/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Pikes Peak versenyautót épített a Carlsson

2013. március 20. 20:00   |   Autoblog
címkék:  

A hegyi felfutó (hillclimb) versenyek a világ legnehezebb és legveszélyesebb autóversenyei, többek között a Colorado állambeli Pikes Peak is közéjük tartozik. A neves német Mercedes-tuner, a Carlsson most egy ilyen versenyautót rakott össze, amely az E1 kategóriában meg szeretné ismételni a Mercedes 190 EVO sportsikereit.

A Carlsson SLK 340 Judd szélcsatornában tesztelt karosszériája teljes mértékben szénszálas műanyag, de még így is elképesztően jó eredmény a 780 kilogrammos önsúly. A hillclimb versenyautókra jellemző alacsony építés, burkolt alváz és hatalmas hátsó szárny az SLK-n is megvan, ráadásul igen dögössé is teszi. Az erőforrás terén sem kötöttek kompromisszumot, egy F1-eredetű, 3,4 literes V8-as Judd motort szereltek az autóba, amely 610 lóerőt (!) és 430 Nm nyomatékot ad le. A hátsó kerekeknek egy Hewland váltó továbbítja a motor erejét.

A verseny-SLK minden paraméterében állítható KW futóművön nyugszik és BBS versenyfelniken gördül. Megállításáról karbon kerámia fékrendszer gondoskodik, a pilótát pedig egyedi fejlesztésű Fibreworks kagylóülések tartják egyhelyben. Az autóból természetesen nem maradt ki a biztonsági bukóketrec sem.

A Carlsson SLK 340 Judd-dal hazai és nemzetközi hegyi felfutó versenyeken szeretnének majd indulni, köztük a legendás Pikes Peak-en. Az autónak minden adottsága megvan a jó szerepléshez.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/