2022. december 22. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

Terepjárót faragtak a Tesla Model Y-ból

Annak, aki hangtalanul és emissziómentesen szeretne átgázolni a sivatagon vagy az erdőn, mindenképpen villanyhajtású terepjáróra van szüksége. S akkor sincs gond, ha a garázsban egy SUV-nak aligha nevezhető Tesla Model Y áll, ugyanis a német offroad specialista delta4x4 komoly terepjáróvá alakítja át azt.

A rendhagyó projektjeiről is híres delta4x4 nem riadt vissza a kihívástól, hogy egy Teslát tegyen alkalmassá a járt utak elhagyására. Bevált megoldásokhoz fordult, s a munkát a karosszéria megemelésével kezdte. Módosította a felfüggesztést, mintegy 35 mm-rel emelte feljebb az autót. A tengelyvégekre pedig 20 colos kerekeket csavarozott fel, 265/45/20 méretű, speciális mintázatú Continental Cross Contact ATR abroncsokkal.

Az új kerekek és az emelés együttesen 8 centiméterrel toldotta meg a hasmagasságot, amely immár a Lada Niva szintjén van (22 cm). Hogy a kerekek rendesen beférjenek a sárvédők alá, kerékjárati ív szélesítéseket is felcsavaroztak az autóra, így a szélessége 6 centiméterrel gyarapodott.

Mindemellett – az expedíciós jelleget erősítendő – a delta4x4 egy masszív tetőcsomagtartót is felrakott a Model Y-ra, amely adott esetben akár egy vaddisznót vagy egy szarvast is elbír. De természetesen elférnek rajta az ásók, a pallók, a vizespalackok és a tárolódobozok, valamint a tetősátor is. Az elejére LED fénycsíkot is felszereltek. Ezenkívül a lökhárítókra is feltettek még négy PIAA szpotlámpát.

A futóműemelés a Model Y-hoz 900 euróba kerül, a classic B felnikre szerelt Continental Cross Contact ATR abroncsok szettben 4 500 euróért szerezhetők be, a kerékjárati ív szélesítések 2 800 eurót kóstálnak, míg a tetőcsomagtartót 2 900 euróért adják. A 18 000 lumenes PIAA LED fénytestért 900 eurót kérnek.