/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

600-900 lóerős Challengerek a SEMA show-n

2008. október 16. 17:45   |   Autoblog
címkék:  

A Dodge Challenger SRT10 Conceptbe a Viper 8,4 literes alumínium V10-es erőművét szerelték be, amely kirázza magából a 600 lóerőt.

Hiába dübörög a klímaváltozás, az idei SEMA (Specialty Equipment Market Association) autóipari kiegészítők szakkiállításon (november 4-7.) hemzsegni fognak a többszáz lóerős, V8-as és V10-es motorokkal felszerelt izomautók. Persze a Las Vegas-i SEMA show mindig is erről szólt, elektromos autókat valahogy nem tudnánk itt elképzelni. A show egyik sztárja a felélesztett Dodge Challenger lesz, melynek számtalan átiratát csodálhatják majd meg a kilátogatók. Legérdekesebb közülük talán a Dodge standján kiállítandó Challenger SRT10 lesz, mely a Viper tízhengeres aggregátját kapta meg. 


A Dodge Challenger SRT10 Conceptbe a Viper 8,4 literes alumínium V10-es erőművét szerelték be, amely kényszerlevegőztetés nélkül is kirázza magából a 600 lóerőt. A brutális, 758 newtonméteres nyomaték a hátsó kerekeket ostromolja; a Challengerrel nem túlságosan nehéz gumit füstölni. A koncepcióautó külsejét is igen vonzóvá tették a tuningmesterek, az izomautó azonnal birtoklási vágyat ébreszt. A kocsi tornádópiros színben pompázik, melyhez rendkívül jól passzol a karbonszálas shaker géptető, melyet a 70-es évekbeli Plymouth HEMI Cuda inspirált. A nagyobb teljesítményhez igazították a fékrendszert és a gyári gátlókat Bilsteinekre cserélték. Belül sportülések, karbon betétek és piros indítógomb teremtenek sportos hangulatot.

Van egy elég széles réteg, akinek lóerőből sosem elég, hátha egyszer – akár limitált sorozatban is – gyártásba kerülhet ez a szörnyeteg. 


Látványban nem, csak lóerőben marad el egy kicsit az SRT10-től a SEMA show-ra elkészített másik felpöckölt Challenger, a “kígyóbőr zöld” Targa. A targa esetében nem a tetőmegoldásra utal, hanem a híres Targa Newfoundland autóversenyre, melyet a kocsi teljesített. Néhány kivételtől eltekintve ebben a Challengerben csak Mopar tuningalkatrészeket találunk, motorja egy 392 köbhüvelykes HEMI V8-as 540 lóerővel és 664 Nm-rel. Az erőforráshoz hatfokozatú Tremec kézi váltót kapcsoltak. Igényes a felfüggesztés is, a Challenger Targában ugyanis egy KW versenyfutómű dolgozik. A fékezést sem bízták a véletlenre, a Dodge nehéz bódéját elöl 380 mm-es tárcsák és 6-dugattyús nyergek, hátul 355 mm-es diszkek és 4-dugattyús nyergek késztetik megállásra. A fékrendszer egyébként a Nürburgring bajnok Dodge Viper ACR-től érkezett.  


Mr.Norm műhelyéből származik a SEMA show két legerősebb Challengere, melyekről egyelőre csak látványterveket láthatunk. A Super Challenger és Super Cuda show autókba félelmetes, 6,1 literes, feltöltött Kenne Bell Hemi motorokat pakoltak, melyek teljesítménye igénytől függően 600 és 900 lóerő között variálható. Mindkét Challenger egyedi karosszériakitet kapott, mely első és hátsó spoilerből, tetőnyílásból, különleges dekorációból, egyedi könnyűfém felnikből és a Super Challenger esetében oldalsó légbeömlőkből áll. A Super Cuda a 70-es évekbeli Cuda hűtőrácsának és farokrészének modern interpretációját viseli magán. Az utasteret Hurst váltókar, egyedi szőnyegszett és bőrkárpitozás ékesíti.    


A Dodge Challenger R/T Blacktop (magyarul: aszfalt) koncepciót is a Mopar Underground csapat hozta össze, a jármű a Challenger SRT10 és a Targa mellett ácsorog majd a Dodge standon. A Blacktop alapja a legújabb Challenger R/T változat, melyben az 5,7 literes HEMI V8-as motor ereje egy hatfokozatú kézi váltón keresztül jut az útra. A hemiszférikus égésterű aggregátot természetesen Mopar kiegészítőkkel tették potensebbé, könnyítettek az erőforrás légzésén és a kipufogógázok is szabadabban távozhatnak. Ennél a kocsinál a kétszínű festést választották, melyet még piros csíkozás tesz izgalmasabbá. A tuninggép emellett egyedi spoilerezést kapott, az első kötény a klasszikus izomautókra emlékeztet. A kerekek dizájnját a Dodge Vipertől kölcsönözték, viszont itt 22 colosak és 265/35 R22, illetve 305/30 R22-es gumikat viselnek. A kabint Katzkin bőrbe öltöztették, ami garancia a minőségre.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/