2022. augusztus 09. 15:10   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Bemutatta a Manhart eddigi legerősebb BMW M3-asát

MH3 GTR néven mutatta be 650 lóerőre húzott BMW M3 G80 tuningcsomagját a német cég, amely nem csak a nyers erőben hoz változást, hanem ezzel együtt több érdekes részlet is helyet kapott a bajor sportszedánon.

Körülbelül egy éve mutatta be első nemesítő csomagját a G80 szériás BMW M3-ashoz a Manhart. Akkor 620 lóerőt és 750 Nm-t facsartak ki a hathengeres duplaturbós 3.0 literes aggregátból, mostanra azonban találtak még néhány elkóborolt lovat a mérnökök, ami mellé néhány design elem is jár.

Első ránézésre nem sokat változott a GTR a sima MH3-hoz képest, mert ugyanazok a lökhárító kiegészítők és küszöbtoldatok láthatók rajta, viszont a matricázást arany színről ezüst és szürke kombinációjára cserélték. Az első igazi különbséget a kabinban láthatjuk, ugyanis a gyári üléseket Recaro Podium karbonvázas kagylóülésekre cserélték, amik valószínűleg nem olyan kényelmesek, mint elődjeik, ráadásul fűtés sincs bennük, viszont nincs az a kanyar, amiben ne tartanák a bennük helyet foglalókat – és legalább a szénszálas vázra rakott párnácskák bőrből készültek, valamint jóval könnyebbek az eredeti üléseknél.

A 20 collos Manhart Concave One felniken elől 265/30, míg hátul 295/30 méretű abroncsok feszülnek, míg a futómű finomhangolásánál két opció áll a megrendelő rendelkezésére: állítható KW rugók és gátlók vagy az egyszerűbb H&R rugókkal operáló ültetőszett. A gyári fékeket nem cserélte le a Manhart, csupán izgalmasabbá tette őket a nyergek aranyszínűre festésével.

A legfontosabb rész azonban a 3.0 literes sorhatos benzinmotor erőkúrája, melyet az MHtronic külső motorvezérlő egységgel értek el a mérnökök, s így 650 lóerő mellett 800 Nm-es csúcsnyomatékot kaptak. Ez 140 paripával és 150 Newtonnal több a gyári M3 Competition – nem éppen szerény – teljesítményénél. A tuningbox mellett a rozsdamentes acél kipufogórendszer is hozzájárult az erőtöbblet eléréséhez, amely vezérelhető szelepeket is kapott a megfelelő hanghatás elérése érdekében, valamint négy darab, egyenként 100mm-es – szénszálas vagy kerámiabevonatú – véget. Aki ennyivel nem érné be, annak a legalitáson túl is vannak lehetőségei a katalizátorok kiiktatásával.

A csomag vagy annak elemeinek árazásáról nem árult el részleteket a Manhart, de akinek ilyen autóra telik, az valószínűleg nem ijed meg egy borsosabb árcédula láttán sem. További jó hír, hogy nem csak az M3, de a Touring és az M4 változatokhoz is használható a pakk legtöbb eleme.