A kínai autók biztonság szempontjából felértek az európaiak szintjére
Az Euro NCAP idei legnagyobb vizsgálatát folytatta le, nem kevesebb, mint 16 új modellt, köztük hét tisztán elektromos autót vetett alá biztonsági teszteknek. A 16 járműből mindössze 1 nem kapta meg a legmagasabb ötcsillagos minősítést, ami az autógyártók magas fokú elkötelezettségét mutatja az aktív és passzív biztonság iránt.
A tesztelt új autók között ezúttal feltűnt a frissített Tesla Model S (felnőttutas-, gyermek-, gyalogosvédelem, biztonsági asszisztensek 94, 91, 85, 98%) és a kínai NIO ET7 (91, 87, 73, 95%), amely a Green NCAP vizsgálatán is kiváló eredményeket ért el. Megkapta a maximális 5 csillagot az új Toyota bZ4X (88, 87, 79, 91%) és testvérmodellje, a Subaru Solterra is. Mellettük a Hyundai Ioniq 6 (97, 87, 66, 90%), a Honda Civic (89, 87, 82, 83%), a Toyota Corolla Cross (85, 83, 87, 82%), a Nissan Ariya (86, 89, 74, 93%) és a Nissan X Trail (91, 90, 70, 95%) is begyűjtötte a maximálisan adható 5 csillagot.
Az új Renault Austral (88, 83, 69, 87%), a Range Rover (84, 87, 72, 82%) és a Range Rover Sport (85, 85, 69, 82%) teljesítményét szintén ötcsillagosra értékelték. A NIO ET7 mellett még két kínai gyártmányú autó ért el maximális eredményt, az új, Geely által gyártott smart #1 (96, 89, 71, 88%), valamint a Great Wall csoporthoz tartozó WEY márka Coffee 02 (94, 87, 73, 93%) modellje. Végül az Isuzu D-Max pickupnak is megítélték az öt csillagot, ami elismerésre méltó egy kisteherautótól.
A mezőny egyetlen négycsillagos eredményét produkáló modellje a DS 9 (79, 86, 67, 67%) lett.