Peugeot 207 2,9 millió forinttól
A 207-est a Peugeot a B szegmens referenciamodelljének szánja, ötféle felszereltséggel és kezdetben ötféle motorral.
A kiskocsik részesedése az európai autópiacon 31-ről 33 százalékra nőtt 1998 és 2005 között, és az elkövetkező öt évben hasonló növekedés várható. Ugyanezen időszakban a Peugeot eladásai a B szegmensben, a 206 sikerének köszönhetően, 85 százalékkal nőttek. Idén a francia gyártó már 100 ezer kiskategóriás modellt szeretne értékesíteni, és a vásárlókat immár négy modellel támadja. Az olcsó 107-es és a “konvencionális” 206-os mellett piacon van a prémium 1007-es, valamint a nagy teljesítményű és gazdag felszereltségű új 207-es. A Peugeot igyekszik nagy választási lehetőséget kínálni vásárlóinak a B szegmensben, mert kimutatásai szerint az utóbbi időben növekedett az egyedül élők száma, a szüleiknél élő, aktív kereső és független fiatalok száma, a nyugdíjkorhatárt elérő, de továbbra is aktív idősek száma, emellett gyarapodott az újraházasodottak száma és egyre több háztartásban van igény több autóra, hogy a családtagok egymástól függetlenül mozoghassanak.
A 207-es karakteres, erős egyéniségű kisautó és természetesen hordozza a Peugeot új stílusjegyeit. Elöl egyedi légbeömlőt látunk, amelyet elnyújtott, modern lámpatestek szegélyeznek. A hatalmas lökhárító, amely felnyúlik egészen a rövid motorházfedélig, kétféle formában és két eltérő kialakítású ködfényszóróval készül, megkülönböztetve a 207 két kivitelét, a “classic” és a “sport” verziókat. A Classic típusoknál az elegancia kerül előtérbe, a ködlámpákat a lökhárító alsó részébe építik. A Sport típusok izmosabbak és kerek ködlámpáikat krómkeretben viselik. Krómozott kipufogót is kapnak. A kerékjáratokban 15-17 colos kerekek foroghatnak.
A Peugeot 207-es a legnagyobb és a legbiztonságosabb (5/4/3 csillag az Euro NCAP teszten) autó a szegmensben: 4030 mm hosszú, 1720 mm széles, 1472 mm magas, tengelytávja pedig 2540 mm. A futóművet alaposan továbbfejlesztették, a csatolt lengőkaros hátsó futómű például teljesen új, az első és a hátsó nyomtávot is növelték. Valamennyi változatban elektromos rásegítésű szervokormány, ABS, elektronikus fékerő-elosztó és a vészvillogót is bekapcsoló fékasszisztens található. Változattól függően alapfelszerelés vagy extra az ESP kipörgésgátlóval (ASR) és elektronikus stabilizáló funkcióval (CDS). Az ESP kikapcsolható, de 50 km/óra fölött önműködően bekapcsolódik.
Az utastérben elegáns, modern és látványos műszerfal fogad, melynek felülete mindig minőségi, a belépő modell fekete szemcsézete esetén is, még inkább a puha szövetre emlékeztető, fekete vagy sötét bézs kivitelben. A műszeregység a motorkerékpárokét idézi. Az ülések nagyméretűek, a Trendy kiviteltől felfelé az utasülés magassága – a vezetőüléshez hasonlóan – 50 mm-rel állítható. Több változatban külön kartámaszt kap a vezető és az első utas. A kormány 4 irányban állítható. A háromajtós modellek hátuljába beszállni az első üléstámlák tetején elhelyezett fogantyú segítségével lehet. A hátsó ülőlapok nemcsak ledönthetők, hanem kis is vehetők. Bővítve a csomagtér 270-ről 923 literre nő. Hátul, a Sport és az Executive szinttől az üléstámlák hátoldalán mélyedést alakítanak ki a térdeknek.
A kategóriában nem általános szolgáltatásokat nyújt a 207-es, kapható hozzá például kétzónás automata klíma, Panoráma üvegtető, illatszóró, JBL erősítőrendszer (240 W), MP3 lejátszó, Bluetooth telefonkihangosító rendszer, színes navigációs rendszer rádiótelefonnal, elektrokróm belső tükör, tolatóradar vizuális kijelzéssel és keréknyomás-érzékelő is.
Bemutatásakor ötféle motorral kapható a 207-es: 1.4 16V 90 LE, 1.6 16V 110 LE, 1.4 HDi 70 LE, 1.6 HDi 90 LE és 110 LE FAP. Év végén érkezik a 8 szelepes 1,4 literes alapmotor, 75 lóerővel, valamint két PSA és BMW által közösen fejlesztett korszerű benzines erőforrás. Mindkettő 1,6 liter lökettérfogatú, egyik turbófeltöltővel, hengerenként négy szeleppel és nagynyomású közvetlen benzinbefecskendezéssel rendelkezik (150 LE és 240 Nm), az ugyanilyen konstrukciójú másik motor változó szívó- és kipufogó-vezérlést kap (117 LE és 160 Nm). A HDi dízelmotorok második generációs közös nyomócsöves befecskendezést kapnak. Már a 70 lóerős is 160 Nm nyomatékkal bír, a 90 lovas 215 Nm-et tud, az 1,6 literes HDi pedig túltöltéssel 260 Nm-t is leadhat (amúgy 240 Nm).
Kínálat
Az alapszintet a hagyományos és sokoldalú Urban képezi, három vagy öt ajtóval. Egyénibb a Trendy, több színben és gazdagabb felszereltséggel kapható, három- vagy ötajtós karosszériával. E szint fölött párhuzamosan létezik a Classic (ötajtós) és Sport (három- és ötajtós) téma: Premium csak öt ajtóval és Sporty három vagy öt ajtóval. A Féline a csúcsszint, “exkluzív sport” kárpittal és panoráma üvegtetővel, három vagy öt ajtóval.
Az Urban változatban már van 4 légzsák, központi zár és elektromos ablakemelő, a Trendy 6 légzsákot, CD-s rádiót, fedélzeti számítógépet, 3 anyagból álló kárpitot tartalmaz, a Premium változatban pedig már találunk 2 zónás klímát, ködfényszórókat és illatszórót, bőrkormányt, könyöktámaszokat és velúr kárpitozást. A Sporty 207-esekben manuális klíma, bőrkormány és könnyűfém keréktárcsák vannak, míg a Féline csúcsváltozat többek között szürke légbeömlő rácsot, üvegtetőt, kanyarfényszórókat és ESP-t, tolatóradart, valamint bőr/szövet kárpitozást kap.
A 3-ajtós Urban 1,4 16V Magyarországon 2,9 millió forintba, a 3-ajtós Urban 1,4 HDi pedig 3 210 000 forintba kerül. Az alapváltozat 2,78 millió forintos áron kerül majd forgalomba. Az ötajtós kivitel felára 80 ezer, a Trendy kivitelé 200 ezer, a Sporty/Premiumé pedig 380 ezer forint (3 480 000 forinttól). A legdrágább változat a 3-ajtós Féline 1,6 HDi 4 890 000 forintért.
A Peugeot célkitűzésének megfelelően idén 2100 darab 207-est szeretne értékesíteni hazánkban.