2022. november 17. 16:05   |   Autoblog
címkék:  

Bemutatkozott az új Porsche 911 Dakar

Porsche egy kivételes világpremiert ünnepel a Los Angeles-i Autószalonon: az új Porsche 911 Dakar legalább olyan jól érzi magát terepen, mint a közutakon. A mindössze 2500 példányban készülő exkluzív modell nem csupán a Porsche 911 koncepciójának korlátlan lehetőségeit szemléltetni, hanem egyben emléket állít az 1984-es Párizs-Dakar ralin elért győzelemnek. Ez a kiemelkedő siker fémjelezte az összkerékhajtás megszületését a Porsche 911-ben. És éppen ezért az új 911 Dakarhoz elérhető egy opcionális Rally Design csomag, amely az ikonikus győztes autóra emlékeztet.

A Porsche 911 Dakar legelső szembetűnő részlete a modell kiemelkedő szabad magassága, amely 50 milliméterrel nagyobb a sportfutóműves 911 Carreránál. Ráadásképp pedig az alapfelszereltség részét képező emelőrendszer további 30 mm-rel növelheti a magasságot elöl és hátul, így az újdonság terepszögei és rámpaszöge megegyezik a hagyományos SUV modellekével. A speciális emelőrendszer nem csupán azt a célt szolgálja, hogy a modell alacsony sebességgel áthaladjon az akadályok felett, hanem ‘magas’ beállításban akár ambiciózus offroad kalandokat is kiszolgál, egészen 170 km/órás sebességig. Efelett az autó automatikusan visszaáll a normál futóműszintre.

A modell sportos terepképességeit az egyedileg fejlesztett Pirelli Scorpion All Terrain Plus abroncsok is fokozzák (245/45 ZR 19-es méretben elöl és 295/40 ZR 20-as méretben hátul). A gumi erőteljes mintázata 9 mm mély, megerősített oldalfala és profilja pedig még kihívásokban gazdag terepen is ellenállóvá teszi a Porsche 911 Dakart a defekttel szemben. Opcionálisan ugyancsak megerősített Pirelli P Zero nyári és téli gumiabroncsok is elérhetőek a modellhez, viszont All Terrain gumik járnak szériában, amelyek szintén sportautós menetdinamikát biztosítanak közúton is.

A háromliteres, biturbó hathengeres 480 lóerőt és 570 Nm nyomatékot kínál, amely lenyűgöző menetteljesítményeket szavatol lenyűgöző boxerhangzás kíséretében. Az újdonság 3,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára; az All Terrain abroncsok miatt viszont a végsebességet 240 km/órára korlátozza az elektronika.

Alapfelszereltség a nyolcfokozatú PDK sebességváltó és a Porsche összkerékhajtási rendszere. Továbbá széria a hátsókerék-kormányzás, a PDCC dőlésstabilizálás, valamint a 911 GT3 motortartó bakjai. A részegységek összhangjának köszönhetően a 911 Dakar épp úgy dinamikus a homokon és a laza talajon, mint a Nürburgring-Nordschleifén. Terepképességeit a két új vezetési üzemmód is maximalizálja, amelyeket a kormánykerék forgókapcsolója segítségével lehet kiválasztani. A Rally mód a laza, egyenetlen talaj esetében tökéletes, melynél az összkerékhajtás hátsó hangsúlyt kap. Az Offroad mód esetében a magas futóműszint automatikusan bekapcsol, elősegítendő a nehéz terepen vagy homokon történő boldogulást. Mindkét új vezetési üzemmódban elérhető az új Rally Launch Control rajtautomatika, amely laza talajon is lenyűgöző gyorsulást tesz lehetővé 20 százalék körüli kerékkipörgéssel.

A 911 Dakar további karakteres részletei között megtalálható az új fejlesztésű, fix hátsó légterelő, amely az első, a 911 GT3 légbeömlőit öröklő fedélhez hasonlóan szénszálas műanyagból készül. A terepjárós jellemvonásokat erősítik a vörös színű, alumínium vonószemek elöl és hátul, a kiszélesített kerékjárati ívek, valamint a rozsdamentes acél védőelemek. Az átdolgozott első lökhárító légbeömlőit rozsdamentes acél hűtőrács védi a külső behatásoktól.

A Porsche 911 Dakar tetején jól látható 12 V-os csatlakozókat találunk, az opcionális tetőcsomagtartó fényszórói számára. A 42 kilogrammal terhelhető rácsos csomagtartó hasznos felszereléseknek, például benzines vagy vizes kannának, összecsukható ásóknak és egyéb kiszabadító eszközöknek adhat helyet. Tetősátor is elérhető a 911 Dakarhoz.

Belül a 911 Dakar széria teljes kagylóülésekkel, valamint a hátsó ülések hiányával hangsúlyozza sportos céltudatosságát. A könnyített üveg és a könnyűsúlyú akkumulátor tovább csökkenti a modell tömegét, így a Porsche 911 Dakar mindössze 1605 kilogrammot nyom – csupán 10 kilogrammal nehezebb, mint egy PDK-s 911 Carrera 4 GTS.

A Dakar belső terének látványos megjelenését a széria Race-Tex felületek, illetve azok árnyékzöld kontrasztvarrása biztosítja, amely árnyalat a 911 Dakar exkluzív külső metálfényezéseként is visszaköszönhet. Az opcionálisan elérhető Rally Sport csomag bukókerettel, hatpontos biztonsági övekkel és tűzoltó készülékkel rendelkezik.

A Rally Design csomag alapját a fehér/tárnicskék kétszínű metálfényezés adja, amelyet ezzel a matricázással együtt első ízben találhatunk meg egy Porschén. A jármű oldalán található egyedi rajtszámot az ügyfél választhatja ki 0-tól 999-ig terjedő skálán. A vörös és aranyszínű dekorcsíkok mellett a Rally Design csomaggal felszerelt 911 Dakar a ‘Roughroads’ logót is megkapja az ajtókra. A bejegyzett márkajelzés a 911 Dakar koncepcióját és terepképességeit hivatott jelképezni. A fehérre fényezett keréktárcsák és a vörös hátsó fényív éles kontrasztot képez, igazán karakteres összképet nyújtva. Belül további különlegességként kibővített Race-Tex és bőrkárpitozás is elérhető, valamint további exkluzív részletként cápakék biztonsági övek és betétek is szerepelnek a kínálatban.

Az új Porsche 911 Dakar már rendelhető, németországi alapára bruttó 222 020 euró. A Rally Design csomag felára 26 061 euró.