2023. március 18. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

Egy újragondolt Bálna-Merci 7,6 literes V12-es motorral

A Bálna-Merci, azaz a W140-es S-osztály sokak szerint a 20. század legjobban összerakott Mercedese. Egy V12-es motorral szerelt csúcsmodell, a 600 SEL láttán pedig ma is megremeg a térdünk, már ha véletlenül összefutunk eggyel. A híres német Mercedes-tuner, a Renntech restomodja pedig megmutatja, milyen lehetőségek rejlenek még a 30 éves csúcslimuzinban.

A Renntech W140-ese láttán hevesebben dobog a szívünk. A vállalat bajnoki formába hozta az S-osztály karosszériáját, új kerekeket fejlesztett ki hozzá, átváltoztatta az utasterét, tizenkét-hengeres motorját pedig a klasszikus tuningfogásokat latba vetve izmosította meg.

Az S76R-re keresztelt alkotás csúcspontja kétségtelenül az utóbbi, az M120 kódjelű 6 literes V12-es erőforrás, amelynek lökettérfogatát 7,6 literre növelték, majd egyedi motorvezérlő rendszerrel, kábelköteggel és szoftveres tuninggal látták el. Az eredmény elismerésre méltó 615 lóerő és 952 Nm nyomaték, turbófeltöltők nélkül. (A gyári értékek 408 LE és 580 Nm). A hatalmas aggregát a gyári 4-fokozatú helyett immár egy 5-gangos automataváltón keresztül továbbítja az erejét a hátsó kerekeknek. Az erő útra vitelét egy OS Giken korlátozottan önzáró differenciálmű segíti.

A Renntech mérései szerint a 2177 kg-os német szedán 5 másodperc körül gyorsul fel 100 km/órára, a csúcssebessége pedig eléri a 250 km/órát. Eközben a hangja is igazán lelkesítő, a rozsdamentes acél sport kipufogórendszernek köszönhetően.

A módosítások ezzel persze még nem érnek véget: az öreg Mercedest ugyanis egyedi, 19 colos kovácsolt kerékgarnitúrával látták el, amelyekre elöl 235/45, hátul 285/35 méretű Michelin Pilot Sport 4 S abroncsokat feszítettek. A lassításról pedig AMG karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik, 6-dugattyús első és 4-dugattyús hátsó féknyergekkel.

Az utasteret teljesen felújították és átkárpitozták, a bőr és Alcantara szövet klasszikus és elegáns kombinációját alkalmazták. A mennyezet hasított bőr, akárcsak a műszerfal alsó része, az ülések pedig gyémántmintázatot és piros díszvarrást kaptak. A hátsó háromszemélyes üléspadot motorosan állítható egyes komfortülésekre cserélték, a hátsó utasok így még nagyobb kényelemben utazhatnak. A Renntech a multimédiás rendszert is modernizálta, többek között okostelefon integráció is elérhető.

Ez a fekete 600 SEL restomod egyedi darab, de a Renntech nem zárkózik el hasonló W140-esek építésétől, örömmel átalakítja ezeket a régi S-osztályokat.