2022. december 05. 19:30   |   Autoblog
címkék:  

Mindenhová feljut a hernyótalpas Mercedes G-osztály

Amikor maximális tapadásra van szükség, a hernyótalpak szolgáltatják az ideális megoldást: a széles gumitalpak révén a súly jobban eloszlik, s a jármű kevésbé süllyed bele a talajba. A hernyótalpak téli körülmények között is verhetetlenek, gondoljunk csak a pályakarbantartó gépekre. Egy svájci G-osztály tulajdonos is átépíttette az autóját, hogy biztosan feljusson a téli lakjához.

René Veraguth, a Swiss Caflisch Garage tulajdonosa a német offroad specialista delta4x4-hez kopogtatott be az ötletével, hogy hernyótalpassá alakítsák át terepjáróját. A cél az volt, hogy időjárástól függetlenül fel tudjon jutni a 3000 méteren magasan levő téli kunyhójához a híresen zord Graubündner régióban.

A delta4x4 elvállalta a feladatot és professzionálisan átépítette a kocsit. Mindenekelőtt a kerékjáratokban kellett helyet teremteni a hatalmas hernyótalpaknak, amire a legjobb megoldás az volt, hogy mintegy 20 centiméterrel megemelik a karosszériát. Az integrációt ráadásul úgy oldották meg, hogy nyáron a hernyótalpakat könnyedén le lehessen szerelni és a hagyományos kerekeket fel lehessen rakni.

A svájci tulajdonosnak az átépítéshez mélyen a zsebébe kellett nyúlnia, ugyanis a hernyótalpak önmagukban 50 ezer eurót kóstáltak. Emellett a homologizáció (tesztek, bevizsgálás, engedélyeztetés) még egyszer ennyit fog elvinni. A delta 4×4 extrém emelőszettje pedig 19 ezer euróba került, s az olyan kiegészítők, mint a tetőcsomagtartó, az első gallytörő rács, no meg a nagy nyári kerékszett további 20 ezer euróba kerültek.

S hogy ezek fényében René miért nem inkább egy pályakarbantartó gépet vásárolt? Nem fog kiderülni.