címkék:
Technikai újdonságok a Passat CC-ben
Új modellel bővült a Passat család: mostantól CC, azaz Comfort Coupé változatban is elérhető, azoknak akik egy kicsit többre vágynak az átlagosnál
A Volkswagen minden évben számos új technikai innovációt mutat be autóin, amelyek aztán többé-kevésbé más modelleken is meg-megjelennek. A Passat CC (Comfort Coupé), amely tulajdonképpen egy kupéformával “megáldott” limuzin, az egyedi formán felül jó adag technikai innovációt is szolgáltat a különleges autók imádóinak. Azoknak, akik amellett, hogy szeretik a különleges és szép autókat, a kényelmet és a luxust, illetve érdeklődve olvasnak egy cikket még az üléshűtésről is, eljött most a Kánaán!
Új vonalak a családban
A Passat CC különleges helyet foglal el a Volkswagen kínálatában. A Passat vásárlókra épít, bár azok közül is a jobb módúakra, azokra, akik eddig is majdhogynem a legnagyobb felszereltséggel vették meg Passatjukat és hajlandóak egy kis pluszt áldozni arra, hogy nekik egy kicsit más autójuk legyen, mint a nagy többségnek. Ja, és nem cégautóval furikáznak.
A Passat értékesítésének nagy részét (közel 65%-ot) ugyanis a cégautók adják ki, így a Passat CC-vel a gyár a többi 35%-ot célozza meg, vagyis ennek a vásárlókörnek egy kis szeletét.
Az értékesítési tervek impozánsak Magyarországon. A VW tájékoztatása szerint idén már látatlanban 100-150 darab elkelt a CC-ből, és összesen 200 darab szerepel az év végi terveket illetőleg az eladandó rublikában.
Nézzük azonban, hogy miben ad újat a VW tulajoknak a Passat CC és milyen eget rengető dolgokkal tud minket elkápráztatni, legyen szó biztonsági innovációról, avagy csak egy új krómkeretről.
Újdonságok tengerében
A Passat CC esetében számos apró részlet igen jelentősnek bizonyul az utazási komfortot illetőleg. Ilyen például az oldalablakok vezetésének egyedi megoldása az ablakkeret nélküli ajtókban, amelyek a menetszélben szinte minden turbulencia kialakulásának lehetőségét megelőzik. Igen hatékony és mennyei kiegészítő az ülések légkondicionálási funkciója (aktív klíma-ülés), amely eddig csupán a Phaeton luxus limuzin kiváltságaként szerepelt a VW kínálatában. A nyári hónapok során az aktív klíma-ülések kimagasló komfortérzést biztosítanak a vezetőnek és utasának a szellőztetett ülő és háttámla felületnek köszönhetően.
A Passat CC automatikus légkondicionáló (Climatronic) berendezésének teljes szabályozása is megújult, amely immár a rádiók és a navigációs rendszerek kijelzőjén jelenik meg. Ugyancsak új kialakítást kaptak a krómszegélyű műszerek, s a Phateonhoz hasonlóan a számjegyek és jelzések nem kék háttérvilágítással működnek, hanem fényes fehérben sugároznak.
Közvetlen motorok
A Passat CC két közvetlen benzinbefecskendezésű (TSI és V6), illetve egy turbófeltöltésű dízelmotorral (TDI) jelenik meg Európában. A benzinesek teljesítménye 118 kW / 160 LE illetve 220 kW / 300 LE, míg a turbódízel változaté 103 kW / 140 LE, ami már a 2009 őszétől hatályos Euro 5 káros anyag kibocsátási szabvány előírásainak is megfelel. A Passat CC 2,0 TDI ezen változata mindössze 5,8 liter gázolajat éget el 100 kilométer alatt, míg végsebessége eléri a 213 kilométer/órát. Mindössze 7,6 literes átlagfogyasztásával kategóriájának legtakarékosabb benzinesei közé tartozik az 1,8 literes Passat CC TSI. A Passat CC V6 tempóját pedig csak 250 kilométer/óránál korlátozza az elektronika, átlagos üzemanyag-fogyasztása pedig 10,1 liter 100 kilométerenként. A V6-os csúcsmodell szériafelszereltségének része a 4Motion állandó összkerékhajtás legújabb generációja, a szintén új adaptív futómű-szabályozás és a különösen hatékony DSG kettős tengelykapcsolós sebességváltó.
Biztonsági innovációk a Passatban
Lane Assist
A Passat CC aktív sávtartó segédrendszere önműködően ellenkormányzást végez, amennyiben azt érzékeli, hogy a jármű nem kívánt módon készül elhagyni az éppen igénybe vett forgalmi sávot. A személyi sérüléssel járó balesetek mintegy 14 százaléka ugyanis a forgalmi sáv elhagyása eredményeképpen következik be, a “Lane Assist” pedig nagymértékben hozzájárulhat ezen arány mérsékléséhez. Ha a vezető az irányjelzővel jelzi sávváltási szándékát, a “Lane Assist” nem avatkozik közbe, amennyiben ez elmaradna 3 Nm-es nyomatékkal a kívánt irányba kormányozza (rásegít a kormányzásra) az autót.
Adaptív futómű-szabályozás (DCC)
A Volkswagen adaptív futómű-szabályozása (DCC) a kupék sportosságát és a luxus limuzinok kényelmét kölcsönzi a Passat CC-nek, mégpedig a lengéscsillapítók és a szervokormány karakterisztikájának párhuzamos szabályozása révén. Az adaptív futómű-szabályzás (DCC) háromféle – “Normal”, “Sport” és “Comfort” – programot kínál. A szabályozás lényege, hogy a csillapítás és a szervokormány karakterisztikáját mindenkor az útviszonyokhoz, illetve a pillanatnyi menethelyzethez igazítja, folyamatosan magasabb kényelmi és dinamikai tulajdonságokról gondoskodva.
Automatikus követési távolság-szabályozás (ACC)
Az ACC aktivált állapotában a Passat CC a vezető által előzetesen beállított sebességet (0 és 210 kilométer/óra között) tartva önállóan gyorsít, illetve fékez. A rendszer emellett “Front Assist” funkciójának köszönhetően hatékonyan előzheti meg a ráfutásos baleseteket, bizonyos helyzeteket megelőzően ugyanis a fékrendszert készenléti állapotba helyezve járul hozzá a fékút rövidítéséhez (AWV). A “Front Assist” vizuális és akusztikai jelzéssel hívja fel a vezető figyelmét a veszélyhelyzetekre, sőt, ha a követési távolság egy minimális érték alá csökken, a rendszer extrém helyzetben akár megállásig is fékezi a Passat CC modelleket (Follow-to-Stop). Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ha ilyenünk van, akkor már nem kell odafigyelni az előttünk haladókra. Ez csak egy további biztonsági tartalék a vezető részére vészhelyzet esetén.
Panoráma billenőtető
A Passat CC-ben új fejlesztés továbbá -bár nem tartozik a kiemelt újdonságok közé- az elektromos mozgatású panoráma billenőtető, ahol az átlátszó tetőfelület 750 milliméter hosszú és 1120 milliméter széles, így a B-oszlopig bezárólag a teljes első tetőrészt lefedi. Az első szélvédő feletti tető-kereszttartó ebben az esetben szintén fekete fényezést kap. Az elektromos panoráma üvegtető 40 milliméteres úton felbillenthető, így szolgáltatva kellemes széljárást az utastérben.
Önjavító abroncsok, viszlát, pótkerék
Volkswagenben és ezzel a Passat CC-ben is első alkalommal találhatunk defektmentes abroncsot, ami rögtön egy különleges technológiát is felvonultat. A Continental ContiSeal névre keresztelt megoldása igen egyszerű: megakadályozza a levegő kiszökését az abroncsból. A gumi a futófelületbe hatolt szeg vagy csavar ellenére is lehetővé teszi a továbbhaladást, a mintázat belső oldalán végighúzódó védőréteg ugyanis az idegen test behatolását követően eltömíti az így keletkezett nyílást, így a levegő nem szökhet el. A tömítési funkció csaknem minden olyan tömítetlenséget meg tud szüntetni, amelyet 5 milliméternél kisebb átmérőjű tárgy okozott, így a szokásos gumidefektek mintegy 85 százaléka esetében hatékonynak bizonyul. Magyarországon, biztos, ami biztos alapon azért széria lesz a pótkerék, mert a hazai útviszonyok mellett sokszor találkozni oldalfal sérült autóval, a hétköznapi defektek mellett.
Spanyolviasz – rejtett tolatóradar
Talán az egyik legnagyobb újítása a Volkswagennek a Passat CC-ben a tolatóradar elhelyezése, amely mondjuk úgy, hogy forradalmi ötlet. Eddig -aki már látott tolatókamerás autót tudja, miről van szó- az ilyen kiegészítő kamerával felszerelt autók egyik nagy hátránya volt, hogy esős időben akár pár száz méteres haladás után már, annyira elkoszolódott a tolatóradar, hogy hátramenetbe kapcsolva csak egy nagy pacát láttunk a képernyőn. Aki profi volt, ilyenkor e nélkül tolatott be a kívánt helyre, a kevésbé rutinosoknak ki kellett szállni és megtörölni a kamera lencséjét védő műanyagot.
Nos, ezt lehet elfelejteni a Passat CC esetében, lévén a tolatókamera a csomagtérajtó billenthető VW emblémájának aljában található. Míg normál esetben ez a csomagtartó kézi nyitására szolgál, addig hátramenetbe kapcsolva egy kis elektromotor billenti ki, hogy előtűnjön alóla a tolatókamera. A parkolás végeztével, avagy előremenetbe kapcsolva, a VW embléma, magától visszaáll alaphelyzetbe. Zseniális!
Hibaszázalék
A Passat CC, bár valószínűsíthetően nem sofőrös autónak fogják venni egy negatívummal, rendelkezik. Még statikusan is lemérhető, hogy a hátsó utasok mennyire megsínylik a kupészerű formát. Míg a nekik jutó lábtér fejedelmi, addig azok, akik túlnőttek a 170 cetin, igencsak szűkösnek fogják érezni az autó hátulját. Nem marad más az utasoknak, vagy megtanulnak jobbra-középre dőlve barátkozni a sofőrrel, avagy a jobboldali -igen, igen, a balra dőlő- utassal.
Drágaságom
A Passat a magyar piacon kapható legolcsóbb változata 7 800 000 forint a 2,0 literes 140 lovas Common Rail TDI esetében, amely bár felette van árban a standard Passat áraknak, azoknál a Sportline felszereltségnek felel meg egy-két extra hozzáadásával.