2007. november 21. 12:40   |   Autoblog
címkék:  

Tartja magát az európai autópiac

A legdinamikusabb márka a Fiat; kisautóból pedig általánosságban rengeteg fogy, a legkedveltebb típusok a VW Golf és a Peugeot 207.

Az európai újautó-piac ez év októberében 5,6%-os (69 183 darabos) növekedést produkált tavaly októberéhez képest, mely 1 298 704 összdarabszámot jelent a vizsgált országokban. Az év eddigi időszakát (első 10 hónap) tekintve csekélyebb mértékű a növekedés, mindössze 0,8% (+ 102 541 darab), mely a 10 hónapban 13 333 615 darabos összeladást jelentett. A legdinamikusabb márka a Fiat; kisautóból pedig általánosságban rengeteg fogy, a legkedveltebb típusok a VW Golf és a Peugeot 207.

“Összességében elmondható, hogy az elmúlt egy-két hónapban tapasztalható piac erősödés segít kompenzálni az év eleji hónapok gyengébb teljesítményét.” Nyilatkozta Nasir Shah, a JATO Globális Üzletfeljesztési Igazgatója. “Végeredményben a teljes európai piac stagnál.”

Márkák teljesítménye

Októberben ismét a Volkswagen diadalmaskodott, mint Európa legkelendőbb autómárkája (+1,1%), megelőzve a Renault-t, az Opel/Vauxhall-t (+ 3,1% októberben, +1,1% az első 10 hónapban), a Ford-ot (+ 4,8% októberben, és +1,4% az első 10 hónapban) és a Peugeot-t (+ 0,3% október). 2007 első 10 hónapját tekintve az első 5 márka rangsora a következő: Volkswagen, Opel/Vauxhall, Ford, Renault és Peugeot. 

Elismerésre méltó a FIAT októberi, valamint 2007 eddigi időszakában produkált növekedése (9,4%, valamint 7,6%), melyeket egyértelműen a közelmúltban bemutatott új modelljeinek (Bravo, Linea, 500) köszönhet a gyártó. A Citroen eladásai 7,6%-kal növekedtek októberben 2006 októberéhez képest, 2,5%-kal pedig az első 10 hónapban, köszönhető ez nagyban a C4 Picassónak, valamint a Grand C4 Picassónak és a C-Crossernek. A Toyota újautó regisztrációk 2,7%-kal növekedtek az év első 10 hónapjában 2006 azonos időszakához képest, többnyire az erős Auris eladásoknak-, valamint a Prius iránti megnövekedett keresletnek köszönhetően.

A piac sajátosságaként említendő a német prémium márkáknál tapasztalható folyamatos növekedés, a hazai piacon tapasztalható nehézségek ellenére. A BMW piaci részesedése 22,5%-os, jelentős növekedést produkált októberben a térségben és szinte kivétel nélkül az összes országban sikerült növelnie eladási darabszámait.

A Mercedes-Benz 7,1%-os növekedést produkált októberben az új C-osztály bevezetését követően, így az év első 10 hónapjában 1,5%-kal sikerült megjavítania tavalyi számait. Az Audi 7,8%-os volumennövekedést ért el októberben, 4,1%-ot pedig 2007 eddigi időszakában.

A volumennövekedéseket tekintve az év első 10 hónapjában, a legdinamikusabb márkák a Fiat (+ 57 700 darabbal), a Honda (+ 32 500 darab, elsősorban a CR-V-nek és a Civicnek köszönhetően), a Dacia (+ 25 000 darab) és a MINI (több mint + 23 500 darabbal). Százalékos növekedést tekintve a vezető márkák a Dodge (+ 136%) elsősorban a Caliber, az Avenger és a Nitro nagyban bővített kínálatának köszönhetően, a Dacia (+ 71,9%) és a Daihatsu, + 34,2%-os növekedéssel, ami az új Materia bevezetésének-, valamint a megújult Sirion sikerének volt betudható.

Legkelendőbb modellek

2007 októberének legkelendőbb új autója a Volkswagen Golf volt 40 370 darabos összeladással (+ 20,9%), megelőzve ezzel a Peugeot 207-et (39 230 darab, + 25,1%), az Opel/Vauxhall Corsát (31 192 db, + 37,5%), a Renault Cliót (31 016 darab), az Opel/Vauxhall Astrát (29 937 darab), a Ford Focust (29 235 darab), a Fiat Puntót (28 766 darab), a Ford Fiestát (25 032 darab), a Volkswagen Passatot (24 987 darab) és a Volkswagen Polót (24 925 darab, + 1,5%).

Az év első 10 hónapjának eladásait vizsgálva a listavezető a Peugeot 207, a Volkswagen Golf (+ 2,7%), a Ford Focus, az Opel/Vauxhall Astra, az Opel/Vauxhall Corsa (+ 49,3%), a Fiat Punto, a Renault Clio, a Ford Fiesta (+ 0,8%), a Volkswagen Passat és a BMW 3-as széria (+ 4,8%).

Piaci trendek

Októberben szinte minden piacon növekedésnek lehettünk tanúi, mindössze Finnország, Németország és Írország regisztrált alacsonyabb számokat, mint 2006 októberében. Az év első 10 hónapját tekintve már kevesebb okuk van az örömre az osztrákoknak, a belgáknak, a finneknek, a németeknek, a magyaroknak, az izlandiaknak, a luxemburgiaknak, valamint a spanyoloknak is a helyi piacokon tapasztalható ágazati lassulás miatt. Magyarországon az év első tíz hónapjában 4,3%-kal kevesebb új autó fogyott, mint a tavalyi év hasonló időszakában.