/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Minden idők legerősebb G-osztálya

2013. január 31. 14:55   |   Autoblog
címkék:  

A Brabus elkészítette a G-Mercik non-plus-ultráját. Az eleve exkluzív és méregdrága G 65 AMG-ből kialakított Brabus 800 Widestar 4,2 szekundum alatt zúz fel százra és a végsebességét csak elektronika korlátozza 250 km/órában. A Brabus 800 Widestar a jelenleg is zajló Qatar Motor Show-n mutatkozott be, és a közel-keleti ügyfelek biztosan rá is harapnak a 800 lóerős terepjáróra.

A 264 ezer eurós Mercedes G 65 AMG-t a háromcsillagos márka príma, 6 literes V12-es, 612 lovas duplaturbós erőműve hajtja, amely a kiindulási alapot jelentette a Brabus 800 motorkonverzióhoz. A szakemberek egyedi biturbó rendszert fejlesztettek ki az erőforráshoz. Egyedi leömlőket terveztek, a gyárinál magasabb nyomáson dolgozó turbófeltöltőket fogtak hadra, a hűtést pedig négy darab vizes-levegős köztes hűtővel optimalizálták. A motor légellátása két darab levegőszűrőn át történik. A kipufogógázok egy speciális, fémkatalizátorokkal és pillangószeleppel felszerelt rozsdamentes acél sportkipufugó-rendszeren át távoznak a szabadba. Alapesetben a kipufogó diszkréten duruzsol, de egy gombot megnyomva „kikel magából” és harsogóvá válik a tulajdonos nagy örömére. A részegységek működését új vezérlőelektronika koordinálja, ami által a 800 lóerős G-osztály teljesíti az Euro 5-ös normát.

A teljesítmény kereken 800 lóerő 5500-as fordulatszámnál, míg a nyomaték 1420 (!) newtonméter 2100-as fordulatszámnál. Utóbbit szokás szerint működés közben 1100-ra fojtják le, a váltómű kímélése érdekében. A hétsebességes automata váltóval és összkerékhajtással a Brabus 800 Widestar 4,2 másodperc alatt gyorsul százra és könnyedén eléri a 250 km/órás csúcssebességet. Megfutná a 270-et is, de a beépített elektronika ebben megakadályozza.

Természetesen a Brabus nem elégedett meg a motor átalakításával, az ikonikus terepjáró külsejét is igazán látványossá, egyedivé tette. Widebody, azaz karosszériaszélesítő készlettel látta el a G-osztályt, amely 12 centiméterrel toldja meg a kocsi szélességét. Új elemek az integrált diódákkal rendelkező első lökhárító, a hangsúlyos kerékjárati ívek, a polírozott fémbetétes küszöbidomok, valamint a kiegészítő fényekkel ellátott hátsó szoknya. A Mercedes terepjáró ezen kívül különleges, légbeömlővel ellátott szénszálas motorháztetőt és 23 hüvelykes felniket kapott. A Platinum Edition görgőkre 305/35-ös gumikat feszítettek.

A felfüggesztést is alaposan átalakították, hogy kezelni tudja a jármű jelentős tömegét és teljesítményét. A Bilstein céggel közösen fejlesztett adaptív Ride Control futómű elektronikusan állítható lengéscsillapítókkal dolgozik, és kétféle menetprogramot ismer. Normál beállításnál a Brabus 800 Widestar kifejezetten kényelmesen rugózik, ha azonban nő a tempó vagy a sofőr némi izgalomra vágyik, megnyomja a műszerfalon található Brabus logós alumínium gombot, és a G-Mercedes felfüggesztése sokkal feszesebb lesz.

A Brabus 800 Widestar exkluzivitását a belső berendezése is fokozza. Ezen a ponton a kedves vevő az úr, az ő ízlésének megfelelően alakítják ki a belteret. A cég belső építészei tetszőleges színű bőr és Alcantara kárpit, illetve számos különféle fa vagy szénszálas betét felhasználásával minden igényt kielégítenek. A fotózott példányban elképesztő minőségben kivitelezett krémszínű-fekete bőr-Alcantara kárpitozást látunk egyedi kockamintával.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/