2022. szeptember 08. 16:05   |   Autoblog
címkék:  

A Ford Pro bemutatta új villanyhajtású áruszállítóját

A Ford Pro ma bemutatta az áruszállítót, amelynek érkezését már Európa-szerte várják a kisvállalkozások. A vadonatúj E-Transit Custom, az európai piac legkelendőbb áruszállítójának tisztán elektromos hajtású változata egy teljesen új tervezésű jármű, ami a termelékenység magasabb szintjét kínálja az egytonnás áruszállítók szegmensében.

A Ford minden kutatási, mérnöki és szoftveres tudását latba vetette az E Transit Custom megalkotásához, hatásosan ötvözve a modern elektromos járműtechnológiát a Ford Pro digitális szoftver- és szolgáltatási ökoszisztémájával, hogy segítsen a vállalkozásoknak az üzemeltetési költségek csökkentésében, a hatékonyabb munkavégzésben és az elektromos járművekre való átállás egyszerűsítésében.

A kis- és középvállalkozások visszajelzéseit is figyelembe véve a mérnökök úgy fejlesztették ki a vadonatúj áruszállítót, hogy az autó a felhőalapú konnektivitási és digitális technológiákra támaszkodva innovatív felhasználói élményt nyújtson, és hogy ezek a megoldások a Ford Power-Up szoftverfrissítések révén a jármű teljes élettartama során kifogástalanul működjenek.

Az új generációs akkumulátor-technológiának köszönhetően az E-Transit Custom tervezett hatótávolsága 380 km, és az akku 125 kW-os gyorstöltővel is feltölthető. A jármű kimagasló teljesítményének kiaknázását a Ford Pro által megtervezett és megszervezett töltési szolgáltatások biztosítják.

Azért, hogy a termelékenység az egész munkanap során maximális lehessen, az E-Transit Custom számos új digitális megoldást kínál a több célállomást magukban foglaló fuvarok illetve és utas- és rakodótér kihasználhatósága terén. A kabin mobil irodaként is használható, amiről az 5G-alapú konnektivitás és a rugalmas munkaállomás-kialakítás gondoskodik; ez utóbbira jó példa, hogy a kormánykerék ergonomikus konzolként is szolgálhat a laptopok és a tabletek használatához.

A digitális innovációhoz kompromisszumok nélküli áruszállító képesség és sokoldalúság társul. Az E-Transit Custom hasznos teherbírása elérheti az 1100 kg-ot, a 100 mm-rel alacsonyabb raktérpadló megkönnyíti a pakolást, a vontatóképesség pedig 2000 kg. A független hátsó felfüggesztés és az elektromotor kategóriaelső teljesítménye új szintre emeli az autó által nyújtott vezetési élményt.

A Ford Pro korábban már sikeresen bevezette a tisztán elektromos hajtású E-Transit modellt, amelyből eddig mintegy 8300 darab talált gazdára; az E-Transit Custom az egyike annak a négy új Ford Pro elektromos haszonjárműnek, amelyek 2024-ig jelennek meg az európai piacon. Az E-Transit Custom a törökországi Kocaeliben készül majd, ahol 2023 őszén kezdődik meg az autó gyártása.

Az E-Transit Customban ugyanaz a 400 voltos, 74 kWh-s, 81,2 Ah-s cellákkal működő modern akkumulátor található, mint a Ford F-150 Lightning modellben; ez az energiaforrás 12 százalékkal nagyobb energiasűrűséget biztosít, mint az E-Transit akkumulátora. Mindez akár 380 km hatótávolságra is elég lehet, ami a Ford Pro ügyféltanulmányai szerint több mint négyszerese az egytonnás furgonok napi futásteljesítményének.

Vállalkozásuk szükségletei alapján a vevők 100 vagy 160 kW (135 vagy 217 LE) teljesítményű elektromotort választhatnak autójukhoz; mindkét erőforrás 415 Nm forgatónyomatékot ad le. A hajtómotort közvetlenül a jármű padlójának hátsó részén rögzítették, így nem volt szükség külön segédkeretre. A kényelmesebb használat érdekében a járműre kihajtható vonóhorog is felszerelhető.

Az E-Transit Custom vásárlói egy éven át ingyenesen használhatják a Ford Pro E-Telematika 6 személyre szabott megoldásait, amelyek a valós idejű adatok feldolgozásával segítenek az autó üzemeltetőjének figyelemmel követni a jármű mozgását, hatékonyságát és műszaki állapotát, és ezáltal javítani a munkavégzés hatékonyságát. A szoftverrel optimálisan tervezhető a töltés is, hiszen a rendszer EV-specifikus adatokat szolgáltat a feltöltés pillanatnyi állásáról, a töltöttség szintjéről vagy a még megtehető távolságról, sőt a felhasználók egyénileg beállíthatnak egy küszöbértéket, amikor figyelmeztető jelzés kapnak az alacsony töltöttségi szintről. A felhasználók a Tervezett Előkondicionálással azt is beprogramozhatják, hogy munkakezdés előtt a rendszer fűtse fel vagy hűtse le az akkumulátort és a kabint; így energiát takaríthatnak meg, amivel növelhetik az autó hatótávolságát.

Az E-Transit Custom a legelső akkumulátoros elektromos jármű, amelyben gőzbefecskendezéses hőszivattyú-technológia gondoskodik az utastér fűtéséről és hűtéséről; ez minden járműben alapfelszerelés. Az új, elektronikusan vezérelt brake-by-wire fékrendszer is a hatótávolság növelését szolgálja, emellett pedig egypedálos vezethetőséget biztosít. A rendszer ötvözi a súrlódásos és az energiavisszanyerő fékezés előnyeit, így lassítás közben áramot termel, amit az akkumulátor tárol. Az egypedálos üzemmódban a vezető a fékpedál használata nélkül is megállíthatja a járművet, a többi választható üzemmódban pedig kisebb mérvű a lassítás.

Az E-Transit Custom 11 kW-os, háromfázisú, váltóáramú fedélzeti töltőjével 7,2 óra alatt tölthető fel teljesen az akkumulátor, így a felhasználók a munka végeztével az éjszakai időszakra időzíthetik a töltést. Az E-Transit Custom emellett akár 125 kW teljesítménnyel, egyenáramról is tölthető; ilyenkor 41 perc alatt 15-80 százalékra tölthető fel a jármű akkumulátora. Ugyanakkor a Ford Pro ügyfelei Európa egyik legnagyobb nyilvános töltőhálózatát, a Blue Oval Töltőhálózatot is használhatják, amely több mint 300 000 töltőponttal rendelkezik, és ezek száma folyamatosan nő. Minden eladott E-Transit Custom modellhez 12 hónapos ingyenes előfizetés jár a nyilvános töltőhálózat használatához.

Az autóban több mint 30 különálló modul fogadja a Ford Power-Up vezeték nélküli szoftverfrissítéseket, amelyek javítják a jármű teljesítményét, új, minőségi fejlesztéseket telepítenek, frissítik a már meglévő funkciókat, vagy éppen vadonatúj funkciókkal és képességekkel gyarapítják az autó szolgáltatásait. A legtöbb update két percnél is kevesebb időt vesz igénybe, és a frissítés ütemezhető, hogy elkerülhető legyen a fölösleges állásidő. Az összes nagyfeszültségű alkatrészre 8 évre/160 000 km-re szóló garancia jár.

Az E-Transit Custom dobozos áruszállító kivitelében a raktér befogadó képessége 5,8 – 9,0 m3, a rakomány súlya elérheti az 1100 kg-ot, hosszúsága pedig a 3450 mm-t. A jármű duplakabinos áruszállító és a személyszállító változatokban is kapható, és mindegyik variáns megrendelhető hosszú és rövid tengelytávolsággal, illetve alacsony és magas tetőkialakítással. Azok a felhasználók, akik öt utast mellett még 3 méter hosszú vagy 1,2 x 2,4 méter alapterületű rakományt is szeretnének szállítani, megrendelhetik az új L-alakú válaszfalat, így a kétüléses jármű második üléssora mellett egy kompozit rekeszfallal leválasztott, teljes hosszúságú raktér is a rendelkezésükre áll.

Mindegyik E-Transit Custom modellben 13 colos, széles képarányú érintőképernyő található, ami a könnyű használhatóság érdekében jobban a vezető felé fordul, a Ford fejlett SYNC 4 kommunikációs és szórakoztató rendszeréhez pedig egy 5G modem csatlakozik a Ford Pro szolgáltatások szupergyors konnektivitása érdekében.

A Ford Pro Service azzal számol, hogy az E-Transit Custom üzemeltetési költsége alacsonyabb lesz, mint egy azonos méretű és teljesítményű dízelmotoros modellé; az E-Transit esetében ez a különbség a 40 százalékot is elérheti.