2008. március 11. 11:38   |   Autoblog
címkék:  

Szinteltolás: Audi A4 2.0 TDI

Az R8 óta tudjuk, hogy az Audi dizájn tekintetében jó csapásirányt választott. A nyolcadik generációs A4 is erős érzelmeket vált ki a szemlélőből.


Az Audi az utóbbi időben nagyon ráérzett valamire, autói már nemcsak műszaki tartalmukkal villantanak, hanem merész, sportos formavilágukkal is elkápráztatnak. Az A4 markáns, karakteres autó lett, nagyobb veszélyt jelent a BMW és a Mercedes prémium modelljeire. Tessék komolyan venni!


Az R8 óta tudjuk, hogy az Audi dizájn tekintetében jó csapásirányt választott. Az új, nyolcadik generációs A4-es is teljesen új köntöst kapott, mely erőteljes érzelmeket vált ki a szemlélőből. A karosszéria lendületes vonalvezetésű, tele van izgalmas részletekkel. Azonnal látszik az is, hogy a fémtest minden irányban gyarapodott: az új A4 12 centiméterrel hosszabb elődjénél (4703 mm), jelentősen szélesebb nála (1826 mm, rekord érték), tengelytávja pedig az Audi A6-éval vetekszik (2808 mm). Ezekkel a paraméterekkel az új A4 a középkategória termetesebb modelljei közé került be – az egyik legfontosabb előrelépés, gondoljunk csak az előd szűkös helykínálatára. Ha az A4 pocsék autó lenne, formája akkor is eladná. Külseje telitalálat: nyúlánk, széles és áramvonalas (légellenállási együtthatója 0,27!). A tetőív

elnyújtott, kupészerű. Profilból két markáns vonal is felfedezhető a kasztnin, egyik az alul végigfutó, hátrafelé emelkedő, jól ismert “Dynamic line”, másik az ablakok alatti “tornádóvonal”, mely pontosan a lámpák középvonalába fut be és körbeöleli az autót. Az első lökhárító alaphelyzetében is a sportos S modellekére hajaz, a singleframe hűtőrács pedig széles és alacsony. Rendkívül karakteres elemei az autónak a fényszórók; az R8-on bevezetett nappali fényt adó diódacsík nagyon komoly fellépést biztosít a limuzinnak, a sofőrt elégedettséggel tölti el. A gyalogosok megbámulják az autót, de az autóban ülők is a fejüket forgatják és bökdösik egymást az Audit megpillantva. Autópályán fölösleges villogni, az autóstársak idejekorán kihúzódnak a külső sávba.

Galéria megtekintése

Nagyítás Galéria!


A műszerfal az aktuális Audi dizájn szerint épült meg, nem túlzottan izgalmas és fantáziadús, kialakításánál inkább az átláthatóság és az ergonómia játszotta a főszerepet. Persze este kiválóan mutatnak a piros háttérvilágítású műszerek. Az opciós MMI multimédiás rendszer kezelése kifejezetten élvezetes – ez nem újdonság. A tekerhető-nyomkodható kontroller nagyon praktikus, a rádióadók között például így a legegyszerűbb válogatni. Nagyon jók a hüvelykujjunkkal tekerhető hangerőállító és menüléptető gombok a kormányon. Ha úgy tartja kedvünk, a rádióadók listáját a középső kijelzőn is megjeleníthetjük és a kormányra szerelt bal oldali tekerőgombbal válogathatunk közöttük. Mondjuk az MMI kontrollerrel kényelmesebb. Számtalan színben és dekorációval kérhető az utastér, a tesztautó mandulabézs kárpitozása és kőrisfa berakásai jól illettek az elegáns, mélytengerkék gyöngyház külső fényezéshez. Én biztosan fehérben, 18 colos kerekekkel és alumínium hangulatú belsővel rendelném az autót, de bennem még sportszív dobog. Egyébként a felhasznált anyagok minősége magas, tipikusan Audis, megközelíti az A6-os szintjét.  


Az új A4 masszívan megépített, gondosan összerakott autó, menet közben érezni, hogy elődjénél is szilárdabb és biztonságosabb, szigetelési színvonala pedig minden szintet meghalad. Elképesztően csendes, csak egy süketszobához mérhető, a kategóriában valószínűleg nincsen nála jobban szigetelt autó. Az utca zajából alig szűrődik be valami, a dízelmotort távolról lehet hallani, autópályán is suttogva lehet beszélgetni. A 143 lovas 2,0 TDI motor zaját minimálisra csökkentették, dízeles vibrálás sincsen. Persze ez már nem PD TDI, hanem common rail befecskendezéses. A kuplung és a váltó a megszokottnál keményebben jár, előbbit indulásnál kicsit csúsztatni kell a lefulladás elkerülésének érdekében, de a dolog hamar elsajátítható. Összességében nyugtató hatással van az emberre a középkategóriás Audi, stresszes üzletembereknek ideális választás lehet. Nagyon csendes, leheletfinoman rugózik, észrevétlenül falja a kilométereket. Pontos, nem túlszervósított a kormány, a fékrendszer pedig nagyon hatékony. A harmadik generációs, piezo befecskendezőkkel ellátott dízelmotor 1750-es fordulatszámon adja le 320 Nm-es nyomatékát, az A4 gyorsulása e motorral 9,4 másodperc százra, végsebessége 215 km/óra. Ennél igazán nem kell több, az A4 könnyedén tartja a 160-170-es utazótempót és étvágya is szerény.


Remek érzés egy olyan luxusautóval közlekedni, mely a hatfokozatú manuális váltóval 6,5-7 liter közötti üzemanyagot éget el 100 kilométerenként. Aki vidékről jár be a fővárosba, s betartja a megengedett sebességhatárokat, 6 liter alatti átlagfogyasztással számolhat. Az üzemanyag-takarékosságban segít a sebességfokozat-ajánló is, a rendszer a műszerfalon zölddel jelzi, ha már egyet fölkapcsolhatunk. 2000-es fordulat alatt szépen elketyeg a motor.

A legnépszerűbb A4 változat minden bizonnyal a 143 lóerős 2.0 TDI lesz Magyarországon, mely 7 950 000 forintos árcédulájával a modellkínálat legolcsóbb darabja. Persze már így is drága, s néhány fontos extrával 10 millió forint fölé srófolható az ára. Tájékoztatásul: a 143 lovas BMW 318d alapára 7 795 000 forint, a 136 lóerős Mercedes-Benz C 200 CDI-é 8 590 000 forint. Aki ennyi pénzt tud szánni egy középkategóriás prémium autóra, jól nézze meg magának az új Audi A4-est.