2023. március 25. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

Az autógyártók közül a Toyotának van a legtöbb női vásárlója

Az S&P Global Mobility egy érdekes új tanulmánya azt vizsgálta, hogy mely autógyártók a legnépszerűbbek a női vásárlók körében az Egyesült Államokban. Az autóipari elemzésekkel és adatszolgáltatásokkal foglalkozó piacvezető cég kétféleképpen analizálta a járművek népszerűségét a gyengébbik nemnél: a tanulmány első részében a férfiak és nők arányát vizsgálták az egyes autómárkák vásárlói között, míg a második részben a legtöbb női vásárlóval rendelkező gyártókat rendezték sorrendbe.

Az Egyesült Államok legnagyobb 25 autómárkája közül 2022-ben a Buick magánvásárlói között volt a legmagasabb a nők aránya 55 százalékkal, ezt követte a Mitsubishi, a Mini, a Lexus, az Infiniti, a Mazda és a Kia. A lista másik végén – nem meglepő módon – a hatalmas pickupokra specializálódott Ram végzett a legutolsó helyen, az újonnan regisztrált autóik mindössze 17 százalékát vették nők. A Ramot közvetlenül a GMC, a Ford, a Tesla és a Dodge előzi meg, ezek a Tesla kivételével mind igen erősek a haszonjármű- és pickup szegmensekben. A Tesla meglepően alacsony, 33,1 százalékos eredménye pedig azt mutatja, hogy annak ellenére, hogy a nők körében népszerűnek számít a Model Y, az elektromos autókat gyártó vállalat többi modelljéről ez már nem igazán mondható el.

A legtöbb női vásárlóval rendelkező márkák

Bár az adott márkák vásárlói körében a nők részaránya a demográfiai preferenciák vizsgálatának egyik fontos módja, a női fogyasztók általános regisztrációinak száma szintén kritikus mérőszám. 2022-ben a nők által vásárolt új autók teljes mennyiségét tekintve a Toyota messze a többi márka felett végzett a közel 607 ezer eladott autóval, ami 37 százalékkal több, mint a második helyezett Honda eredménye. Bár a nők részarányát tekintve a Toyota nem jutott be a Top10-be, a 43,3 százalékos eredménye még így is bőven felülmúlja az iparági átlagot.

női vásárlók
Forrás: S&P Global Mobility 2022-es naptári évre vonatozó jármű-nyilvántartási adatok (USA)

Miért fontos egy autógyártó számára vonzónak lenni a nők szemében? Egyrészt a nők teszik ki a lakosság több mint felét, és a járművásárlások túlnyomó részét is befolyásolják. Ezenkívül a női vásárlók rendre nagyobb márkahűséget mutatnak, mint a férfiak: átlagosan 4 százalékponttal nagyobb valószínűséggel ragaszkodnak ugyanahhoz a márkához az S&P Global Mobility szerint. Ráadásul a női márkahűség még magasabb azoknál a márkáknál, amelyeknél a legnagyobb a női vásárlók részaránya: 9,2 százalékponttal lojálisabbak a Minihez, 7,6 százalékponttal a Mitsubishihez, 5,2 százalékponttal a Lexushoz és az Infinitihez, valamint 4,3 százalékponttal a Buickhoz, mint a férfiak. Az egyetlen általános márka, amelyhez az erősebb nem ragaszkodik jobban autócserekor, a Ford.

Marc Bland, az S&P Global Mobility diverzitásért felelős igazgatója szerint azonban lehet, hogy a női vásárlókra történő általános összpontosítás önmagában már nem lesz elegendő. A gyártóknak és kereskedéseknek szükséges lehet további etnikai vagy földrajzi alcsoportokra bontani a nőket ahhoz, hogy még pontosabban meg tudják célozni marketingüzenetekkel a különböző fogyasztói csoportokat. „Az autógyártóknak a bevált gyakorlataikkal ellentétben a nőkre nem egyetlen homogén csoportként kell tekinteniük” – mondta Bland. „Például az afroamerikai nők több új járművet vásároltak, mint férfi társaik. A Chevrolet Silverado pedig a tíz leggyakrabban vásárolt jármű között van a spanyol ajkú nők körében.”