2007. október 02. 15:36   |   Autoblog
címkék:  

Magyarországon fogy a legkevesebb új autó

A közép-kelet európai piacokon augusztusban tovább folytatódott a jelentős növekedés – derül ki a JATO Dynamics, a világ vezető autóipari piackutató- és elemző cége havi jelentéséből. 2006 azonos időszakához képest 2007 első félévében az újautó-eladások 13,4%-kal növekedtek, összesen 655 322 darabos eladást eredményezve. Magyarország kivételével a régió összes piacának sikerült növelnie eladásait tavalyhoz képest. A régióban a Dacia Logan a legkedveltebb autó.

A közép-kelet európai piacokon augusztusban tovább folytatódott a jelentős növekedés – derül ki a JATO Dynamics, a világ vezető autóipari piackutató- és elemző cége havi jelentéséből. 2006 azonos időszakához képest 2007 első félévében az újautó-eladások 13,4%-kal növekedtek, összesen 655 322 darabos eladást eredményezve. Magyarország kivételével a régió összes piacának sikerült növelnie eladásait tavalyhoz képest. A régióban a Dacia Logan a legkedveltebb autó.

Lengyelországnak az év első felében sikerült visszahódítania a régióvezető pozícióját 149 627 darabbal (25%-os növekedés 2006 első félévéhez képest). Májusban és júniusban volt a régióvezető, most pedig nem sokkal marad el Lengyelország mögött a 146 292-es összdarabszámával (24,6%-os növekedés). Magyarország volt a harmadik legjobban teljesítő piac az első félévben 84 737 darabbal, bár ez 10,3%-kal alacsonyabb volt a tavalyi év első félévi eladásaihoz képest, és csak néhány száz darabbal sikerült megelőznie a cseh piacot (84 188 darab), mely viszont 8%-ot erősödött tavalyhoz képest.


Lettország (52,9%-os növekedés), Litvánia (45,7% növekedés) és Észtország (+33,3%) mindannyian rekord növekedési rátát könyvelhetnek el. Magyarország kivételével a régió összes piacának sikerült növelnie eladásait tavalyhoz képest. Ciprus 24,4%-os növekedése külön figyelemre méltó.

“Napjainkban Közép- és Kelet-Európa az európai autópiac legjobban teljesítő régiója” – jegyzi meg Nasir Shah, a JATO globális Üzletfejlesztési Igazgatója. “Bár a teljes volumenek tekintetében ezek a piacok még elmaradnak Nyugat Európától, a régióban tapasztalható általános gazdasági erősödés és az ezzel szorosan összefüggő, folyamatosan javuló vásárlóerő további növekedéseket fog eredményezni. Nincs kétségem afelől, hogy ezen piacok vásárlópotenciáljára sok autógyártó fog üzleti stratégiát építeni az elkövetkezendő években.”

Márkák teljesítménye


2007 első felében a Skoda teljesített legjobban, megelőzve a Daciát, az Opelt (+13,4% tavaly azonos időszakhoz képest), a Renault-t (+2,6% tavaly azonos időszakhoz  képest), valamint a Volkswagent (+16,4% tavalyhoz képest). Tekintve, hogy a teljes piac jelentős növekedést ért el az első félévben, ezt a növekedést a legtöbb volumen márka is azonos arányban követte eladásaiban. Említésre méltó a Toyota (+26,2%), a Peugeot (+21,2%), a Honda (+45,2%), a Chevrolet (+22,9%), a Kia (+82,6%), a Mercedes (+30,3%), a Mitsubishi (+40,2%) és a Volvo (+38,5%) növekedése.

A legközkedveltebb modellek


A Dacia Logan szerezte meg a legközkedveltebb autó modell címet 2007 első félévében Közép-kelet Európában, összesen 52 750 darabos eladást produkálva. Második helyen a Skoda Fabia áll 41 277 darabbal, harmadik a Skoda Octavia 33 483 darabbal, 7,7%-os növekedéssel. Őket követi az Opel Astra (16 442 darab, 19,3%-os emelkedés) és a Ford Focus (14 909 darab, +14,8%).

Számos új modell került bevezetésre 2007 első felében. A Peugeot 207, a Kia cee’d, a Skoda Roomster, a Toyota Auris, a Nissan Qashqai, a Fiat Bravo, a Ford S-Max, a Chevrolet Captiva, valamint a Citroen C4 Picasso/Grand C4 Picasso sikerei az eladási számokban is szépen tükröződtek. A teljes megújulásuknak köszönhetik megnövekedett eladásaikat az Opel Corsa, a Honda CR-V, a Hyundai Santa Fe, valamint a Mitsubishi Outlander.

Szegmensenkénti trendek

A B kategória (kisautók) vitathatatlanul a régió legnagyobb volumenű szegmense 249 207 darabbal 2007 első felében, ezzel a teljes piac 38%-át kitéve. Azonban ez az egyetlen szegmens, mely nem tudott növekedni 2006 első félévéhez képest. A szegmens vezérhajói a Dacia Logan, a Skoda Fabia, a Renault Clio, a Toyota Yaris (+29,4%) és a FIAT Punto (+13,5%), de ígéretes az új Opel Corsa (+50,1%), az új Peugeot 207 és a Renault Thalia (+41,5% a romániai növekedésnek köszönhetően).

A C szegmens (alsó-középkategória) a második legjobban teljesítő szegmens volt a régióban 2007 első felében 133 069-es darabszámmal (+15,6%), ezzel a teljes piac 20,3%-át kihasítva. A szegmens legnépszerűbb modelljei az Opel Astra (+19,3%), a Ford Focus (+14,8%), a Renault Mégane (+8,7%), az Opel Astra Classic és a Volkswagen Golf (+23,6%). Szépen teljesítettek a szegmens új tagjai is, mint a Kia cee’d, a Toyota Auris, a Fiat Bravo és a Dodge Caliber. A Honda Civic a tavalyi év azonos időszakához képest égbeszökő 70,2%-kal volt képes emelni értékesítéseit.

A D szegmens (középkategória) foglalja el a dobogó harmadik helyét a régióban 74 417 darabos eladásokkal. 2007 első felében a szegmens 5,3%-ot javított a tavalyi év azonos időszakához képest, és így a teljes piac 11,4%-át teszi ki. A szegmens vezető modelljei a Skoda Octavia (+7,7%), a Volkswagen Passat (+4,6%), a Toyota Avensis (+18,4%), a Peugeot 407 (+3,4%) és az Opel Vectra (+4,8%).