Veszedelmes zöld Porsche
A TechArt imádja a Porschét, a kedvence pedig minden idők egyik legjobb sportkocsija, a 911 Turbo. 2001 óta szerepel a cég kínálatában a GTstreet széria, melynek képviselőit mindig is a leggyorsabb utcai autók között tartották számon. Most itt van a sorozat legújabb darabja, a TechArt GTstreet 997 Turbo, aszfalttépő 630 lóerővel és 245 ezer eurós árcédulával. Kár, hogy ilyen csúnya zöld lett.
A TechArt imádja a Porschét, a kedvence pedig minden idők egyik legjobb sportkocsija, a 911 Turbo. 2001 óta szerepel a cég kínálatában a GTstreet széria, melynek képviselőit mindig is a leggyorsabb utcai autók között tartották számon. Most itt van a sorozat legújabb darabja, a TechArt GTstreet 997 Turbo, aszfalttépő 630 lóerővel és 245 ezer eurós árcédulával. Kár, hogy ilyen csúnya zöld lett.
A leonbergi TechArt csapata az átalakítást most is a 3,6 literes ikerturbós boxermotorral kezdte, mely gyárilag sem mondható gyengének a maga 480 lóerejével és 620 newtonméterével. A beavatkozás eredménye brutál 630 paci (6800 ford./perc) és 820 Nm (4500 ford./perc) lett. A konverzió a bonyolult TA 097/T3 nevet kapta, s magában foglalja a két új, speciális változó geometriájú turbófeltöltőt, az airboxot sportszűrővel, az egyedi szívó- és kipufogó csövezést, az intercoolereket, valamint a fémkatalizátorokkal szerelt sportkipufogó-rendszert. Az alkotórészeket az új motorelektronika szedi ráncba. A motor mind a négy kereket hajtja, egy rövidített utakkal rendelkező, módosított váltóművön keresztül. Tapadási problémákról nem beszélhetünk, így a zöld/fekete TechArt GTstreet Porsche 3,2 másodperc alatt katapultál százra, 10,9 másodperc alatt eléri a 200 km/órát és eléri a 345 km/órás végsebességet.
A tuning Porsche aerodinamikáját szélcsatornában tökéletesítették, így az nemcsak megfelelő leszorítóerőt szolgáltat, hanem még jól is néz ki. A mozgatható karbonszálas spoilerajakkal rendelkező első lökös hatalmas légnyílásain keresztül mindig elegendő friss levegővel látja el a hűtőt, az olajhűtőket és a fékeket. A nappali világítást biztosító diódasor növeli a biztonságot és a tekintélyt. Az első sárvédők mögötti nyílások a fékek szellőzését könnyítik meg, a hátsó sárvédőkbe vágott légbeömlők pedig a köztes hűtőkhöz szállítják a hideg levegőt. Újak a küszöbök, valamint a hátsó szárny is. A Porsche hátulja is szigorúan fest, itt egy karbon diffúzor és négy kipufogó rettenti el a népet.
Nagyon mennek most a festett peremű és középrészű felnik, a TechArt GTstreetre is ilyeneket tettek fel. A vásárlók többféle színkombináció és stílus közül választhatnak; a képen látható autóra a legjobb Formula II többrészes darabok kerültek fel 8,5 x 20 és 12 x 20-as méretben, 245/30 ZR 20 és 325/25 ZR 20-as gumikkal. A küllők mögött látszanak a nagyteljesítményű fékrendszer elemei: az elöl hatdugattyús nyergek és 390 mm-es tárcsák, hátul pedig a négydugattyús nyergek és 365 mm-es tárcsák. A futómű is jófajta, TechArt VarioPlus-nak hívják és a gyári adaptív PASM lengéscsillapító rendszerre épül. A rendszer maximum 25 mm-es ültetést tesz lehetővé, illetve normál és sport módot kínál.
A cockpitot a szokásos elemekkel dobták fel, mint kontrasztos varrású bőrkárpit, karbon betétek, ergonómikus sportkormány, alumínium pedálok és váltókar, továbbá megvilágított ajtóküszöbök.