2022. szeptember 24. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

A nap képe: Renault 5 Turbo 2 modern kiadásban

A Renault meglepetésekkel teli évet ígért, amikor útjára indította a Renault 5-ös 50. születésnapját ünneplő megemlékezéseket. Elkészítette az R5 Turbo 3E modellt, a Renault 5 Turbo és Turbo 2 elképesztő, elektromos hajtású 21. századi verzióját.

Az R5 Turbo 3E egy teljesítményre, versenypályára hangolt driftautó, hátsókerék-hajtással. Ahogy ikonikus elődje, ő is kétüléses, ám az ülések mögött nem benzines turbómotort, hanem két villanymotort találunk, amelyek a hátsó kerekeket közvetlenül meghajtják, közöttük pedig az akkumulátorcsomag terpeszkedik.

Az R5 Turbo 3E csővázas gép, beépített, FIA engedélyes bukókerettel és karbon karosszériával. A kis méregzsák 380 lóerős, a nyomatéka pedig 700 Nm, amely már álló helyzettől rendelkezésre áll. Az 520 kilogrammos akkucsomag miatt másfél tonnásra hízott új generációs R5 Turbo 2 nagyon megy, 3,5 másodperc alatt nyargal százra (3,9 mp drift üzemmódban), maximális sebessége pedig 200 km/óra. 42 kWh kapacitású akkumulátora számos gymkhana körre elegendő. Az eseményeket pedig a 10 darab kamerarögzítő pontnak köszönhetően alaposan dokumentálni lehet.

A 4 méter hosszú, 2,02 méter széles és 1,32 méter magas R5 Turbo 3E tökéletesen hozza az R5 Turbo 2 hangulatát; motorházteteje, ajtói és műszerfala például ugyanolyan, mint a 80-as évek ikonján. Az első lökhárító ismerős kialakítású, akárcsak a fényszóró-fészkek és a kocka alakú ködlámpák, amelyekből immár négy van és LED-ek világítanak bennük. Az oldalsó légbeömlők az eredetiek újraértelmezései, s a gigantikus hátsó szárny is lenyűgözően brutális. A gumiméret sem hétköznapi: míg elöl 225/35/19 méretű gumikat tettek fel, addig hátul 325/25/20 méretű kaucsukhengerek feszülnek.

Elöl és hátul rózsaszín, kék illetve sárga LED csíkok vannak a karosszérián, amelyek driftelés közben villognak. A kamuflázs mintás fóliához a retró videójátékok jelentették az inspirációt. Bent az utasok Sabelt karbon kagylóülésekben foglalhatnak helyet, az elengedhetetlen hidraulikus kézifék pedig a középkonzolból mered felfelé. Modern megoldás az eredeti 10 analóg mérőórát kiváltó 10 darab kis digitális kijelző. A kocsi a „Free play” gombbal indul, az egyes vezetési üzemmódoknak pedig például a “Turbo” (drifteléshez), a “Track invader” (játékhoz) és a “Donut” (360 fokos fordulókhoz) neveket adták.

Az R5 Turbo 3E a Párizsi Autószalonon is megcsodálható lesz (október 17-23.).