Brutális Chevrolet Camaro a Geigertől
A Chevrolet Camaro két évvel Amerika vadlova, a Ford Mustang után mutatkozott be és bár sohasem lett annyira bálványozott tárgy, tartotta magát mint legfőbb vetélytárs. 2009-ben még inkább kiéleződött kettejük vetélkedése, amikor a Camaro is retró dizájnnal jelent meg. A Camaro legfrissebb kiadásán most a Geiger mutatta be, hogyan tehető még vonzóbbá az izomkupé.
Az amerikai autók nemesítésével foglalkozó GeigerCars a legújabb, hatodik generációs Camaro SS modellt gurította be a műhelyébe és első osztályú kezelésben részesítette.
Először a 6,2 literes V8-as motornál vetette be szaktudását. Az LT1 kódjelű, közvetlen befecskendezéses alumínium blokk 455 lóerőt és 617 Nm nyomatékot mozgósít, amely gyárilag is 5 másodperc alatti százas gyorsulást szavatol és pillanatok alatt képes füstté alakítani a hátsó gumikat. De persze komoly doppingot kapott; egy kompresszor és egy olajhűtő felszerelésével, valamint a motorelektronika átprogramozásával 630 lóerőre tornászták fel a teljesítményét és 791 Nm-re a maximális forgatónyomatékát.
A tapadásért immmár ultrakönnyű, 21 colos OZ Superturismo felnikre húzott Michelin Pilot Super Sport abroncsok felelnek; ha a hátsó 295 mm széles úthengerek megkapaszkodnak, a Camaro 3,9 másodperc alatt lövi fel magát 100 km/órára. A száguldás pedig csak 305 km/óránál ér véget. A biztonságos úttartásról professzionális KW Variante 1 felfüggesztés gondoskodik, s nem mellesleg az optikának is jót tesz.
A karosszériát sem hagyták gyári állapotában. A Camaro kapott egy bodykitet, amely első spoilertoldatból, szellőzős géptetőből, új küszöbökből, hátsó légterelő szárnyból és diffúzoros lökhárítóból tevődik össze. A kinézete sokkal agresszívabb, de hát a 630 lóerőhöz illik is.
A 630 lovas Geiger Camaro, amely kabrió változatból is megépíthető, 79 900 eurótól érhető el.