A Schnitzer gázos csúcs-BMW-je
Az extravagáns karosszéria alatt egy teljesen szekvenciális LPG rendszer rejtőzik, két darab párhuzamos “elgőzölögtetővel”.
Lemaradt volna a tuningcégek versenyében az AC Schnitzer, ha nem építette volna meg saját, V10-es motorral felszerelt 3-as BMW-jét. Az AC Schnitzer GP3.10 Gas Powered azonban nemcsak bivalyerős hajtóművével, hanem kapcsolható gázüzemével is kitűnik a mezőnyből. Az extravagáns karosszéria alatt egy teljesen szekvenciális LPG rendszer rejtőzik, két darab párhuzamos “elgőzölögtetővel”. Teljesítményből nincs hiány, az új elektronikával, valamint a módosított szívó- és kipufogóoldallal felvértezett motor 552 lóerőre és 540 newtonméterre képes a főtengelyen mérve.
Az AC Schnitzer az LPG, azaz a cseppfolyósított PB-gáz mellett döntött, mivel olcsóbb és környezetkímélőbb, mint az ólommentes benzin. Égése 15%-kal kevesebb szén-dioxidot juttat a légkörbe, s egyedül Németországban 2700 töltőállomáson áll rendelkezésre. A standard 60 literes benzintank mellé a szakemberek egy 80 literes LPG tartályt is beszereltek, így a pilóta bármikor válthat a két üzemanyag-fajta között. Egy ilyen brutál tuning-BMW-nél a menetteljesítmény számít, a gép pedig mindkét üzemanyaggal hozza a formáját: 4,5 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, a 200-as osztást pedig 13,9 másodperc elteltével éri el a mutató. A nyakra ható nehézségi erő csak 320 km/óránál szűnik meg.
A gázos Bömös Schnitzer állítható magasságú és keménységű versenyfutóművön nyugszik, fékrendszere pedig bármilyen kínzást elvisel. Az AC Schnitzer GP3.10 elöl 8-dugattyús nyergeket és 374 x 36 mm-es tárcsákat, hátul pedig 4-dugattyús nyergeket és 350 x 24 mm-es, ugyancsak vágott és lyuggatott tárcsákat kapott.
Az “ásvány” zöld színre festett, szépen megizmosított 3-as BMW vonzza a tekintetet. Az aacheniek elképesztő karosszériaszettet álmodtak meg a kupéhoz, ami némileg eltér a megszokott stílustól. A legömbölyített első lökös érdekessége a krómbordás középső légbeömlő, és feltűnőek a hátsó, 60 mm-rel szélesített sárvédők is. Mondjuk utóbbiakra szükség is volt a 315 mm szélességű hátsó abroncsok miatt. A hátsó lökhárítóba diffúzort integráltak, az égéstermékek pedig egy hatalmas, középső kipufogócsövön keresztül távoznak a szabadba. Szénszálat egyedül a furcsa, de kétségkívül hatásos tetőszárnyon találunk. A motor hatékony szellőztetése érdekében nyílásokat vágtak a géptetőbe, az első sárvédőkön pedig szépen megformált kopoltyúkat látunk. Lenyűgöző látványt nyújtanak a Type VI-os felnik, kétszer ötküllős dizájnnal, kétszínű fényezéssel.
A zöld színű alkotás utastere luxust áraszt, rendkívül elegáns. Világosbarna-fehér nappa-nubuk bőrkárpitozás, a karosszéria színére fényezett panelek, egyedi háromküllős sportkormány, 330 km/óráig skálázott sebességmérő, különleges kagylóülések, alumínium pedálszett, feketére eloxált váltókar és i-Drive vezérlő, valamint GP 3.10 logós szőnyegek alkotják az exkluzív belsőt.
Az AC Schnitzer GP3.10 Gas Powered egyelőre nem eladó egyedi darab, 198 ezer euróra becsült értékkel. Az utastér elemei azonban már megrendelhetők a 3-as kupé BMW-hez.