/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bárcsak mindenkinek ilyen menő lehetne az első autója

2022. november 08. 15:45   |   Autoblog
címkék:  

A Patriot Campers FJ49 profi munkának tűnik, és tulajdonképpen az is, még ha alkotóinak nem csupán legelső munkájáról, de legelső autójáról is beszélünk. Ezt a nagyszerű restomodot ugyanis két tinédzser srác építette – igaz, apukájuk is besegített.

Christian és Ashton Montesalvo Ausztrália legkeletibb csücskében nőttek fel, a Nerang nemzeti park lábánál, karnyújtásnyira a Korall-tengertől. Amikor azonban kicsengettek az iskolából, kortársaikkal ellentétben ők nem szörfözni indultak, és nem is az erdőbe vették be magukat, hanem rohantak haza, hogy apjuk műhelyében segédkezzenek. Mivel pedig a papa, Justin Montesalvo történetesen Ausztrália egyik legnagyobb tuningmestere, cége, a Patriot Campers pedig világszerte ismert nagyszerű offroad és overland átépítéseiről, szép lassan az ikrek is kitanulták a szakmát.

Tavaly eljött az ideje, hogy a fiúk megszerezzék a jogosítványt, és vele első autójukat. Természetesen szóba sem jöhetett holmi unalmas, készen kapható jármű, így elkezdtek megfelelő építési alapot keresgélni. Rá is bukkantak egy 1977-es gyártású Toyota Land Cruiser FJ45-ösre – ez az ikonikus FJ40-es modellcsalád hosszú tengelytávú, pickup felépítményű tagja –, és hamarosan készen álltak a tervek az átépítésre.

Elsőként is beszereztek donorautónak egy használt Toyota Land Cruiser 79-est. Ezek ezrével állnak rendelkezésre Ausztráliában, hiszen akinek megbízható munkagépre van szüksége, az nemigen talál jobbat a közel negyvenéves múltra visszatekintő, de a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően műszakilag ma is modern, bár spártai szériánál. Az egykori bánya-teherautót szinte teljesen kibelezték: átemelték 4,5 literes V8-as dízelmotorját és az ahhoz kapcsolódó gyári sebességváltót, valamint a differenciálműveket és a hátsó rugókat. Szintén a J79-es hozadéka volt a klímaberendezés, ami értékes extra Ausztráliában, a motor viszont egyedi, nagyteljesítményű hűtőrendszert kapott.

Mivel a srácok nem munkagépként, hanem terepképes örömautóként álmodták meg az évek alatt megtakarított összes pénzüket felemésztő, modernizált veteránt, elöl egyedi, csavarrugós felfüggesztést építettek be. A differenciálművet és a hátsó hidat megerősítették, a kipufogót hosszú élettartamot és impozáns hangzást ígérő, nemesacél rendszerre cserélték. A képet aztán vonóhoroggal, módosított kerékívvekkel és diszkrét oldalsó fellépőkkel árnyalták, végül a stílus és funkció tökéletes összhangja érdekében csörlőt, terepvilágítást, valamint a Patriot Campers specialitásának számító, külső bukókeretet szereltek az autóra. Az elektromos és elektronikus rendszerek kifejezetten ide tervezett vezérlést kaptak.

Hogy igazán stílusos legyen az FJ45 megjelenése, a karosszéria borítólemezeit és a fém elemeket meghagyták viharvert állapotukban, természetesen kijavítva a használatot és tartósságot veszélyeztető korróziót, sérüléseket. A korhű utasteret Nardi kormánykerékkel, átkárpitozott ülésekkel, valamint az extra funkciók kezelésére szolgáló tetőkonzollal igazították saját igényeikhez.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/