2008. július 07. 15:56   |   Autoblog
címkék:  

Hivatalos: 300 lóerős lesz a Ford Focus RS

Az új modell ismét viselni fogja a klasszikus RS logót, mely csakis az olyan legendás Fordok privilégiuma, mint például az 1970-es Escort RS1600.


Visszatér sok rajongó álma, a kőkemény Ford Focus RS. A 2,5 literes öthengeres erőforrással szerelt, kereken 300 lóerős gép először a Londoni Nemzetközi Autókiállításon, július 22-én, “nagyon szériaközeli” állapotban mutatja meg magát a nagyközönségnek. Az új modell ismét viselni fogja a klasszikus RS logót, mely csakis az olyan legendás Fordok privilégiuma, mint például az 1970-es Escort RS1600.


A londoni show autó speciális zöld fényezést kapott, mely a 70-es évekbeli Le Mans zöld modern interpretációja. A vibráló zöld színt kiválóan ellentételezik a lakkfekete karosszériaelemek. Amint első pillanatban látszik, a Focus RS jóval szélesebb és alacsonyabb normál társainál. A széles sárvédőíveket vaskos küszöbök kötik össze, a kocsi spoilerezése agresszív, tetején WRC stílusú légterelő szárny virít. A géptetőn két légáteresztő nyílást alakítottak ki, az első sárvédők mögé háromszög-alakú szellőzőket vágtak, a diffúzoros hátsó lökhárító két szélén pedig krómozott kipufogóvégek meredeznek.    


Az utastérben szokás szerint egyedi, hímzett RS logós Recaro kagylóülésekkel találkozunk, a székek minden esetben kéttónusúak, az autó külső színével megegyező szövet, illetve fekete bőr betétekkel. Más egyedi jellemzők a csiszolt alumínium és karbonmintás felületek, az RS logós sportkormány, valamint a Focus ST-ből átvett hármas kombóműszer a cockpit tetején. Az oszlopok és a tető emellett fekete kárpitozású. A pedálok anyag alumínium.


A motortérben egy nagy igénybevételre felkészített, 2,5 literes öthengeres Duratec turbómotor dolgozik, 300 lóerős teljesítménnyel és 410 newtonméteres nyomatékkal. A mérnökök nemcsak egyszerűen a turbónyomást növelték meg, hanem egyedi vezértengelyeket, hengerfejet, továbbá beömlő- és leömlő csőrendszert építettek hozzá. Az előzetes adatok szerint a Focus RS kevesebb, mint 6 másodperc alatt gyorsul majd fel 100 km/órára, mely az elsőkerék-hajtás ismeretében nem rossz eredmény. Igen, a Focus RS turbómotorja az első kerekeket fogja hajtani; ahogy az előző RS modellnél, ebben is korlátozottan önzáró differenciálmű segít majd útra vinni a hatalmas erőt. Ez azonban még kevés volna, az állandó hajtási befolyások elkerülése végett a Ford mérnökei egy innovatív RevoKnuckle első felfüggesztéssel is felszerelték a kocsit. Ezt úgy tervezték, hogy csökkentse az úgynevezett nyomatéki kormányzást, magyarul a kocsi ne akarja állandóan kiszakítani a kormányt a sofőr kezéből. A RevoKnuckle szorosan együttműködik a nyomatékszabályzó Quaife differenciálzárral, a végeredmény pedig a Ford mérnökei szerint osztályelső tapadás és kezelhetőség. Már az előd is kiváló volt ezen a téren, bízunk benne, hogy a Fordosok jól döntöttek, mikor elvetették az összkerékhajtás ötletét.   


A Focus RS kiélezett masina, 4 centiméterrel szélesebb nyomtávval, megerősített futóművel, 336 mm-es első és 300 mm-es hátsó féktárcsákkal, speciális, “megbocsátó” ESP-vel, 19 colos felnikkel és 235/35-ös gumikkal. Ennek ellenére a többi Focusszal együtt Saarlouis-ban fog készülni és gyári garancia vonatkozik majd rá.