Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Egy Toyota, ami termeli az energiát

2016. október 04. 12:30   |   Autoblog
címkék:  

Az üzemanyagcellás járműveket gyakran a létező leginkább környezetbarát járműként emlegetik. Egy olyan jövőben azonban, ahol az üzemanyagcella széles körben elérhető, az autók nem csak használni fogják az energiát: a Toyota arra törekszik, hogy vadonatúj küldetéssel ruházza fel a gépkocsit, és az üzemanyagcellás járműveket energiafogyasztókból energiafejlesztő gépkocsikká minősítse át.

Nem elég, hogy ezek a nulla károsanyag-kibocsátású járművek mérséklik környezeti terhelésünket, de emellett az energia előállítására és szolgáltatására is képesek lesznek. A Párizsi Autószalonon leleplezett Toyota FCV Plus olyan üzemanyagcellás gépkocsi, amely sikeresen megvalósította ezt az átállást, és az elektromosáram-termelő infrastruktúra elemeként aktív hozzájárulásával gyarapíthatja a közösséget.  A jármű tiszta hidrogénből állít elő elektromos áramot: ezen funkciójában segít megóvni a környezetet, és az energiabiztonsági problémákra is fontos, releváns megoldást nyújthat.

A Toyota FCV Plus üzemanyagcellája nem csupán a fedélzeti tartályban tárolt hidrogénből képes elektromos energiát előállítani, hanem külső tárolásból származó hidrogént is képes felhasználni erre a célra. Így a jármű szükség esetén stacionárius áramfejlesztőként szolgálhat, akár a felhasználó otthonában, akár attól távol. Parkolás közben a Toyota FCV Plus képes a fedélzeten tárolt elektromos árammal más autókat, illetve a helyi infrastruktúra részeként a helyi energiahálózatot elektromos árammal ellátni.

A Toyota FCV Plus üzemanyagcellája nem csupán az autó fedélzetén fogható munkára: kiszerelhető a járműből, és áramfejlesztőként újrahasznosítható. A modell ezzel túllép az autók hagyományos funkcionalitásán. Ezek az üzemanyagcellák világszerte hasznos célokra felhasználhatók, és nagymértékben hozzájárulhatnak a helyi közösségek önfenntartásához.

A Toyota FCV Plus üzemanyagcellájának és az üzemanyagcella rendszer egyéb alkatrészeinek a lekicsinyítésével olyan kompakt, kistömegű autót hozhattak létre a Toyota mérnökei, amely optimális a városi felhasználásra. Az üzemanyag-fogyasztást a jármű fenéklemezére is kiterjedő, fejlett aerodinamikai kialakítás mérsékli még tovább. A hátsó kerekeket borító, valamint az elöl, a padló alatt elhelyezett, vezeték nélküli akkumulátortöltő panelek lehetővé teszik más autók, illetve az infrastruktúra intelligens, külső töltését. Az első és hátsó szélvédőn feliratok és szimbólumok jeleníthetők meg, amelyek tájékoztatják a külvilágot a jármű pillanatnyi állapotáról.

A hajtáslánc elemeinek csökkentették a méretét; azokat a jármű négy sarkában helyezték el, így a hasznos beltér a lehető legnagyobb lehetett. A kisméretű üzemanyagcella köteg elfér az első kerekek között, míg a hidrogéntartály a hátsó ülések mögött helyezkedik el. A mind a négy keréknél alkalmazott, független kerékagy-motorok bevezetésével együtt ez az elrendezés a kompakt autók külső méreteivel, ám a felső kategóriás szedánok helykínálatával ruházza fel a Toyota FCV Plus modellt. A gépkocsi szerkezeti főelemei az autó orrában és farában kaptak helyet, így az új generációs üzemanyagcellás gépkocsi optimális tömegelosztást és széles látómezőt kínál.

A beltéri burkolatokat és az üléseket ugyanazzal a fejlett háromdimenziós feldolgozással alakították ki, amelynek az autó könnyed, ugyanakkor rendkívül merev szerkezetét köszönheti.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Még nem érkezett hozzászólás.