/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Elektromos motorok sorozatgyártása indult Győrben

2018. július 24. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

Új korszak kezdődik az Audi Hungariánál: Győrben a mai napon hivatalosan elindult az elektromos motorok sorozatgyártása. A 8500 négyzetméteres gyártócsarnokban egy új gyártási koncepcióval, moduláris gyártással készülnek az elektromos járműhajtások, először az Audi első tisztén elektromos modellje, az e-tron számára.

734c118e-0212-4acc-9b63-a7a82acc204e

Az elektromotorok gyártásához szükséges innovatív berendezéseket és gyártószigeteket a vállalat egy év leforgása alatt telepítette. Az E-motorfejlesztés, a Gyártástervezés és a Kísérleti Motorgyártó Központ szakterületei Győrben szorosan együttműködve építették fel a szükséges kompetenciákat. Az aktuális napi kapacitás mintegy 400 elektromos meghajtás gyártását teszi lehetővé, mely fokozatosan növelhető. Jelenleg mintegy 100 munkatárs dolgozik az új szakterületen, ez a szám év végéig több mint 130-ra nő. A termelés egy műszakos munkarendben folyik, hamarosan azonban átáll napi három műszakos munkavégzésre.

7c495d0b-bac2-4ae4-8dd9-a964eb75800d

A győri elektromos motor számos újdonságot nyújt. Az állórész esetében – mely az e-motor egyik fő eleme – az a cél, hogy a vékony rézhuzalból a lehető legtöbbet tekercseljék rá a nyers darabra. Minél szorosabb a tekercselés, annál hatékonyabb a teljesítmény-leadás. Az Audi Hungariánál egy újonnan létrehozott behúzó- és tekercselőberendezés képes az optimális mennyiségű rézhuzalt kompakt módon tekercselni, majd a nyers darabba beépíteni. Az elektromos motor további főkomponensei például a teljesítményelektronika, amely külön házban kap helyet, a hajtómű és az erőt a kerekeknek átadó két féltengely. Az Audi Hungaria munkatársai két különböző típusú hajtást gyártanak az Audi e-tron számára, mivel a quattro tradíció értelmében az első és a hátsó tengely egyaránt hajtott.

8fe7f6e6-5ebd-4e1c-9b73-a58259017671

A gyártóberendezések, robotok, valamint a csavarozó és mérőállomások rögzített pozíciókban helyezkednek el, azonban nem lineáris szalag köti össze őket. Ehelyett moduláris rendszerben, úgynevezett gyártószigeteken készülnek az erőforrások. Bár az összeszerelés sorrendje előre meghatározott, a moduláris kialakításnak köszönhetően a munkalépések közötti utak elágazhatnak, és a gyártási folyamatban több mozgásteret tesznek lehetővé. A munkaállomásokhoz a munkadarabokat vezető nélküli szállító rendszerek juttatják el, egy intelligens IT-rendszer irányításával.

Az Audi Hungaria a gyártóberendezésekkel párhuzamosan a műszaki fejlesztés területén három e-motor vizsgálópadot telepített a tartós terhelés tesztelésére.  A munkatársak az E-kompetenciaközpontban az e-motorgyártás gyakorlati szakértőivé váltak.

Az Audi Hungaria az elmúlt évben 1 965 165 erőforrást gyártott, ezzel a vállalat a világ egyik legnagyobb motorgyára. A győri telephelyen 2017-ben hat különböző Otto-, illetve három különböző dízelmotor-variáns készült 86 LE és 639 LE teljesítmény-intervallumban. Mintegy 6 000 munkatárs több mint 9 000 motort gyártott naponta a Volkswagen Konszern 32 járműgyára számára.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 20.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/