Peugeot 407 Coupé 8,75 millió forinttól
címkék:
Követve a hagyományt, a Peugeot 404, 504 és 406 Coupé után színre lép a 407 Coupé. A 4,8 méter hosszú kupé 2,7 literes HDi motorral is rendelhető.
Az exkluzív stílusú kupé elegáns és kifejező, ugyanakkor négy utast és azok poggyászait képes kényelmesen befogadni. Remek használhatóságát jó dinamikai tulajdonságokkal egészíti ki, így pontosan megfelel a mai Gran Turismók szellemiségének. A hajtóművek és a futómű műszaki megoldásai magas szintű aktív biztonságot és úttartást garantálnak, de érvényesítik a komfort és a vezetési élmény szempontjait is.
A finom arányokkal megvalósított új karosszéria inkább a kiegyensúlyozottságot és az eleganciát helyezi előtérbe, mintsem a dinamizmust. A ragadozó nagymacskákéra emlékeztető arc erősen döntött szélvédőben folytatódik, amelyből aztán kibontakoznak a lapos tető vonalai. Ezek a csomagtér fedelén, az integrált légterelőnél érnek véget. A 407 Coupé arányai mások, mint egy 407 limuziné, ez a 4,815 méteres hosszúságnak, a 1,868 méteres szélességnek és a kevesebb, mint 1,4 méteres magasságnak köszönhető. Továbbá az első és a hátsó nyomtáv is szélesebb, ahogy illik. A Coupé első és hátsó túlnyúlásai tetemesek, elöl 1,08, míg hátul 1,01 méter hosszúak, ami 5,5 és 8,5 cm pluszt jelent a limuzinhoz képest. A belső tér mérete elegendő négy személynek, mivel 1,72 méter hosszú, vagyis 5,8 centiméterrel hosszabb a 406 Coupéhoz képest. A négyhengeres Coupé szériában 17, míg a hathengeresek 18 colos alufelniket kapnak, de rendelhető exkluzív, 19 colos kerékgarnitúra is 235/40-es gumikkal.
Az utasteret a Peugeot mindenképpen meg szerette volna különböztetni a limuzinétól és a kombiétól, ezért például teljes bőrborítás is rendelhető. Ez esetben nemcsak az üléseket, hanem a műszerfal két felső szelvényét, a műszerek árnyékolóját, a kesztyűtartó fedelét és a váltószoknyát is finom bőrrel vonják be. A műszerfal borítása ugyanolyan műgonddal készül, mint az ülések steppelt kárpitozása. A karosszéria színétől függően, a megfelelő harmónia érdekében négyféle színben választható a bőrkárpit Cerbére vörös, Lama szürke, Palimbro barna és Mistral fekete. Megkülönböztető jegyek emellett a műszerfal és az ajtópanelek valódi, polírozott alumínium betétei, akárcsak a kagylóülések. A műszeregység öt kerek műszert foglal magában, krómozott kerettel, alumíniumhatású mutatókkal és órásmesterhez illő skálázással.
A kormány oldalsó részeit perforált, kézpihentetőit pedig sima bőrrel vonták be.
A 407 Coupé utasterében odafigyeltek a széleskörű állíthatóságra, így például az alacsonyabbra helyezett vezetőülés a legmagasabbak számára is kényelmes lehet. A csomagtartó tökéletes hasáb formájú, térfogata 400 liter. A csomagtartó bővítéséhez az egy darabból álló hátsó ülőlap kivehető, és a hátsó, 2/3 – 1/3 arányban osztott támlák ledönthetők. Ebben a konfigurációban a raktér hasznos hossza 1,6 méter és síalagút is rendelkezésre áll.
A 407 Coupé háromféle motorral, egy négy- és egy hathengeres benzinessel, illetve egy dízelmotorral vásárolható meg. A belépőt a 2,2 literes négyhengeres jelenti, 160 lóerővel és (5875 ford/percnél) és 220 Nm nyomatékkal (4150 ford/percnél). A motor 2000-től egészen 5500-as fordulatig 200 Nm nyomatékot képes leadni, vagyis a maximum 91 százalékát, ami a szívóoldali változó szelepvezérlésnek köszönhető. Álló helyzetből 9,2 másodperc alatt gyorsít százra és 222 km/h a vége. A 3 literes V6-os benzines legnagyobb teljesítménye 211 LE 6000-es fordulaton, maximális nyomatéka pedig 290 Nm 3750 ford/percnél. Ezek a paraméterek többek között a fokozat nélküli változó szívóoldali vezérműtengely-állításnak (VVT) köszönhetők.
A 407 Coupé ezzel a motorral a leggyorsabb, százra 8,4 másodperc alatt jut fel és egészen 243 km/óráig meg sem áll (8,7 mp és 235 km/h tiptronic-kal).
A Coupé elsőként kapja meg a 407-es családból a V6 HDi FAP turbódízelt, amely eddig a 607-es kiváltsága volt. A 204 lóerős és 440 Nm nyomatékú erőforrást két (hengersoronként egy), kis tehetetlenségi nyomatékú turbófeltöltő segíti, levegő-levegő típusú köztes hűtővel. A legújabb közös nyomócsöves közvetlen befecskendezés akár 1650 bar nyomással működik, és motort karbantartásmentes részecskeszűrővel is ellátták. A dízel nagymacskát sem kell félteni, ugyanis 8,5 másodperc alatt katapultál százra, és 230-cal is repeszthetünk vele.
Akármilyen motor legyen is a gépháztető alatt, mindig hatfokozatú a váltómű. A 2,2 litereshez manuális sebességváltó tartozik, a V6 dízelhez automata, a V6 benzines pedig a kettő valamelyikével rendelhető meg. A hathengeres változatok amúgy elektronikus szabályzású lengéscsillapítást is kapnak, a rugózást kerekenként egy rugóút-érzékelő irányítja 9-féle csillapítási karakterisztika szerint. Széria az elektrohidraulikus, sebességfüggő szervokormány, az ESP, valamint a 7 légzsák, a bixenon fényszórók, a keréknyomás-érzékelő és a parkolóradar is.
Valamennyi változatban alapfelszerelés a kétzónás, automatikus légkondicionáló. A Supreme kivitel üléseit “3D”-hatású Mistral fekete szövetkárpit borítja “Speed up” mintával, fekete szövettel kombinálva, ami az ajtó- és oldalpaneleken is feltűnik. A Féline felszereltségi szinthez bőrkárpit jár, steppelt formázással és a középső részen perforált bőrrel. Ebben az esetben az elektromos állítás és a memória is széria.
A 407 Coupé sorozat nyolcféle színt tartalmaz, melyek közül három egyedi: Hurricane szürke, Erythrée vörös és Alexandria kék. A többi szín azonos a limuzinéval és a kombiéval.A 2,2 literes motorral felszerelt, Supreme kivitelű 407 Coupé 8 750 000 forintba kerül Magyarországon, míg a gazdag felszereltségű Féline-ért 9 550 000 forintot kérnek. A következő lépcsőfokot a 3,0 V6 Féline jelenti, 11 400 000 forintos árcédulával, a tiptronic váltó felára kereken 400 ezer forint. A hasonló menetteljesítményeket kínáló 2,7 V6 HDi Tiptronic-ért is ugyanekkora összeget kell letenni az asztalra, tehát 11 800 000 forintot.