A Brabus megépítette pályafutása legerősebb autóját
címkék: brabus, brabus 930, gt 63 s, hibrid, mercedes-amg, mercedes-benz
Megszületett minden idők legexkluzívabb és legerősebb Brabus Mercedese, egy hibrid négyajtós kupé. A Mercedes-AMG GT 63 S E Performance modellből készített szuperautó 2,8 másodperc alatt ugrik százra és eléri a 316 km/órás sebességet is.
A már többször a világ első számú autónemesítőjének megválasztott Brabus idestova négy évtizede fejleszt erőteljes motorokat a Mercedes-Benz modelljeihez. Ezúttal egy hibrid hajtásláncon dolgoztak, amely új kihívást jelentett számukra, de végül professzionálisan oldották meg a feladatot és megalkották fennállásuk legizmosabb autóját.
Első körben a négyajtós kupé 4 literes ikerturbós benzinmotorjára koncentráltak és módosították a feltöltő rendszert. Két új tervezésű, nagyteljesítményű turbófeltöltőt építettek be, amelyek nagyobb kompresszor egységgel és átalakított központi egységgel bírnak, és 1,8 bar nyomás előállítására képesek. Emellett mindkét hengersor saját vezérlőmodult kapott, amely újrakalibrálja az elektronikus töltőnyomás-szabályzó rendszert, a tartósság csorbítása nélkül. A befecskendezés és gyújtás új térkép szerint megy végbe. Az intézkedéseknek köszönhetően a benzinmotor teljesítménye 87 lóerővel nőtt, a forgatónyomatéka pedig 100 Nm-rel gyarapodott. A 150 kW-os villanymotor megmaradt szériaállapotában.
A 4 literes V8-as aggregát a Brabus-tuning után 726 lóerős és 900 Nm-es lett, amihez adott esetben még a villanymotor 204 lóereje is csatlakozhat, így a végeredmény 930 lóerő és brutális 1550 Nm nyomaték. A Brabus 930 szuperautó hiába 2,4 tonna súlyú, 2,8 másodperc alatt katapultál százra, a végsebességét pedig csak az elektronika korlátozza 316 km/órában. A nyolchengeres indulatait pillangószelepes sport kipufogórendszer tolmácsolja a külvilágnak. A 90 mm átmérőjű rendszer titánium/karbon végződéseit tökéletesen integrálták a hátsó szoknyába. A Brabus egyébként 3 éves vagy 100 ezer kilométeres garanciát ad a motortuningra.
A kivételes menetteljesítmények komoly követelmények elé állították a kocsi aerodinamikai teljesítményét, amelynek fejlesztését a Brabus mérnökei természetesen nem vettek fél vállról. A szénszálas műanyagból készült komponenseket szélcsatornában tesztelték és tökéletesítették, így nagy sebességnél valóban fokozzák a tengelyekre ható leszorítóerőt. Az új első lökhárító és hűtőrács nagyobb légbeömlőket tartalmaz, ami kielégíti az erőforrás fokozottabb levegő igényét, emellett kifinomultabb alakjával a leszorítóerőt is fokozza. A jármű hátulja is sportosabb kinézetű; s a légterelő, illetve a diffúzorbetét nagy sebességnél szintén növeli a stabilitást.
A szakemberek könnyű és merev, kovácsolt Monoblock Z Platinum Edition kerekeket választottak a Mercedeshez. Az ék alak hangsúlyozása érdekében a görgők elöl 21, hátul 22 col átmérővel bírnak, s 275/35/21, illetve 335/25/22 méretű Continental SportContact 7 abroncsokat hordanak. Az ütősebb megjelenés és a még jobb útfekvés érdekében a légrugós felfüggesztésbe új modult építettek, amely menetüzemmódtól függően 20 mm-rel csökkenti a hasmagasságot.
A Brabus 930 utastere is exkluzív kivitelű, amihez a legmagasabb minőségű természetes bőrhuzatot és mikroszálas szövetet használtak. Az uralkodó szín a Brabus védjegyének számító fekete, amelyet ezúttal rézvörös kontrasztvarrásokkal, díszítésekkel és berakásokkal ellentételeztek. A karbon dekorelemek mellett a pontot az i-re az anodizált alumínium pedálok és ajtógombok teszik fel.
A Brabus 930 hibrid szuperautó bruttó exportára 323 435 euró.