/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A legdurvább Fiat 500-as

2013. szeptember 24. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

A Zender már több mint három évtizede ügyködik a tuningiparban, a 80-as évek végén és a 90-es évek elején komoly névnek számított a szakmában. 2008-ban felhagyott a tuning kiegészítők forgalmazásával, azóta egyéni elképzeléseket valósít meg. Egyik projektjük ez a Frankfurti Autószalonon is kiállított, brutális Fiat 500 Abarth.

A Zender német és olasz leányvállalata által közösen megtervezett és kivitelezett Abarth Corsa Stradale az eddigi leglátványosabb, legsportosabb Fiat 500, ami utcára került. Jócskán kiszélesített és megültetett matt fehér karosszériája annyira hatásos, hogy percekig bámulja az ember. Olthatatlan vágyat ébreszt az emberben, hogy beszíjazza magát a vezetőülésbe és tövig nyomja a gázpedált.

A kis Fiat kapott egy, a gyári vonalakhoz illeszkedő agresszív első lökhárítót, amelyet nagyméretű légbeömlő nyílások tagolnak, a motor megnövekedett friss levegő szükséglete miatt. A sárvédőket alaposan kiszélesítették, vaskos küszöbökkel kötötték össze, hátulra pedig komoly diffúzort szereltek fel, középen kivezetett kipufogóvégekkel. A tetőre egyedi légterelő szárnyat illesztettek, a tengelyvégekre pedig ehhez az autóhoz gyártott, 18 hüvelykes Arcasting Excalibur típusú könnyűfém felniket csavaroztak. A Fiat 500 Abarth Corsa Stradale-t szétveti az erő.

Ezt akár szó szerint is vehetjük, a gyári 1,4 literes T-Jet turbómotort ugyanis 160-ról 240 lóerősre húzták fel. Az erőforrás módosított főtengelyt, kovácsolt dugattyúkat, nagyobb kapacitású benzinbefecskendező rendszert, nagyobb turbófeltöltőt, továbbá egy 70 mm átmérőjű rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszert kapott, amitől bajnoki formába jött. Teljesítménye 240 lóerő, maximális nyomatéka pedig 335 Nm. Álló helyzetből 6,5 másodperc alatt százra gyorsítja az autót, és 232 km/órás végsebességet tesz lehetővé. A felmérgesített Fiat biztos „lábakon” áll, 215/35 méretű Pirelli P Zero Black abroncsokra és állítható magasságú, szabályozható húzó- és nyomófokozattal bíró lengéscsillapítókkal szerelt futóműre támaszkodik.

Az utastér is átöltözött: egyedi fekete-narancs bőrhuzatú sportülések kerültek az autóba, emellett az ajtókat, a teljes műszerfalat, a kormánykereket, a váltókart- és zsákot, valamint a kézifékkart is finom bőrrel húzták át. A műszerfal alsó részén fehér bőrt használtak. Az egészet rozsdamentes acél küszöblécekkel és sportpedálokkal koronázták meg.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/