Brabus G-osztály 620 lóerővel
A bottropi székhelyű Brabust senkinek sem kell bemutatni. Ők azok, akik a Mercedes-tuningot tökélyre fejlesztették, és számos rekorder autót kreáltak, gondoljunk csak a híres, 800 lóerős Bullittra. Az évek során számos G-osztály átirat is napvilágot látott, s most elérkezett az idő az új G 63 AMG modell átalakítására is. Íme a Brabus B63.
Kezdjük a sort minden Brabus Mercedes lényegével, az erőforrással. A legfrissebb G-osztályból kétféle AMG verzió kapható, a 63 és a 65. Előbbit 5,5 literes V8-as, utóbbit 6 literes V12-es biturbó motor hajtja, 544 illetve 612 lóerővel. A Brabus egy G 63 modellt vett alapul, amelynek teljesítményét 620 lóerőig tornászta fel. Az egyszerűen telepíthető, 5900 eurós PowerXtra tuningbox-szal 76 lóerős teljesítmény-növekedést értek el. Ez a töltőnyomás minimális emelése mellett módosította a gyújtást és a befecskendezést. A nyomaték is gyarapodott, 760-ról 820 Nm-re a 2000-5000 fordulatszám-tartományban. A Brabus rozsdamentes acél sportkipufogó-rendszerrel is kedveskedik a tulajoknak. A pillangószeleppel kiegészített rendszer visszafogott, „szomszédbarát”, vagy harsogó, lúdbőröztető hangon szólalhat meg. Egy gombnyomástól függ.
A Brabus B63 két tizeddel jobban gyorsul, mint a gyári G 65 AMG változat (5,1 mp), a végsebessége azonban megegyezik vele, 230 km/óra (elektronikusan limitálva). Most már csak az a kérdés, hogy a Brabus autója drágább-e, mint a G 65 AMG. Utóbbiért ugyanis 264 ezer eurót kérnek.
Nemcsak a teljesítménye, a megjelenése is acélos a fekete terepesnek, a szakemberek ugyanis szélesített sárvédőkkel és 23 colos kerekekkel látták el a G-osztályt. A kilenc duplaküllős Platinum Edition kerekek polírozott vagy selyemfényű titánium színben érhetők el a terepjáróhoz, és 305/35 méretű abroncsok illenek rájuk. Az új sárvédők összesen 12 centiméterrel szélesítik ki a karosszériát. A „levegőztetőkkel” ellátott elemeket új rozsdamentes acél küszöbtoldatok kötik össze. Amint valaki kinyitja az egyik ajtót, a sárvédőkbe épített kék LED-ek kigyulladnak. Persze az ikonikus terepjáró front- és farrészét is feldobták egy kicsit. Elöl új az impozáns méretű „B” logóval ékesített hűtőrács, valamint a LED-sorral kiegészített lökhárító. Hátulra is Widestar lökhárító került fel, oldalanként egy-egy köd- és tolatólámpával.
A Brabus B63 – 620 Widestar felfüggesztése sem maradt meg gyári állapotában. Egy Bilsteinnel közösen fejlesztett, speciális Ride Control futóművet csavaroztak a kasztni alá, amely a kétféleképpen állítható lengéscsillapítók révén tökéletes elegyét adja a kényelmes suhanásnak és a biztonságos, sportos kezelhetőségnek. A rendszer automatikusan szabályozza a gátlók keménységét; ha dinamikus vezetési stílust érzékel, milliszekundumok alatt feszesebbé teszi a csillapítást. Ugyanígy, ha a szenzorok azt érzékelik, hogy a sofőr ismét visszafogott vezetési stílust vesz fel, a rendszer visszakapcsol komfort módba. Természetesen manuálisan is kiválasztható a menetprogram, mégpedig a Brabus logós, kék háttérvilágítású, középkonzolon elhelyezett alumínium gombbal.
Az utastér a tulajdonos ízlésének megfelelően kompletten testre szabható; választható puha és lélegző Mastik bőr vagy Alcantara kárpitozás, számtalan színnel és mintázattal. A kiegészítők listája is hosszú, rendelhető például megvilágított Brabus feliratos rozsdamentes acél küszöbléc, alumínium pedálszett és lábtartó, magas minőségű velúr szőnyeg, továbbá alumínium váltóevező a kormányra.