2022. november 25. 17:15   |   Autoblog
címkék:  

A BMW több mint 2 milliárd eurót fektet be Debrecenben

Debrecenben épülő csúcstechnológiás gyára területén a BMW Group a tisztán elektromos meghajtású Neue Klasse modellgeneráció nagyfeszültségű akkumulátorainak összeszerelő üzemét is felépíti. 2025 végéig a müncheni központú vállalatcsoport ezzel további több mint 500 új munkahelyet hoz létre, az építkezésbe és a komplett létesítmény beindításába pedig összesen több mint 2 milliárd eurót fektet be.

„Regionálisan és egész Magyarországon toborozzuk új kollégáinkat, akikkel együtt építjük fel a BMW Group debreceni gyárát” – mondta Hans-Peter Kemser, a BMW Manufacturing Hungary Kft. elnök-vezérigazgatója. Házon belüli oktatási központjában a létesítmény 2023 őszén kezdi meg a helyi szakképzést duális képzési program keretében, regionális oktatási partnereivel együttműködve.

„Azáltal, hogy befektet és új munkahelyeket hoz létre Debrecenben, a BMW Group elköteleződik közösségünk mellett. Virágzó jövőt építünk fel együtt” – fogalmazott dr. Papp László, Debrecen polgármestere, a BMW Group Debrecenre gyakorolt hatását nyomatékosítva.

A BMW Group következő generációs, hengeres akkumulátorcelláit Debrecenben szerelik majd akkumulátorházakba – azokba a fémből készült házakba, amelyeket később az autók padlólemezébe építenek be. A nagyfeszültségű akkumulátorok hatodik nemzedékének sorozatgyártása hivatalosan 2025-ben veszi kezdetét, az autógyártás beindításával párhuzamosan. A Debrecenben készülő összes új BMW modell akkumulátorát helyben fogják összeszerelni. Az új üzem mintegy 140 000 négyzetméternyi területen terül majd el. Az építkezési munkálatok nemrégiben kezdődtek meg.

Az akkumulátor kulcsfontosságú szerepet tölt be a tisztán elektromos meghajtású autók sikertörténetében. A Neue Klasse modellgeneráció számára kifejlesztett, következő generációs akkumulátorokkal akár 30 százalékkal nagyobb hatótávolság és akár 30 százalékkal gyorsabb járműtöltési sebesség érhető el.

A BMW Group különös figyelmet fordít arra, hogy a gyártási folyamatai során keletkező károsanyag-kibocsátást és a felhasznált erőforrások mennyiségét a lehető legalacsonyabb szinten tartsa, már a beszállítói hálózat esetében is. Az akkumulátorcella-gyártók a termelésbe olyan kobaltot, lítiumot és nikkelt vonnak be, amelyek úgynevezett másodlagos anyagokat, azaz nem új, frissen bányászott, hanem a gyártási körforgásba már bekerült nyersanyagokat tartalmaznak. Ehhez társul a megújuló energiaforrásokban rejlő lehetőségek kiaknázásával hasznosítható zöld energia melletti kizárólagos elköteleződés, amely együttesen azt eredményezi, hogy a BMW Group az akkumulátorcella-gyártás során keletkező emissziót a jelenlegi, ötödik akkumulátorgeneráció károsanyag-kibocsátási mutatóihoz viszonyítva akár 60 százalékkal is képes csökkenteni.