Egyre több és olcsóbb villanyautó lesz
Nemzetközi elemzők egybehangzó adatai szerint tovább gyorsul az elektromos járművek termelése. Az akkuk árának csökkenésével azok legkésőbb 2022-ben nem lesznek már drágábbak, mint a robbanómotoros autók.
A Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) tanulmánya szerint a 2017-es 1.1 mió. villanyautóval szemben 2025-ben már 11 mió., 2030- ra pedig 30 mió. kerül majd ki a gyárakból, míg 2040-re a világon gyártott autók 35 százaléka villanymeghajtású lesz. Az iparág azzal számol, hogy a következő öt évben 127 új e-kocsi jelenik meg a piacon és a nagyobb választék, az új felhasználási területek, tovább növelik a keresletet.
Az akkumulátorok árának csökkenése a kocsik árának mérséklődését jelenti, olyannyira, hogy 2022-re, vagy akár már hamarabb, az e-autók nem lesznek már drágábbak a robbanómotorral felszerelteknél. A kocsik elterjedését mindenesetre jelentősen befolyásolja majd, hogy az autósok nagyvárosok lakói-e, vagy kisebb, a nagy központoktól távol eső településeken élnek, hogy saját, vagy közösen használt kocsiról van-e szó. Fontos tényező az is, milyen helyi és országos rendelkezések vonatkoznak az elektromos járművek vásárlására, üzemeltetésére.
Az akkumulátorok termelése jelenleg évente megkettőződik, az autó – és az akkugyártók együttműködése teszi lehetővé a telepek olcsóbb előállítását. A siker érdekében mindenesetre arra van szükség, hogy a piaci szereplők globális szemszögből lássák a helyzetet: a lítiumnak és a kobaltnak, az akkuk két alapanyagának ára gyorsan emelkedik, így összhangra van szükség a bánya- és a gépkocsiipar között. Ugyancsak fontos, hogy a kormányok elsőbbséget adjanak a töltőállomás-hálózatok kiépítésének.
(Forrás: Medium)
Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)