/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

TechArt Porsche Cayman GTsport

2006. július 05. 14:32   |   Autoblog
címkék:  

Egyre kapósabb a legkisebb Porsche a nagy múltú tunerek körében. A TechArt gyönyörű és vérszomjas dögöt kreált belőle.


A Porsche Cayman S-re épülő TechArt GTsport motorjának 3,8 literes lökettérfogatából 385 lóerőt (6600/percnél) és 407 Nm-es nyomatékot (4600/percnél) sikerült a mestereknek kihozniuk. A négydecis motortérfogat-növelést nagyobb furatú hengerekkel és speciális főtengellyel érték el, emellett sportvezérműtengelyeket építettek be és alaposan átalakították a szívórendszert. Természetesen a kipufogóoldal is módosult, a gyári helyett rozsdamentes acél rendszer került bevetésre, s a motort új elektronika vezérli. A középmotoros sportkocsi sokkal nagyobb tolóerőt fejt ki az átalakítások után: 0-100 km/óra 4,9 másodperc, csúcssebesség 285 km/óra.

A kitűnő menetteljesítmények dögös kinézettel párosulnak – a fehér alapszín és a fekete kerekek ellenállhatatlan kombinációja adja meg az alaphangulatot. A mélyre húzott brutális első lökhárító a négy kiegészítő fényszóróval és a hatalmas légbeömlőkkel dinamikusabbá teszi a Caymant, no és persze csökkenti az első tengelyre ható felhajtóerőt. A szénszálas spoilertoldat ráadásul kijjebb húzható, a maximális tapadás érdekében. A küszöböket úgy alakították ki, hogy lesimítsák az első és a hátsó kerékjáratok közti légáramlást. A TechArt GTsport azonban nemcsak elöl és oldalnézetből nyújt esztétikai élményt, hanem hátulnézetből is. A karbon diffúzor és a szintén szénszálas műanyagból készült állítható szárny komoly hatást gyakorol a szemlélődőkre. A pontot az i-re a karbonbetétes visszapillantók teszik fel. A TechArt az autóhoz könnyű, feketére fényezett egyrészes TechArt Formula felniket választott, 20 colos méretben. A rajtuk feszülő ContiSportContact 3 gumik 235/30 ZR 20, illetve 305/25 ZR 20-as méretűek.

A lehető legjobb útfekvés és irányíthatóság érdekében a TechArt saját VarioPlus felfüggesztését dobta a Cayman S alá, amiben már gyárilag elektronikusan állítható PASM lengéscsillapítók dolgoztak. A VarioPlus nemcsak 25 mm-es ültetést tesz lehetővé, hanem az utastérből normál és sportmód közül is enged választani. A trükk az, hogy beállítástól függetlenül a rendszer sportos vezetésnél automatikusan bekeményíti a lengéscsillapítókat. Tehát ha a sofőr normál módban közlekedik, ám néhány kanyart az élmény kedvéért gyors ütemben vesz be, direkt reakcióra számíthat. A “fittipaldizást” a hátsó önzáró differenciálmű is támogatja.

A TechArt az utastér díszítését is boldogan vállalja, saját “bútoráruháza” is van. A kuncsaftok többféle bőrkárpitozás és sportos kiegészítők közül válogathatnak. A legnépszerűbb tételek közé tartoznak a három- vagy négyküllős légzsákos sportkormány, az alumínium pedálszett, váltókar és lábtartó, valamint a TechArt logós acél kilincsek.

A TechArt GTsport  Cayman S 115 ezer eurótól szerezhető be a leonbergi cégtől.      


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/