2009. január 30. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

Honda S2000 – még egyszer, utoljára

A Honda márciusban még piacra dobja az Ultimate Edition modellt, azaz a végső kiadást, azután a hátsókerekes roadster a klasszikusok táborába lép.


Köszönjünk el minden idők egyik legnagyszerűbb roadsterétől, a Honda S2000-től, mely csaknem tízéves pályafutás után nyugdíjba vonul. A Honda márciusban még piacra dobja az Ultimate Edition modellt, azaz a végső kiadást, melyet a Genfi Autószalonon is kiállítanak, azután a hátsókerekes élmény-roadster a klasszikusok táborába lép. Az Ultimate Edition méltóképpen búcsúztatja a sorozatot: a Grand Prix fehér fényezés, a grafitszínű könnyűfém felnik és a fekete feliratok kontrasztja még egyszer frissnek láttatja a korosodó roadstert. Marad a kilencezret forgó kétliteres, 240 lóerős VTEC motor is, melyet kategóriájában ötször választottak meg az Év Motorjának.


Az Ultimate Edition Grand Prix fehér színárnyalata az 1964-es Forma 1-es versenyautóét idézi fel, a sötét színű felnikkel és a fekete karosszéria feliratokkal pedig különösen jól érvényesül. Az utastérbe piros bőrüléseket és lábtér kárpitozást képzeltek a tervezők, s természetesen nem felejtkeztek el a számozott, rozsdamentes acél küszöbbetétekről sem. 


A kétüléses roadster már majdnem 10 éves, azonban a 240 lóerős 2 literes hajtóműve még ma is az egyik legnagyobb literteljesítményű és legpörgősebb erőforrás a piacon. Az 1,8 – 2,2 liter közötti szívó benzinmotorok kategóriájában ötször nyerte el a Nemzetközi Év Motorja díjat. 


Az Ultimate Edition-nel 2009 júniusában beszűntetik a Honda S2000 gyártását. A forgalmazás kezdetétől (1999) a tavalyi év végéig összesen 110 673 darab fogyott az S2000-ből; 19 987 darab Európában talált gazdára, úgyhogy lesz miből válogatni a használtautó-piacon.