/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Magyarországon az új VW Caddy

2004. március 16. 19:43   |   Autoblog
címkék:  

Az új Caddy teherszállításra született (Dobozos), ugyanakkor funkcionális és kedvező árfekvésű személyautóként (Kombi) megfelel azoknak is, akik nem támasztanak luxus igényeket. A Caddy a kompakt Golf V és a Touran buszlimuzin padlólemezére épült, amely felépítés újdonság a városi szállítóautók szegmensében. A Caddy alkatrészeinek több mint 50 százaléka megegyezik a Golf V, illetve a Touran alkatrészeivel, […]


Az új Caddy teherszállításra született (Dobozos), ugyanakkor funkcionális és kedvező árfekvésű személyautóként (Kombi) megfelel azoknak is, akik nem támasztanak luxus igényeket. A Caddy a kompakt Golf V és a Touran buszlimuzin padlólemezére épült, amely felépítés újdonság a városi szállítóautók szegmensében. A Caddy alkatrészeinek több mint 50 százaléka megegyezik a Golf V, illetve a Touran alkatrészeivel, így a Caddy igényesebb kialakítású sok versenytársánál. Ezt hangsúlyozza az ergonómiai szempontok figyelembe vételével tervezett, sok rakodórekesszel ellátott belső elrendezés is.

Caddy Dobozos – legnagyobb a szegmensben

Az új Caddy hossza 4405 mm, szélessége 1802 mm, magassága 1833 mm, így minden paraméterében felülmúlja elődjét. A Dobozos változat rakodótere a maga 3,2 köbméterével pedig 300 literrel múlja felül az első generációs modellét. Mind hátulról, mind pedig a jármű jobb oldaláról jó rakodási lehetőségek jellemzik az új Caddy-t, ahol egy, a kategóriában legszélesebb tolóajtót találunk (70 cm). Extraként bal oldali tolóajtó is kérhető. A Caddy-nek két különböző nagyságú, aszimmetrikus elrendezésű hátsó ajtószárnya van, amelyek tetszés szerint ablakos vagy ablak nélküli változatban rendelhetők meg. Kívánság szerint felnyitható, úgynevezett zsiráftető is rendelhető. A maximális rakodási szélesség 1340 mm, a kerékdobok közötti szélesség pedig 1172 mm. Az 1781 mm hosszú és egyenletesen sík felületű padlón egy Euro raklap is elhelyezhető. Az új Caddy Dobozos hasznos teherbírása motorteljesítménytől függetlenül 750 kg, amellyel kategóriájában csúcsértéket képvisel, de vontathatósága is tekintélyes, 1500 kg.

Caddy Kombi – akár hét személynek

Az új Caddy Kombi az első olyan jármű a városi szállítóautók szegmensében, amelyet a vevők hétüléses változatban is meg tudnak rendelni. Alapesetben az autó ötszemélyes – a 2. üléssor három személy számára biztosít ülőhelyet –, de kívánságra hátra egy kétszemélyes ülőpadot is beszerelnek. A felhasználás céljától függően a támlát előre lehet dönteni, vagy az egész padot ki lehet venni, de a második üléssor is variálható, nem is akárhogyan. A jobb oldali ülőhely például különálló, vagyis külön is átfordítható és előredönthető, de ugyanezek a funkciók a mellette levő kétüléses padra is érvényesek. Mindezek nyomán az utastér rövid idő alatt átalakítható áruszállítási célokra is. Az új Caddy Kombi egyébként személyautóként helyezhető forgalomba.

Kettős identitás


A személyautóként és haszonjárműként betöltött kettős funkció erőteljesebben rányomja bélyegét az új Caddy formatervezésére, mint elődjénél: a kocsi elülső része, a vezetőfülke és a rakodótér egységes formát mutat. A személyautókéhoz hasonló elülső rész és az optimális működéshez kialakított rakodótér közötti szerves kapcsolat révén az új Caddy saját, összetéveszthetetlen jelleget nyer. A tető lépcsőzetesség nélkül, elejétől a hátuljáig azonos szélességű és magasságú. A frontrész kialakítása a fényszórók és a rács révén rokonságot mutat a Volkswagen más modelljeivel, de a rács és a lökhárító nagy felületű szürke műanyagjai mégis saját arculatot adnak a Caddy-nek. Az ajtóablak és a hátsó oldalablak egységet képez, és optikailag megnyújtja a felépítményt.

A Caddy esetében törekedtek arra, hogy minden a megfelelő helyen legyen, és a funkciókat intuitív módon lehessen kezelni. Ezért az első ülések és a szériaként légzsákkal felszerelt, magasságban és mélységében állítható kormánykerék mögötti munkatér meggyőző ergonómiai tulajdonságokat mutat. Számos rakodóhelyet is találunk: nyitott kesztyűtartó, két kisebb rekesz fent a műszerfalon, italtartók az ajtókban, négy pohártartó és rakodóhelyek a kézifékkar körül, valamint a szélvédő felett körbefutó nagy, A4-es méretű iratrendezők elhelyezésére alkalmas rakodópolc. A fűtés, szellőzés és (az opcionális) klímaberendezés kezelőelemei a műszerfal középső részén, a vezető és a jobb első oldalon ülő utas számára jól elérhetően helyezkednek el.

Motorkínálat

Az új Caddy négy különböző motorral kerül forgalomba, két benzines és két dízel erőforrással. Mind a négy motor esetében szériatartozék az ötfokozatú sebességváltó, amely csupán a különböző motornyomatékokhoz igazodik. Piaci bevezetéskor az autó egy 1,4 literes 16 szelepes, 55 kW/75 LE teljesítményű benzinmotorral, illetve egy vadonatúj 2,0 literes 51 kW/70 LE teljesítményű közvetlen befecskendezéses, porlasztószivattyús szívódízel-motorral (PD SDI) lesz elérhető. Ezeket hamarosan követik az erősebb motorok, egy 1,6-os 102 lóerős benzines, valamint egy dinamikus és takarékos, 1,9 literes és 105 lóerős porlasztószivattyús PD TDI.

Az új kétliteres, négyhengeres PD SDI motor mind beszerzését, mind fenntartását tekintve kedvező költségű motornak számít, és az első olyan szívódízel, amely a nagy hatékonyságú porlasztószivattyús technológiával működik. A maximális forgatónyomaték (140 Nm 2400/percnél) széles fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. A nyolcszelepes erőforrás 6,4 l/100 km-es fogyasztást produkál.Az új Caddy csúcsmotorja az egész konszernnél alkalmazott és a T5-nél (Transporter) már megismert, 105 lóerős négyhengeres PD TDI motor. A porlasztószivattyús befecskendezésnek, a változtatható turbinageometriával (VTG) működő turbótöltőnek, valamint a töltőlevegő-hűtésnek köszönhetően a motor már 1900 fordulat/perctől leadja 250 Nm maximális nyomatékát. Ötfokozatú váltóval ellátva a Caddy 1,9 PD TDI megelégszik 6,1 liter gázolajjal 100 km-re, így 60 literes tankjával majdnem 1000 km-t tud megtenni. A Caddy 1,9 PD TDI maximális sebessége amúgy 166 km/h.

Kedvező árak

A VW Caddy Dobozos haszonjármű kivitelben, 1,4-es 75 lóerős benzinmotorral 2 380 000 forintért vásárolható meg, de a 2,0 literes PD SDI sem kerül sokkal többe, 2 499 000 forint. Ez nagyon kedvező ár, ha figyelembe vesszük, hogy a Caddy szériafelszerelésként tartalmazza a négy tárcsaféket, az ABS-t, az ASR kipörgésgátlót és MSR motornyomaték-szabályzót, a dupla légzsákot (Kombi), az elektromechanikus szervokormányt, valamint a már említett 4-irányban állítható kormányt is.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

Kapcsolódó cikkek

Autóteszt

Kedves Olvasónk!
Ha érdekli ez a téma, és szeretne értesítést a megjelent új cikkekről, kérjük, adja meg nevét és e-mail címét!