szellemben a Citroën nemrégiben 9 elektromos járművet, köztük 7 AMI-t bocsátott La Maddalena sziget hatóságainak rendelkezésére a fenntartható mobilitás támogatása céljából. Két wallboxot is biztosítottak e járművek töltéséhez, továbbá kedvezményeket kínálnak azoknak a lakosoknak, akik elektromos járművet kívánnak vásárolni a márkától.

Egyetlen találkozás elég volt az AMI-val ahhoz, hogy Massimo Alba milánói designernek inspirációt adjon egy olyan modellváltozat megalkotásához, amely hűen tükrözi az ő időtlen, diszkrét luxust képviselő stílusát. Elsőre vállalta, hogy kirándulást téve a mobilitás világába, az AMI ruháját egységes, matt fekete szoborszerű „monolitként” értelmezi újra, kihangsúlyozva annak geometrikus formáit, és kifejezetten városi stílust kölcsönözve neki.

Egy másik kreatív projekt a Rossana Orlandi neves műgyűjtő és galériatulajdonos által képviselt design világának a Citroën AMI-val való találkozásából született. A milánói Design Week megnyitójára az Orlandi ügynökség öt művésze öt AMI-t alakított át valóságos műtárggyá, amelyek június 12-ig voltak láthatók a RO negyedben. A japán Yukiko Nagai AMI-jának karosszériáján például mozaik hatású elegáns virágminta látható, ami általában is jellemzi művészi törekvéseit, ugyanakkor jól kihangsúlyozza az elektromos jármű környezetbarát jellegét.

A Citroën AMI feltűnő jelenség lesz mindenütt, ahol csak forgalomba kerül. Jelen pillanatban már 11 európai és afrikai/közel-keleti országban rendelhető, de valószínűleg nem fog itt megállni, és a jövőben még sok meglepetést tartogat számunkra.