2022. augusztus 22. 15:40   |   Autoblog
címkék:  

Elvetemült, 1300 lóerős Mustangot épített a Shelby

A Shelby American történetében először sorozatgyártásba küldött egy kísérleti modellt, amelyet nem kompresszor, hanem turbófeltöltő lélegeztet, mindjárt kettő is. Az eredmény 1300 lóerő E85-ös etanol üzemanyaggal, így a Shelby GT500 Code Red minden idők legdurvább Shelby Mustangja. Összesen 30 darab készülhet belőle.

A Shelby történetének legendás kísérleti járművei között megtaláljuk a Green Hornetet, a Super Snake-et, a Little Redet, és a 2008-as ikerturbós feltöltésű Code Redet is. Az 1967-es GT500 Super Snake-et egy 427 köbhüvelykes versenymotor hajtotta, míg az 1968-as keménytetős Green Hornet érdekessége a benzinbefecskendezés és a független hátsó felfüggesztés volt. Az ugyancsak 1967-es Little Red a dupla kompresszorával tűnt ki társai közül.

A mostani Code Red ihletadója a 2008-as, hasonló nevű duplaturbós Mustang GT500 volt, amelynek 5,4 literes V8-as motorját a Nelson Racing Engines finomhangolta. Emellett a teljes erőátviteli rendszert is feljavították, hogy bírja az óriási erőt. Végül a magas átépítési költségek és a kocsi túlságosan extrém viselkedése megakadályozta a sorozatgyártást.

Az új GT500 Code Red a 2020-2022-es modellévű Ford Shelby GT500-on alapul, és modellévenként csak 10 darabot fognak átalakítani. A hajtásláncot a Fathouse Performance nevű céggel közösen fejlesztették ki. Az 5,2 literes V8-as blokk nagyteljesítményű alkatrészeket, köztes hűtővel kiegészített ikerturbós feltöltést, új üzemanyagellátó rendszert, új motorvezérlést, továbbá új szívó- és kipufogórendszert kapott. Hagyományos benzinnel a V8-as 1000 lóerőt és 1057 Nm nyomatékot állít elő, míg E85 etanollal szédületes 1300 lóerőre és 1355 Nm-es nyomatékra képes.

A Code Red azonban jóval több egy hajtáslánc tuningnál. Ellátták a Shelby komplett widebody készletével, kovácsolt alumínium kerekeivel, egyedi féltengelyeivel, differenciálművével és állítható felfüggesztésével. Az egyedi felniken elöl 305/30, hátul 345/30 méretű sportabroncsok feszülnek. Számos szénszálas elem is felkerült az autóra; a motorháztető, az első splitter, a hátsó diffúzor, a hátsó szárny, a küszöbök és a sárvédők mind ebből a motorsportos anyagból készültek. Az utastérben különleges kárpitozású sportüléseket találunk, a hátsó üléseket pedig eltávolították.

Mindegyik Code Red Shelby GT500-hoz jár egy Team Shelby klubtagság, s persze a kocsit beiktatják a hivatalos Shelby Registry jegyzékbe is. A Code Red csomag 209 995 dollárba kerül és ebben nincsen benne az alapautó ára.