Luxus sofőrös kisbuszt mutatott be a Lexus
A Lexus Shanghajban tartotta a vadonatúj LM zászlóshajójának világpremierjét, amely új piaci szegmenst, a sofőrös kisbuszok kategóriáját nyitja meg a kedvelt prémium márka előtt. A négyüléses és hétüléses kivitelben is elérhető modellt a teljes kikapcsolódásra és kényelemre tervezték. A vadonatúj LM 2023 őszétől lesz elérhető az európai piacokon.
A vadonatúj LM egy teljesen új típusú jármű a Lexus európai palettáján, amely a limuzinok által kínált kiemelkedő luxust nyújtja egy tágas kisbusz formájában. Ez a „Luxury Mover” a Lexus Next Chapter korszak negyedik modellje a vadonatúj NX, RX és a tisztán elektromos RZ SUV modellek sikereinek nyomán. Ez a típus a teljes termékpalettát érintő megújulás legújabb állomása, amely új platformokat, új hajtásláncokat és innovatív technológiákat foglal magában.
Az LM fejlesztése során a mérnökök minden új Lexus modellhez hasonlóan teljes mértékben az emberközpontúságot helyezték előtérbe. Az elsődleges hangsúly az utasok kényelmén és jólétén volt, hiszen az utastér soha nem látott szintre emeli a Lexus Omotenashi vendégszeretetet. Minden részletet úgy terveztek, hogy az utasok teljes mértékben otthon érezzék magukat, és tökéletesen gondoskodjon róluk az autó, akár pihenni, akár dolgozni szeretnének útközben.
A Lexusnál az volt a cél, hogy olyan első osztályú utasteret hozzanak létre, amely olyan kényelmes, akárcsak egy nappali, és közben rendelkezik egy mobil iroda minden előnyével, így alkotva egy a piacon páratlan, kettős személyiséggel bíró járművet. Az autó olyan teret kínál, ahol az utasok élvezhetik a teljes kikapcsolódást, és valódi önmaguk lehetnek. Az utasok teljesen nyugodtnak és „gondtalannak” érezhetik magukat, személyre szabott kényelem kíséretében. Ez a Lexus Omotenashi vendégszeretetének elve, aminek lényege, hogy az emberek úgy érezzék, szívesen látják őket és törődnek velük, éppen úgy, ahogyan ők bánnak az otthonukba érkező vendégekkel.
A hétüléses modellben a középső sorban található VIP üléseket a helykínálat és a funkciók előtérbe helyezésével alakították ki, a harmadik sorban pedig három ülés található, amelyek lehajthatók, ha nagyobb raktérre van szükség. A négyüléses változat a luxus csúcsa, mindössze két többfunkciós hátsó üléssel és rengeteg olyan funkcióval, amelyek minden utazást rendkívül kényelmessé és élvezetessé tesznek. Ezek közé tartozik az első és hátsó üléssor közötti válaszfal. Ez egy 48″ szélesvásznú monitort és egy üvegpanelt is magában foglal, amely a privátszféra védelme érdekében el is sötétíthető. A testre szabott Mark Levinson 3D Surround Sound audiorendszer 23 hangszóróval rendelkezik, az utastér kényelmét pedig a még kifinomultabb Lexus klímamenedzser fokozza, amely hőérzékelőket használ a fűtés és szellőzés pontos szabályozására és vezérlésére.
A négyüléses LM-ben mindkét hátsó ülés teljesen vízszintesre dönthető, így a repülők első osztályán alkalmazott ágyakhoz hasonló fekvőhelyet létrehozva. Az üléspárnák két különböző anyagból készülnek, hogy puha felületet biztosítsanak a kemény alapon, és dönthető funkciójuk van, amely megakadályozza, hogy az utas előre csússzon a jármű fékezésekor. A fotelek az elektromos állításon, a fűtésen és a szellőzésen kívül négy fokozatban állítható, levegős rendszerű deréktámasszal is rendelkeznek, így az üléstámla és az utas teste közötti rés kitölthető, elnyelve a vibrációkat.
Az utastér számos funkciójának és lehetőségének gyors és intuitív beállítását egy okostelefonhoz hasonló vezérlő biztosítja. Ezzel kezelhető az audiorendszer, a klímaberendezés beállításai, az ülésfunkciók, a belső világítás és az ablakárnyékolók. Az új LM egyben a világ első olyan modellje, amely olyan hangvezérlés funkciót kínál, amely kifejezetten a hátsó ülésen utazók parancsaira reagál.
A négyüléses LM-ben az utastér válaszfalának alsó részén egy 48″ szélesvásznú HD monitor kapott helyet. Három üzemmóddal rendelkezik: van a teljes képernyős és a mozi üzemmódja, valamint a külön bal és jobb oldali képernyőkre osztott mód, amikor egymástól független tartalmakat lehet megjeleníteni (egyedi bal/jobb oldali fejhallgatóval kiegészítve). A felhasználók közvetlenül okostelefonjukról vagy táblagépükről vetíthetnek ki tartalmat, vagy két HDMI porton keresztül csatlakozhatnak a képernyőhöz. A rendszer használható szórakozásra, vagy online üzleti találkozókra. A hétüléses modellben egy 14″ hátsó multimédiás kijelző található, amely az első műszerfalon lévőtől függetlenül működtethető.
A légkondicionálás, a hátsó utastér világítás, az ablakok árnyékolói és az ülés dőlésszögének egyéni beállításai érintéssel kezelhetők külön-külön minden utas számára. A hátsó ülések fejtámláiba nyakfűtést is integráltak. A középső válaszfalon lévő szellőzőnyílások motoros regiszterekkel rendelkeznek, amelyek kifejezetten a meleg, hideg kézre vagy lábra irányítják a levegőt.
A nanoe-X technológia segítségével a klímamenedzser megőrzi a tiszta és egészséges levegőminőséget az utastérben. Ez mikroszkopikus méretű vízrészecskéket ad a levegőáramhoz, amelyek gátolhatják a vírusokat, baktériumokat és allergéneket, ugyanakkor hidratáló hatással bírnak az emberi bőrre és hajra. A rendszer pontossága kiterjed arra is, hogy a test különböző részein – a fejen, a mellkason, a combon és a lábfejen – különböző hőmérsékleti értékeket lehessen beállítani. A könnyebb használat érdekében öt választható klímamenedzser üzemmód áll rendelkezésre: Relax, Dream, Focus, Energize és a teljesen személyre szabott beállításokhoz a My Original.
Az utastér első sora a nyitottság érzését adja az egyszerű műszerfal-kialakítással, a nagy központi multimédiás érintőképernyővel és a professzionális vezetők igényeinek megfelelő rugalmasságot nyújtó középkonzollal. Elöl ugyanazt a kidolgozottságot, minőséget és a részletekre való odafigyelést tapasztalhatják meg a bent ülők, mint a hátsó sorban. A kárpitozáshoz a legjobb minőségű L-anilin bőrt használták kontrasztos szegélyekkel. A fa mintázatú díszbetéteket 3D-nyomtatással állították elő.
A Lexus LM teljes hossza egyébként 5130 mm, szélessége 1890 mm, magassága pedig 1945 mm. Tengelytávja kereken 3 méter. A könnyű hozzáférést motorosan működtethető oldalsó tolóajtók biztosítják.
Európában az LM modellt 350h jelöléssel kínálják majd a Lexus 2,5 literes öntöltő hibrid hajtásláncával. A vadonatúj NX 350h és RX 350h modellekben is megtalálható rendszer bizonyítottan csendes és hatékony. A maximális teljesítmény 250 LE, a csúcsnyomaték pedig 239 Nm. Alapfelszereltségként jár az E-Four elektronikus összkerékhajtási rendszer is. A rendszer az első/hátsó nyomaték egyensúlyát 100:0 és 20:80 között képes beállítani, hogy biztonságos kezelhetőséget nyújtson laza vagy csúszós felületen.